PDA

View Full Version : Electro Harmonics Small Stone & Small Clone



Rutger
11 juni 2003, 21:14
In vervolg op het topic Danelectro. Electro Harmonics schijnt een goede chorus te maken, de small clone. is dat wat?

en ze hebben ook een bekende phaser, de small stone, maar vlg lui op harmonycentral is de bypass slecht. iemand die er ervaring mee heeft? ik kan die dingen nl kopen maar ik moet naast wat soundfiles ook even van iemand anders horen of het behoorlijke pedalen zijn!

please let me know

Robbert
11 juni 2003, 22:20
Ik heb sinds kort ook een Small stone, de phaser, en hij is goed man! Tenminste: goed vintage.

Zoals bekend (!) van de oude EH pedalen, ze ruizen, ze kraken en zijn eigenlijk van erg slechte kwaliteit.
Maar desondanks zijn ze toch erg leuk. Wat betreft de phaser. Op het langzaamste standje lijkt het net een chorus, op zijn snelst een soort flanger, phaser dus. Heb hem zelf op driekwart, dan klinkt hij wat mij betreft het lekkerst.


De oude EH's zijn zowiezo om te bouwen naar true-bypass.
Geen probleem, er is ruimte genoeg voor een nieuwe switch.

Heb het zelf nog niet gedaan, omdat ik nog een tweetal EH pedalen heb, die ook eens onder het mes moeten. Maar het is een klusje van tien minuten.


Wat ik zelf minder fijn vind, is dat er van die lijpe adapter jacks op zitten, en niet de standaard Boss/Ibanez dingen. Dus je moet batterijen gebruiken of een andere adapter. Ikzelf heb in twee pedalen de boormachine gezet en een normale powerjack aangesloten.


Al met al. Leuke pedalen, maar echt veel waard qua geluid nee, misschien meer collectors waarde...

Rutger
11 juni 2003, 22:53
nou ben ik wel een vintage fan, maar het moet voor mij wel gewoon goed bruikbaar zijn. als ik jou zo hoor is het maar gammel spul en niet echt om gewoon lekker mee te spelen op het podium. klopt dat? of heb je het alleen ove de oude pedalen? over bv de holy grail (reverb) wordt nl erg lovend gesproken.

misschien andere ideeen voor een goede middenklas (vintage) phaser?

Robbert
12 juni 2003, 01:11
Ik wil absoluut niet zeggen dat de oude EH pedalen niet podiumwaardig zijn hoor!

Wat ik wel zeg is dat ze ouderwets zijn. En daar hoort ook bij dat de pedalen niet de kwaliteit hebben die je nu ziet bij Boss ofzo.

Maar het zijn wel coole pedalen, en als ze de sound geven die jij wilt is er toch niks mis mee? Behalve het true-bypass gebeuren dan, maar dat is een kwestie van een andere schakelaar aansluiten.


Dus... als je ze kunt proberen. Doe dat! Geven ze het geluid wat jij wilt, en je hebt het er voor over; kopen die hap.



Nog even een notitie. Feedback verkoopt beide pedalen ook als reissue dacht ik. Werkelijk geen idee of die true-bypass zijn, of al dan niet te maken.
Ook geen idee of ze qua geluid hetzelfde zijn als de originele issues.

Rutger
12 juni 2003, 09:21
oke thanx, ik vond het al vreemd. :)

k weet het ook niet van de reissues. t schijnt dat de bypass crab is, maar daar kun je idd makkelijk wat aan doen. ik heb een tweedehands clone en stone op het oog maar weet nog niet of het de oude is of de re-issue, ik wacht nog op antwoord.

moretel
12 juni 2003, 09:33
He Rutger, alles goed

moeten binnenkort weer eens afspreken,
weet je dat Marcel ook een phaser ertussen heeft staan, haalt ie altijd mooie geluiden uit, weet het merk niet maar over twee weken is er weer een sessie.

Rutger
12 juni 2003, 10:23
Hoi hoi,

ja weet ik, die phaser van hem is alleen gigantisch afgetrapt. :) k weet eigenlijk niet wat voor een het is.

de sessie van afgelopen dinsdag was me helemaal ontschoten, ik dacht dat er volgende week weer een zou zijn. :(

Rutger
12 juni 2003, 11:35
de Small Stone(phaser) is een origineel uit de jaren '70. hij vraagt er 100 euro voor.

de Small Clone (chorus) is een re-issue, daar wordt 70 euro voor gevraagd.


Zijn die prijzen redelijk???

Robbert
12 juni 2003, 11:42
De Small clone doet 95 Euro nieuw bij Feedback. Als hij echt compleet is en vrijwel onbeschadigd, vind ik 70 Euro niet echt duur.

Voor mijn Small stone laatst ook ongeveer 100 Euro neergelegd. Heb er gemengde gevoelens bij, maar die heb ik al duidelijk gemaakt.
De originele kom je niet vaak meer tegen.
Probeer dit pedaal en besluit dan of het je geld waard is. Ik heb er iedergeval geen spijt van.

Rutger
12 juni 2003, 11:45
oke thanx!

van die phaser ben ik aardig overtuigd, maar ik twijfel over de chorus. de klachten over de slechte by-pass gingen nl over de re-issue van de Stone. de phaser is incl adapter dus dat scheelt.

Rutger
12 juni 2003, 15:30
Nou, t is heel wat anders geworden. Ik kwam een tweedehands Carl Martin Two Faze (phaser) tegen voor dezelfde prijs. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt. :) Hij wordt toegezonden.

leve Van der Haar in IJselstein!

iemand nog behoefte aan een review?

Robbert
12 juni 2003, 15:49
Haha! Veel plezier met je aankoop. :)

Mitch
12 juni 2003, 22:27
Kijk, toch nog verstandig besluit genomen :P

moretel
13 juni 2003, 11:24
Hoi hoi,
de sessie van afgelopen dinsdag was me helemaal ontschoten, ik dacht dat er volgende week weer een zou zijn. :(

Het was een singer songwriter sessie, dodelijk saaie muzikanten met kampvuuraccoorden en zelfbedachte teksten, ik had me daarop niet voorbereid en heb dus alleen geluisterd.