PDA

View Full Version : Tremolo probleem



SuicideAngel
19 juni 2012, 22:25
Hallo, ik heb een probleem met mijn Licensed by Floyd Rose tremolo.
Een van de inbusboutjes waar je je action mee verhoogd of verlaagd is afgebroken.
Het schroefdraad zit er nog in, maar de 'zitting' is weg.
Is hier nog iets aan te doen?

Dankjewel.

Tabula Rasa
19 juni 2012, 22:32
Welke boutjes bedoel je? Floyd Rose gaat toch in zijn geheel omhoog of omlaag met de twee studs. Actie bestaat tuch uit een vaste radius? bedoel je de boutjes waarmee je de zadeltjes naar voren of naar achteren zet?

Kan je nergens meer bij met een tangetje?

SuicideAngel
19 juni 2012, 22:50
http://i578.photobucket.com/albums/ss222/daedalus_album/images-2.png

Misschien benaam ik het ook wel verkeerd, ik ben nogal noobish met elektrische gitaren:-D
Ik heb absoluut geen 'vlees' meer om met een tangetje vast te kunnen pakken.

Hotpepper01
19 juni 2012, 22:53
Geen idee hoe dat er nu uitziet en wat de reden van het afbreken was. Maar een afgebroken binnenzeskantschroef (inbusbout) kun je eventueel er uit krijgen door een gat te boren en daarin een linkse tap te draaien.... wel veel risicovol werk en kosten voor de linkse tap en dan is het nog maar de vraag of zoiets lukt. Bij grotere boutafmetingen gaat dat vaak goed, bij kleinere niet....

SuicideAngel
19 juni 2012, 23:04
http://i578.photobucket.com/albums/ss222/daedalus_album/DSC_0066.jpg

Dit is hem, had wat probleempjes met uploaden.

R.J
19 juni 2012, 23:14
Zowiezo niet iets wat je wilt doen als alle snaren nog op spanning staan, maar ik zou bijna zeggen; probeer met een hele fijne dremel een groefje te maken om er een platkop in te zetten.

Wel blokje hout onder je trem doen, anders springt ie terug zodra de snaren los zitten en kan je overnieuw beginnen met afstellen (dat deed de mijne tenminste toen ik 'm een keertje goed schoon wou maken)

SuicideAngel
19 juni 2012, 23:29
Ooh, da's een goed idee.
En als ik die schroef dan eruit krijg, wat gebeurt er dan, komt die ene kant dan helemaal omhoog, of zit de trem op een
andere plaats vast?
Zoals ik al zei, geen ervaring, zeker niet met tremolo's, maar heb geen 2 linkerhanden! lol

R.J
19 juni 2012, 23:38
Sja, dan schroef je dat ding er natuurlijk helemaal uit he.... de trem die omhoog mee komt omdat ie op dat punt op de messen rust ;)

Dus dan is je setup hoe dan ook het raam uit. Zou eerst een vervangend schroefje halen en een vrije middag inplannen. Je kan er zo nog mee spelen toch?

Heb zulke meuk wel vaker gehad dat er schroefkoppen afbraken of glad werden, groefje er in slijpen en gaan. Nog nooit op de gitaar gehad though, wel dat er een schroefje uit m'n gitaar viel wat niets leek te doen?

SuicideAngel
19 juni 2012, 23:43
Ik kan er nog mee spelen, ja...
Ik ga eens kijken of ik hier iets mee kan.

Dankjulliewel voor jullie commentaren, erg behulpzaam.