PDA

View Full Version : Scheurstrat



Pieuw
21 juni 2012, 01:18
Ik wil een van mijn Strats ombouwen tot scheurstraat, maar wil niet over the top gaan qua output. Ook wil ik niet gaan hakken, dus HB in SC formaat. Zit te denken aan de volgende DiMarzio config.

Neck Pro Track™
Middle Virtual Vintage® Blues
Bridge Air Norton S™

Het doel is een klein overlappend gebied te hebben met de originele, zodat ik niet steevast van gitaar moet wisselen als het eens wat minder heftig is. Zit alleen nog wat met de middenpup. Vraag me af of een Area67 hier ook goed zou werken. Ben bang dat ie in de 2 en 4 standen een beetje ondersneeuwt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Venlonaer
21 juni 2012, 09:48
Tja als je een scheurstrat zoekt zou ik toch ook eens naar de Sinner van Bare Knuckle kijken. Veel output, maar het wil wel.
Ik heb hem na lang wikken en wegen gekocht, en geen spijt van!

muziekschuur
21 juni 2012, 10:05
Wat je beschrijft is wat een gewone strat ook al kan. Maar dan met een brits geluid (Marshall)..

Is je versterker naar je zin? Zoja welke versterker heb je. Ik speelde op een Fender M80 in mijn jonge jaren. En een Tele klonk daar slecht op. Op mijn Twin klinkt een Tele lekker. Op een Bassman klinkt een Tele op crunch nog beter.

Martin_
21 juni 2012, 20:27
Toevallig kwam ik gisteravond de Billy Corgan signature tegen.

http://www.youtube.com/watch?v=4NFNjnnDZCE
Dimarzio link (http://www.dimarzio.com/pickups/pre-wired/billy-corgan-strat-replacement-pickguard).
Heb je daar ook naar gekeken? Alleen zul je zelf wel geen vaste brug hebben.

Pieuw
22 juni 2012, 22:30
Dank zover. Mijn versterking bestaat uit een Engl 570, TC G-major, Roctron Velocity 150 en twee Engl 1x 12" kasten. Wat ik in mijn leads mis is enige dikte. Er is meer dan genoeg gain voorhanden in de preamp, maar de klank op de originele Fender pups is me te dun als ik een keer echt gas wil geven. Met een wat hogere output van een iets warmer klinkende pup zou het m.i. aardig in de richting moeten komen.
Wil het midden niet geheel dichtsmeren. Vandaar dat ik op de middenpup wat verlichting zoek en in bridge en neck niet tot het uiterste wil gaan. Een optie zou natuurlijk ook een pittige bridge en neck pup kunnen zijn die in parallel mode de nodige verlichting brengt.
Ik heb al even naar de Bare Knuckles gekeken, maar raak niet overtuigd. Als ik de gain opengooi wil ik niet de brom van een single coil erbij.
De Billy Corgans heb ik ook naar gezocht voor luistervoorbeelden. Er zijn er verschillende. Ik weet het nog niet met die jongens. Vind ze misschien net wat te heftig.

jutter
22 juni 2012, 22:47
Kijk ook eens bij Bill Lawrence pickups. Mede forummer No1hops kan je er meer over vertellen!

aaronstonebeat
22 juni 2012, 23:48
Mijn 2004 Sjanghaistrat heeft een brughumbucker van 17 kOhm en de andere twee elementen zitten rond de 6,5. In de standen 1 t/m 3 heb ik vrij typische stratgeluiden; stand 4 is een heavy stratgeluid (maar nog steeds met een typische stand-4-klank; geen autosplit van het brugelement) en in stand 5 scheurt die gitaar vanjewelste.

Voor mij is ze een van de meest allroundgitaren die ik heb.

Pieuw
23 juni 2012, 12:05
@Jutter, goed idee. Ga ik ook even checken.
@Aaronstonebeat. Heb je in stand 4 nog het idee dat die singlecoil echt bijdraagt aan de kleur? Zo ja, dan is het voor mij ook een goed idee. Leuk knutselwerk trouwens. Heb het ook een paar keer geprobeerd, maar mij ontbreekt het geduld en het gereedschap.

aaronstonebeat
23 juni 2012, 13:12
@Aaronstonebeat. Heb je in stand 4 nog het idee dat die singlecoil echt bijdraagt aan de kleur? Zo ja, dan is het voor mij ook een goed idee. Leuk knutselwerk trouwens. Heb het ook een paar keer geprobeerd, maar mij ontbreekt het geduld en het gereedschap.

Het is meer dan slechts het idee dat stand 4 anders klinkt dan stand 5. Je zou het moeten horen, het klinkt gewoon heel anders; zoals ik zei, een 'heavy' stand 4.

Pieuw
25 juni 2012, 23:42
Ik denk dat ik dan idd voor een vintage-achtig element ga in het midden. Thanx!