PDA

View Full Version : Sennheiser EW172 G3 storing/ruis



guitarrobin
19 juni 2012, 23:10
Sinds ongeveer 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een Sennheiser ew172 draadloze gitaarset.. naja trots niet meer.
3 weken geleden zat er plots een ruis in de set.
De ruis laat zich alleen horen als ik aan de volumeknop van mijn gitaar draai, verder is die gewoon stil.
Als ik mijn gitaren gewoon direct inplug op mijn amp met een kabel dan is die ruis er niet als ik het volume lager of hoger zet.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn.
Ik heb het ook al met een andere beltpack geprobeerd die op dezelfde ontvanger kan en dan blijft het probleem met het volume hetzelfde. Ik wil nog niet gelijk naar de winkel rijden omdat ik bang ben dat het iets heel knulligs is dus vandaar stel ik hier de vraag dat scheelt een hoop benzine.

Sj03rd
20 juni 2012, 11:17
Andere frequentie? Kabels gecheckt?

showband
20 juni 2012, 11:49
squech goed ingestelt?

guitarrobin
21 juni 2012, 18:53
Ik heb andere kanalen geprobeerd en diverse kabels geprobeerd. Squech? dit heb ik nog niet geprobeerd, maar weet eerlijk gezegd ook niet wat het doet.

guitarrobin
21 juni 2012, 19:15
Ik heb net met de Squelch instellingen lopen rommelen maar dat heeft allemaal geen effect.
Het geen waar ik wel achter ben gekomen is, dat als ik me actieve elektronica inschakel in mijn Blade gitaar dat hij dan wel gewoon geruisloos is als ik mijn volume knop gebruik. Vreemd. Iemand nog een idee wat het kan zijn.

guitarrobin
21 juni 2012, 20:03
Ik dacht dat ik allebei mijn aansluitkabels van gitaar naar beltpack had gecheckt, maar dat blijkt dus niet zo te zijn want probeerde net een andere en het probleem is weg.