PDA

View Full Version : Lukather sounds 'on the floor'…



groovieguitarguus
22 juni 2012, 09:27
Voor kleiner optredens wil ik af van het meeslepen van mijn 19" rack.
Daarin zit o.a. een G-force + Voodoolab GCX looper / switcher.

Sinds een tijd heeft Steve Lukather zijn effecten ook op een pedalboard.
(Verhaal gaat dat kosten voor het verschepen in een vliegtuig te kostbaar is en dat het rack storingsgevoelig is)… reden daargelaten…

Graag inspiratie / tips om een Pedalboard te bouwen met soortgelijke sound.

Zelf heb ik los aan pedalen:
- OCD
- Fulldrive
- Fatboost
- Okko Diablo
- RH boost van
- Boss DD3
- De CAE Wha
- Ernie Ball jr. volume pedaal
- Polytone TC tuer
- Burkey Flatliner voeding


Wat ik mis:
- Een echt goeie (of 2e delay)… Strymon Timeline is heel gaaf, maar ook duur en over thé top?
- Hebben jullie ervaring met 2 delay's achter elkaar???
- Chorus…. De Strymon Ola lijkt me heel fraai. Volgens mij iets meer Hifi dan de Providence die Lukather gebruikt.
- Verder zou IK nog een D-tune mogelijkheid missen…. is een Boss Harmonist een goeie oplossing???
- Ook moet er nog een compressor komen... volstaat een eenvoudige MXR Dynacomp goed???


Mijn map is een 2 kanaals The Valve Top - MET regelbare effectloop - met diverse Cabs.
Het is dus voor een MONO setup.

Graag input… inspiratie…. ;-)


Dit is een voorbeeld van zijn pedalboard;

Pedalboard 2011:

https://lh5.googleusercontent.com/-MiJyzZ5Xk-s/T-QcaWwTOGI/AAAAAAAAAzI/fF2I_svDe5A/s1200/PedalBoard.jpg

Pedalboard - maart - 2012:

https://lh4.googleusercontent.com/-HaGnaqL2vcE/T-QcaZEu7OI/AAAAAAAAAzM/Mhcl1GirWoo/s1024/100_0806.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-1KI8seSScU8/T-QcaS7LysI/AAAAAAAAAzE/04dyu2iU3LU/s1024/100_0809.jpg


Signal Path:
Guitar-RJM Buffer(brand new product)->
splits to tuner and other side to Vol Pedal -> Wah ->
-> Grace Compressor
-> Providence Anadime Chorus
-> Strymon Lex
-> Custom built interface(under the delays)
-> Amp IN (Bogner Ecstacy).

AMP Send->
-> Interface
-> MXR Smart Gate
-> Benrod Wave Pedal
-> Strymon Blue Sky
-> Custom switcher box (3 outs) 1-dry-RJM Mixer
Switched Out-Hardwire Delay 1-returns in stereo the RJM Line Mixer
Switched Out 2- Hardwire Delay 2-Returns in stereo to RJM Mixer
RJM L/R-Bogner Amp(s) returns.

Hardwire delays are modified for KILLDRY.
These delays sound like a million bucks!! Very fat sounding.

Switcher functions are for Delay 1/2 In/Out, Bogner Amp channels and a Marshall channel switching capability in case a rental amp is used.

peter_heijnen
22 juni 2012, 10:19
Guus ik heb de hardwire delay gehad maar nu heb ik de tc flashback, ikzelf vind de flashback echt beter. Onlangs heb ik studiowerk gedaan waarbij alleen clean met af en toe een chorus of trem gevraagd werd. Toen op dag twee er opeens delay nodig was en ik de flashback aanzette kwamen zowel producer als technicus naar de opnameruimte gelopen om te kijken welke delay dat was. ;)

Comfortably Daniel
22 juni 2012, 13:06
Chorus vind ik zelf altijd erg persoonlijk, maar ik denk dat die Olá wel erg lekker klinkt.

Twee(of zelfs drie) delays samen of achter elkaar gebruiken kan goed hoor. Ik heb zelf op m'n bord een DMM en een DD-2 en gebruik ze los of samen. DMM als lichte slapback en DD-2 lange delay of beiden op dezelfde tijd ingesteld en dan de DMM lichtjes en de DD-2 flink wet. De één op de helft van de tijd van de ander etc...er zijn een hoop toepassingen.
Ook vind ikzelf meerdere losse delays prettiger werken dan één met "682 presets". Ik vind het overzichtelijker.

