PDA

View Full Version : Geen poespas... gewoon HOE neem ik mijn gitaarspel mooi op!



anoniem
13 januari 2002, 17:00
Ik heb een heel simpele, maar toch ook lastige vraag!

Ik wil gewoon mijn gitaarspel opnemen, via pc of minidisc. HOE doe ik dit. Ik gebruik een Taylor 420MA, Piezo Natural I van Fishman, Podium AMP met allerlei aansluitingen. Je kunt het digitaal opnemen op minidisc maar hoe!

Ik neem steeds mezelf op via geluidsrecorder in WindowsXP maar ja.. kwaliteit is anders!!! kortom.. hoe kan ik
mezelf goed opnemen.

GRAAG serieuze reacties

mijn dank is groot!

Gertjuh!!
27 januari 2002, 11:08
Simpelste manier met redelijke kwaliteit is denk om gewoon een verloopje te kopen en dan je gitaar in je line-in van je geluidskaart te douwen.

dan kun je het beste gaan opnemen met een programma als cooledit pro of cubase.

Luca P
27 januari 2002, 11:57
Ik heb geen ervaring met opnemen op de pc.
Maar als ik een acoustische gitaar opneem op mijn multitracker, gebruik ik altijd een microfoon. Dan neemt hij het geluid van de gitaar op en niet het geluid via de elementen.
Met de microfoon klinkt altijd veel mooier.
Dat moet toch ook met de pc kunnen?
Alleen is de kwaliteit van de microfoon erg belangrijk en daar hangt ook wel een prijskaartje aan.

sleep_to_saturate
28 januari 2002, 13:16
Ik zou toch iets tussen de gitaar en de geluidskaart zetten. Gitaarversterker als er een line out op zit, mengpaneeltje of een cassettedeck ofzo.

anoniem
28 januari 2002, 21:26
Ik maak opnamens van allerlij bands : Zet altijd een mic voor je speekerkast, direct opnemen naar pc gaat nooit goed, doe de mic in een mengpaneel, mengpaneel naar line-in en zorg dat de volumens goed zijn en hij niet overstuurt...

voor de rest kan je met de wave opname zooi perfect opnemen, het gaat om het signaal

sleep_to_saturate
6 februari 2002, 11:19
Als je het met een microfoon opneemt moet je wel een redelijke microfoon hebben. Bovendien is het een stuk moeilijker met microfoon om het volume op een goed niveau te krijgen.

urezna
28 februari 2003, 13:38
ik gebruik een microffon die ik voor mn versterker plaats. Verder plaats ik houten schotten om de speaker heen, zowel aan de zijkant als aan de bovenkant, die van binnen bekleed zijn met schuimrubber (van die matrasjes). Hiermee houd ik omgevingsgeluid tegen (wel prettig in de buurt van schiphol :wink: ) en kun je het heel droog opnemen. evt later gooi je er nog effecten overheen, als dat nodig is, voor uimtelijk effect. werkt heel goed, die schotten erom heen, ik kan zonder problemen met bestaande sporen meespelen, zonder dat die mee opgenomen worden.

Bouke
28 februari 2003, 20:04
Hey,

zoek hier ook eens op 'opnemen met POD' dan leer je een hoop...

Bouke