PDA

View Full Version : metal pick ups



Deliverance
11 juni 2003, 20:46
hoi allen

ik heb nog niet zo lang geleden een epiphone LP standard gekocht.Nu ben ik niet tevreden over de humbuckers die daar in zitten.Ik denk er nu aan om er andere humbuckers in te steken.Ik vind dat de humbuckers die er nu inzitten iets rouwer moeten klinken,het is alsof er een dun laagje op de humbuckers zit die het geluid tegenhouden ofzo.Nu was mijn vraag:wat zjin echt goede humbuckers voor metal te spelen,en is het moeilijk om die te vervangen?

bvd
Maarten

Negative K3 fan
11 juni 2003, 21:49
misschien is het handig a ls je even de seach gebruikt.

Theije
11 juni 2003, 22:07
Ik raad aan:

-EMG 81
-Duncan distortion

En een het is niet heel moeilijk te vervangen, mocht je het toch niet aandurven, ik denk eigenlijk wel dat de winkel waar je de elementen koopt ze er best in wil zetten.

bert k
11 juni 2003, 22:11
misschien is het handig a ls je even de seach gebruikt.
Misschien is het handig als je eerst leert spellen

Negative K3 fan
11 juni 2003, 22:17
deze beide onderwerpen worden heir op gitaarforum bijna wekelijks behandeld!!!!11 er staat in electrische gitaren zelf vrij bovenaan een sueprgroot topic over het solderen van pickups??? Zelf een beetje moeite doen is ECHT niet te veel gevraagd in dit geval.

Mithrandir
11 juni 2003, 22:19
misschien is het handig a ls je even de seach gebruikt.
Misschien is het handig als je eerst leert spellen
misschien is het handig om je bek te houden en niet meteen ovre selpfouten te vallen. negk3fan heeft gewoon gelijk.

alhambra
11 juni 2003, 22:21
misschien is het handig a ls je even de seach gebruikt.
Misschien is het handig als je eerst leert spellen
misschien is het handig om je bek te houden en niet meteen ovre selpfouten te vallen. negk3fan heeft gewoon gelijk.

Misschien is het handig als mith eerst leert lezen :D


Maar K3 heb wel gelijk.

Kut (sorry vrouwenplasser), ik moet zelf leren lezen :-D

Mithrandir
11 juni 2003, 22:40
misschien is het handig om er niet zo'n zooitje van te maken :D, sorry Deliverance.

Deliverance
11 juni 2003, 23:21
misschien is het handig om er niet zo'n zooitje van te maken :D, sorry Deliverance.
ghehe ja ik vind dat ze ook wel opgefokt reageren..ik ben hier ook nog niet zolang.. :P

Theije
12 juni 2003, 02:04
Ik snap niet dat je je er aan kan ergeren, als je geen zin hebt om antwoord te geven op een vraag dan doe je het gewoon niet, klaar.

jorrit
23 juni 2003, 19:25
emg 81
duncan dist.
invaders
gibson 500t
sd full shred
etc.

Bates15
23 juni 2003, 19:41
En nu wil ik een P90 achtige element in mijn Peavey doen. Past dat? Klinken doet het zowiezo wel maar past dat? Wat klinkt een beetje voller en minder high gain achtig?

Anavrin
23 juni 2003, 19:46
dat past altijd... Ik zeg niet dat je kast heel blijft of zo, maar met een beitel en een hamer is alles passend te maken... check ff
http://members.home.nl/anavrin1/wf00012.htm
daar staat een plaatje van mijn eigen bas, waar een element is bijgebouwd, waar eigenlijk ipv gat eerst kast zat...

Negative K3 fan
23 juni 2003, 19:57
En nu wil ik een P90 achtige element in mijn Peavey doen. Past dat? Klinken doet het zowiezo wel maar past dat? Wat klinkt een beetje voller en minder high gain achtig?

er bestaan humbucker sized p90s

MADdie86
23 juni 2003, 23:02
Ik zou zeggen als je zelf niet precies weet wat voor elementen je wilt om even bij een gitaar zaak langs te gaan en daar het een en ander uit testen.
Gewoon wat spelen en kijken wat je het meest aanstaat, nu is ook wel het probleem dat de gitaren nooit het zelfde zijn afgesteld maar meestal is dat deels te verwaarlozen.

Ik zag dat enkeling de EMG81 aanprijzen,maar voel jij wel wat voor phantoom voeding? aangezien je dan of batterijen in je kast moet plakken of spannings delers moet instaleren en je versterker deels ombouwen.......

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 23:04
aangezien je jezelf Deliverance noemt neem ik aan dat je van Opeth houdt? Misschien moet je eens kijken waar zij mee spelen. Ze hebben wel een verrekte lekker geluid :)

MegaDrive
24 juni 2003, 10:59
Wat ik altijd grappig vind aan dit soort topics is dat iedereen altijd meteen de standaardelementen gaat lopen opnoemen waarvan hij via een vriend van een kennis die ergens eens heeft gelezen (...) dat het goed klinkt, zonder dat er ook maar een woord wordt gerept over de gitaar zelf, type gitaar, mensuur, houtsoort, brug etc. of dat de persoon in kwestie er zelf ervaring mee heeft.

Een pickup die goed klinkt in een Ibanez kan zwaar kut klinken in een Epi en andersom. Ik heb nu al honderden pickups gehad en getest in weet ik hoeveel elektrische gitaren en ik kan er nog steeds geen peil op trekken. Het is altijd maar zien hoe het uitpakt. Ik weet wel dat de DiMarzio Steve's Special erg goed klinkt in de brugpositie van mijn Epi en de Air Norton daar perfect bij past, dus die combinatie kan ik je voor metal (en erger) van harte aanbevelen. Succes!

Theije
24 juni 2003, 15:28
Wat ik altijd grappig vind aan dit soort topics is dat iedereen altijd meteen de standaardelementen gaat lopen opnoemen waarvan hij via een vriend van een kennis die ergens eens heeft gelezen (...) dat het goed klinkt, zonder dat er ook maar een woord wordt gerept over de gitaar zelf, type gitaar, mensuur, houtsoort, brug etc. of dat de persoon in kwestie er zelf ervaring mee heeft.

Een pickup die goed klinkt in een Ibanez kan zwaar kut klinken in een Epi en andersom. Ik heb nu al honderden pickups gehad en getest in weet ik hoeveel elektrische gitaren en ik kan er nog steeds geen peil op trekken. Het is altijd maar zien hoe het uitpakt. Ik weet wel dat de DiMarzio Steve's Special erg goed klinkt in de brugpositie van mijn Epi en de Air Norton daar perfect bij past, dus die combinatie kan ik je voor metal (en erger) van harte aanbevelen. Succes!

Niemand beweert toch dat ze in alle combinaties goed klinken??
De beste man vraagt om pickup's gericht op metal, nou dan noem ik pickup's op die ontwikkeld zijn voor of veel bebruikt worden in de metal.
Simpel toch?

jorrit
30 juni 2003, 19:28
Ik zag dat enkeling de EMG81 aanprijzen,maar voel jij wel wat voor phantoom voeding? aangezien je dan of batterijen in je kast moet plakken of spannings delers moet instaleren en je versterker deels ombouwen.......

phantoom voeding? gewoon onder je tone etc. meters stoppen.....geen gehak etc. gewoon achter t afdek plaatje...