Compressor...tjah...ook smaakafhankelijk. Ik vind de DynaComp en CS-2 erg lekker.

De-tune....geen flauw idee :soinnocent: nog nooit gebruikt.

Ron Houben
24 juni 2012, 12:10
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3394652230528&set=a.1011741339245.2001534.1396357950&type=1&theater

Luke gebruikt nu dus Jam Pedals voor Delay en Chorus. Snap ik wel.

groovieguitarguus
24 juni 2012, 13:30
Een Flashback is onderweg...

De Ola Strymon lijkt me echt heel gaaf.

Misschien later nog eens een Timeline...
Als de Hype wat minder is geworden, verschijnen ze wel weer op Marktplaats...

Jam Pedals zal ik me eens in gaan verdiepen... ze zien er wel heeeeel gaaf uit!!!

peter_heijnen
24 juni 2012, 20:03
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3394652230528&set=a.1011741339245.2001534.1396357950&type=1&theaterJam Pedals
Gaaf die multi pedals.

http://www.jampedals.com/custom-multi-pedals/

Mr. Dynamite
24 juni 2012, 21:41
..
- Hebben jullie ervaring met 2 delay's achter elkaar???
-

Zeker, speel sinds een tijdje ook met 2 delays. Momenteel een voor heel lichte delay op de achtergrond, en de andere duidelijker voor solo's enzo.
Stacken ook wel geprobeerd, maar dat is niet consistent. De eene keer dat je hem intrapt zal hij net iets voor of achter lopen met het andere signaal, de andere keer lopen ze gelijk. Vind 't niet helemaal fijn. Maar als je eentje heel subtiel hebt zal dit meer als een echo werken.

Nitefly7
25 juni 2012, 10:07
Een 'echt goeie' delay zou voor mij ook de Flashback zijn; ik heb een tijdje de DD-7 gehad, maar komt toch terug bij mijn (teruggekochte) Flashback.
Een andere delay die goed werkt als '2e' is de oude trouwe DD-5 (mijn go-to pedaal totdat ik 'm verkocht voor de Flashback)

Chorus: de Providence is lekker 80s (Guthrie heeft 'm ook), maar die Ola ziet er ook tof uit. Zelf ben ik nog altijd blij met de Arion SCH-1 (ook als chorus of 'snelle leslie'). En de CE-2 als je'm kunt vinden.

D-tune: zelf vond ik de Boss PS-5 (niemand snapt hoe je dat ding moet gebruiken, dus wordt vaak 'doorverkocht') erg prima, evenals de D-tune mogelijkheden van een Line6 M9

Compressor: CS-2 en CS-3 (ondanks alle 'haters': je moet 'm gewoon niet te extreem gebruiken, want dan ruist het de pan uit), of mijn favorieten: T-rex Compnova en Maxon 101.
die laatsten zijn wel een stuk subtieler en minder Squishy... maar wel echt een wereld van verschil als je ze opeens UIT zet.
Dynacomp is voor deze zaken ook dik in orde vind ik.

en natuurlijk 'vloeken in de kerk':
als je 'slechts 3 of 4' extra sounds nodig hebt, waarom dan niet gewoon een M9 erachter of erbij?
de delays daarin zijn werkelijk waar erg bruikbaar (en flexibel), de Chorus evenzeer, en de D-tune + comps werken ook fantastisch..





Zelf heb ik los aan pedalen:
- OCD
- Fulldrive
- Fatboost
- Okko Diablo
- RH boost van
- Boss DD3
- De CAE Wha
- Ernie Ball jr. volume pedaal
- Polytone TC tuer
- Burkey Flatliner voeding

Wat ik mis:
- Een echt goeie (of 2e delay)… Strymon Timeline is heel gaaf, maar ook duur en over thé top?
- Hebben jullie ervaring met 2 delay's achter elkaar???
- Chorus…. De Strymon Ola lijkt me heel fraai. Volgens mij iets meer Hifi dan de Providence die Lukather gebruikt.
- Verder zou IK nog een D-tune mogelijkheid missen…. is een Boss Harmonist een goeie oplossing???
- Ook moet er nog een compressor komen... volstaat een eenvoudige MXR Dynacomp goed???