PDA

View Full Version : Hoe kan ik verder?



JackYCT
22 juni 2012, 04:17
Ik speel al bijna twee jaar elektrisch gitaar, maar ik heb geen idee hoe ik verder kan, terwijl ik gewoon weet dat ik nog veel te leren heb. Ik volg ook lessen, maar als ze vragen wat ik wil leren, dan denk ik: uhhh... Tja...

Liedjes die ik leuk vind probeer ik wel altijd na te spelen, maar verder dan wat akkoorden en af en toe een solo kan ik me voor de rest niets bedenken om te gaan spelen. Ik zie dat veel mensen uren per dag spelen, maar mijn vraag is: wat houdt ze die uren bezig? Wat voor soort oefeningen of wat voor soort techniek etc etc. Online vind ik allerlei beginners oefeningen die in vrijwel al kan. Moet ik dan bijvoorbeeld elke dag sowieso dezelfde soort oefeningen spelen?

Ik wil heel graag verder kunnen met mijn gitaar, want ik heb er wel plezier in.

terrasbeest
22 juni 2012, 09:09
uhhh...Tsja....:soinnocent:

Simpel : als je niet weet hoe je verder moet en waar je naartoe wil, betekent dat eigenlijk dat je de mogelijkheden die je instrument je biedt niet doorhebt. Ik vind het een beetje vreemd dat je leraar daar zelf geen initiatief in neemt. Dan zijn er twee mogelijkheden IMO : of je bent niet klaar voor een volgende stap, of je leraar gooit er met z'n pet naar.

Vertel eens hoe dat in z'n werk gaat die lessen. Er zijn op dit forum wel een paar gasten die les geven,en je ' probleem' kunnen inschatten.

smullie
22 juni 2012, 09:28
als je al de beginnersoefeningen al kan, begin dan aan de oefeningen voor gevorderden?

Kan je hele songs (mee)spelen? Ook iets moeilijkere?

Zet eens een backing trackje op en improviseer daarop totdat er iets mooi uitkomt. Gitaar spelen is echt meer dan een paar akkoordjes kunnen en af en toe een solotje.

Harald
22 juni 2012, 11:14