PDA

View Full Version : bourree (op verzoek)



delphiro
11 juni 2003, 21:26
ik heb nog wel een paar verzoekjes hoor:
...
Bach - Bourree

u vraagt wij draaien

http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/bourree.mp3

al kan ik van de rest van de lijst alleen Chaconne Dmoll beloven en misschien die van Piazzolla (die is wel erg mooi maar ook vast wel erg lastig (ik heb de bladmuziek niet)). Ik speel nl al veel andere dingen van Tarrega en die Recuerdos de la Alhambra speelt iedereen en vind ik persoonlijk erg saai. Geef me dan maar de tremelo in Invocacion y danza van Rodrigo.. maar das boven m'n niveau :-( . Ik geloof trouwens dat Funky Flamenco die Capriche Arabe op haar website heeft staan.

Negative K3 fan
11 juni 2003, 21:44
damn, leipe shit, klinkt echt lastig met die bas enzo!!!11

maar je knijpt hem wel eens op de lastigste stukken :D maar jezus, heb je hier ook noten van op de comp4r?

delphiro
11 juni 2003, 21:50
nee, niet op de PC maar dit stuk wil ik vrijdag wel ff scannen. Het is zo'n gangbaar stuk en bovendien onderdeel van een gigaboek (alle luitsuites).. dat vind de uitgever vast niet erg (soort promotie-actie) :D

en ja, de rappe stukken waren net aan de grens. Lange tijd niet gespeeld en je flitst ff van positie 0 naar positie 7 en terug.. dat doet pijn!

Negative K3 fan
11 juni 2003, 21:52
heb je trouwens ook iets van icq/msn/aim/Y! zodat we de privé shit daar een beetje kunnen vieren?

bert k
11 juni 2003, 22:17
Yes! Die heb ik vroeger ook nog gespeeld! Kan ik allang niet meer, sinds ik bekeerd ben tot elektrieke herrie :D Mooi stuk. lastige bassen inderdaad. Altijd met Bach.
Ken je de uitvoering an Jehtro Tull, uit de sixties?

VHsologitarist
12 juni 2003, 13:29
ha delphiro,

klasse hoor... Alleen dit is toch niet het hele stuk?? of heb ik dat mis... kan hoor.. Ik d8 dat daarna pas t lastige stuk kwam.
Ik vind t toch knap.
Als jij thuis die stukken instudeert lees je dan "primavista (ik weet de spelling van dat woord niet alleen de uitspraak)" lezen? lezen van een stuk dat je niet kent en gelijk mee spelen of........ Ik kan dit namelijk niet en heb enorme bewondering voor degene die dat wel kunnen....
Men zegt dat dat gewoon een kwestie is van routine...

voor bert k:
Alsjeblieft zeg, wat een verkrachting van het stuk van jethro tull.....
nee snorrie maar dat kan dr bij mij niet in.
Zoals delphiro al zei moet je voor zo'n componist veel respect hebben en de nummers in hun waarde laten...... maar ja wie ben ik om dat te zeggen.....

groeten
eddie

delphiro
12 juni 2003, 15:53
het is wel het hele stuk maar het is onderdeel van een suite en op de Bourree volgt een Gigue en die is *echt* lastig. Daar wissel je zo ongeveer per 8ste van bas en het tempo ligt nog erg hoog ook. Wel leuk om te oefenen en spelen maar die zet ik niet in een dagje op internet :)

Ik kan wel prima vista lezen maar dan stukken met maximaal 4 kruizen of (slechts) 1 mol Daar heb ik onderhand zoveel van gelezen en gespeeld dat het me vrij snel af gaat. Meer kruizen of mollen is ff slikken en goed bijhouden dan die en die noot ook verhoogd / verlaagd is :D Modernere stukken als bv. van Domeniconi gaan me veel moeilijker af omdat de grepen daar niet zo voorspelbaar zijn (veel herstellingstekens, kruizen / mollen en rare intervallen) Dan moet ik gewoon noot voor noot studeren en uit het hoofd leren.

Prima vista leer je overigens vanzelf als je maar vaak genoeg noten leest.

Bosch
12 juni 2003, 18:26
Je speelte over het algemeen mooi zuiver :) , alleen, het klinkt een beetje gevoelloos: alsof je het van notenschrift af leest :roll: .
De uitvoering die ik ergens nog op bandje heb staan, kent veel meer dynamiek: klinkt niet als een ingestudeerd stukje.

delphiro
12 juni 2003, 19:29
ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee kan doen.. ik bedoel, de meeste uitvoeringen die ik ken spelen de herhaling met de rechterhand wat meer naar de brug zodat het wat scherper klinkt maar dat vind ik zo afgezaagd. Maar je hebt gelijk. als ik het terugluister vind ik het ook vrij gevoelloos.. misschien komt dat gevoel als je het stuk maar vaak genoeg speelt :???:

Bosch
12 juni 2003, 19:43
Ik denk het... Als ik een stuk goed heb geoefend, kan ik er op een gegeven moment mee "spelen". Versnellen en vertragen, harder en zachter, viberato en slides, wanneer ik dat wil. Pas op dat moment gaat het echt lekker klinken. Voorbeeld: toen ik net dat lickje van Bach op gehoor had uitgezocht, klonk het droevig, maar een paar avonden later kwamen er wat viberato's, slides, accenten en timing en toen klonk -naar mijn onbescheiden mening- VET. 8-)

MikeDirnt
13 juni 2003, 11:17
ik dacht ik ken dit al ergens van :) komt ook voor in Tenacious D - Rock Your Socks Off *0:48* (voor de liefhebbers :wink: ) goed gespeeld :cool:

delphiro
13 juni 2003, 12:03
Tenacious D

Die gasten zijn echt goed!! en ik ben nog niet eens in de platenzaak gaan kijken voor een CD van ze.. ga ik direct doen... bedankt voor de herinnering 8-)