PDA

View Full Version : Welke versterker + cabinet?



Muser
19 juni 2012, 22:14
Ik zit sinds kort na denken over een nieuwe versterker.

Ik heb nu een Roland Micro Cube RX.
Voor thuis op zich niets mis mee, maar je kan er niet mee optreden en ik vind hem gewoon niet goed klinken...

Ik speel vooral Muse en Nirvana op een Ibanez SA 120 EX (over de 120 ex ben ik niet zeker :p ).

Overdrive/Distortion doet me niet zoveel (heb een Fuzz Factory, en dat vind ik nu goed genoeg).
Maar ik zou wel graag een 'scherpe' cleane/crunch tone willen, zonder te veel bas.

Hij is dus ook voor optredens bedoeld, en moet daar dus ook luid genoeg voor zijn. (Vriend van me adviseerde me iets van 100 watt.)

M'n budget is misschien niet heel hoog.
Ik wil er eigenlijk niet meer dan €550,- aan uitgeven in totaal (versterker + cabinet).

Wat zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt!

d1rk
19 juni 2012, 22:42
Fender Mustang 3 of 4 ?

Harry
20 juni 2012, 09:56
ik vind die 100 watt wel een beetje overdreven eigenlijk. Verder zou ik gewoon naar een winkel gaan om versterkers uit te proberen, en uiteraard de beste mee naar huis te nemen.

Thiez
20 juni 2012, 10:36
Ligt eraan, transistor is 100w wel een aanrader. Buizen heb je vanaf 20watt vaak al voldoende voor optredens.

mezelf
20 juni 2012, 12:44
Orange tiny terror mischien? Maar ik denk dat je er dan waarschijnlijk een ander merk cabinetje bij moet doen i.v.m je budget.

allochthomas
20 juni 2012, 12:55
Haha, een fuzz factory goed genoeg noemen ;)

Ik heb toen voor dat bedrag een valveking+marshall 1922 cab gescoord. Ik zou eerst in de winkel gaan orienteren op wat lekker klinkt voor jou en van daaruit verder kijken. Als je wat avontuurlijker bent kan ik je van harte aanraden om eens te mijken naar een 2de hands mesa dc-2, .50 cal, studio .22 etc te kijken. Wel combo's maar wel amps waar je een leven lang plezier van kan hebben

Wicked Willy
20 juni 2012, 14:10
Egnater Tweaker of Engl Bendenaamffkwijt

muziekschuur
20 juni 2012, 14:53
Jet city 20 watt combo... Mooi man..