PDA

View Full Version : Probleem draadloos systeem



Ijselrobo 07
20 juni 2012, 21:27
Laast kreeg ik een Shure L4 draadloos systeem van een bekende die er niks meer mee deed.
deze dus:
http://images.canadianlisted.com/nlarge/shure-l4-wireless-microphone-system_4884726.jpg
Het draadloos systeem zou vele jaren in een kast hebben gelegen.
Dus ik heb er thuis zo'n half uurtje mee zitten spelen en bij de bandrepetitie op zaterdagavond heb ik 't systeem van +/- 19.30 tot 22.00 gebruikt.
Vandaag moest ik met de schoolband bij de diploma-uitreikingen spelen, vandaag waren het er 2 en morgen zijn het er nog 2. bij de soundcheck (rond 15.00) ben ik zeker 25m bij mijn versterkers weg gelopen, en alles deed het prima.
Tussen de 2 diploma-uitreikingen in kwamen er opeens wat knallen uit mijn Marshall JTM45 met 1960TV cab en Blackstar HT-20C. eerst zo af-en-toe, maar het werd steeds meer en luider en op een begeven moment ging het helemaal tekeer, alsof er een vuurwerk show bezig was.
Toen heb ik de JTM45 op standby gezet en de kabel uit de output van de HT-20C getrokken. daarna pakte ik een kabel ter vervanging van het draadloos systeem en toen heb ik geen knal meer gehoord.

De zender heb ik, als ik niet hoefde te spelen, helemaal uitgezet om batterij te sparen. Het rare is, toen de knallen begonnen te komen, stond de zender ook uit. het moet dus een probleem met de ontvanger zijn..
Het enige wat ik kan bedenken, is dat de ontvanger te warm is geworden (heeft vanaf de soundcheck tot ongeveer 19.00 aan gestaan), eventueel omdat er een flightcase omheen is gebouwd (het hele ding voelde warm aan, maar dat kan ook zijn omdat het systeem op mijn HT-20C heeft gestaan).

dml
21 juni 2012, 09:56
En wat voor reactie verwacht je nu?

lindstrom
21 juni 2012, 09:59
ik denk dat het de combinatie is geweest van de wireless en dat mengpaneel van je.. ;) :P

Ijselrobo 07
21 juni 2012, 12:59
En wat voor reactie verwacht je nu?

misschien een oplossing?

showband
21 juni 2012, 13:03
dit is waarschijnlijk een VHF set.

Die een hele hoge kans heeft op een frequentie te zitten die voor digitale radio gebruikt wordt.

Daar zou ik eerst eens naar kijken

Ijselrobo 07
21 juni 2012, 13:19
dit is waarschijnlijk een VHF set.

Die een hele hoge kans heeft op een frequentie te zitten die voor digitale radio gebruikt wordt.

Daar zou ik eerst eens naar kijken

dus je bedoelt; kijken of er iets van een radio in de buurt staat?

Mr.Fingers
21 juni 2012, 13:32
M-audio wil met niets anders samenwerken!

bass blom
21 juni 2012, 13:37
dus je bedoelt; kijken of er iets van een radio in de buurt staat?

een radio zender :D

Dirk_Hendrik
21 juni 2012, 13:58
misschien een oplossing?

Uizoeken of het probleem een defect is en als het dat is repareren.

Fireburst
21 juni 2012, 20:11
Post eens een schema(tje) van je opstelling? Ben wel benieuwd waar dit nog tussen gepropt is...
:soinnocent:

FNaRK
21 juni 2012, 20:23
Ik denk dat de atonale klanken die TS voort heeft gebracht de bio-diversity van zijn niet aan-staande zender danig in de war heeft gebracht ...


:chicken:

of hij is gewoon kapot ?

Ijselrobo 07
21 juni 2012, 22:49
Vandaag deed alles het weer gewoon. ik had de ontvanger even uit elkaar gehaald en de stof er een beetje uit gehaald, de jack ingang waar ik mijn kabel in steek heb ik ook nog even een doekje in gestoken. dus er zal wel ergens wat stof of rommel hebben gezeten, die de knallen veroorzaakte.

JohnLord
21 juni 2012, 23:45
Tja, zoiets is onmogelijk vooraf te bedenken... iig geval veel plezier met je setje!

aaronstonebeat
22 juni 2012, 00:08
Ik houd van mijn gitaarkabel. Laats vroeg iemand me na een optreden 'maar waar is je pedal board dan?'; ik toonde hem trots mijn gitaarkabel :D

Ik heb ook een keer een draadloos systeem geprobeerd, Sennheiser, iemand had het ongebruikt liggen. Ik vond het niks; mijn gitaarsignaal was duidelijk veel minder krachtig, ik vond het maar een gedoe en meer gesleep met rotzooi.

FNaRK
22 juni 2012, 13:17
Ik heb ook een keer een draadloos systeem geprobeerd, Sennheiser, iemand had het ongebruikt liggen. Ik vond het niks; mijn gitaarsignaal was duidelijk veel minder krachtig, ik vond het maar een gedoe en meer gesleep met rotzooi.

maar je krijgt er dan wel gratis en voor nix een knallende versterker bij !!

:blast:

peter_heijnen
22 juni 2012, 13:29
Laats vroeg iemand me na een optreden 'maar waar is je pedal board dan?'; ik toonde hem trots mijn gitaarkabel :D
Haha, leuk! :)

Bernardduur
22 juni 2012, 14:24
Ik had ooit zo'n oude Nady; vond em wel gaaf............. maakte mn toon net wat middiger maar de vrijheid was heerlijk :D