PDA

View Full Version : Mesa boogie Nomand 45 dealtje.



mezelf
19 juni 2012, 17:32
Hallo mensen!

Ik ben aan nieuwe versterker toe en ga dus nu een nieuwe kopen!

Ik verlang al erg lang naar een Mesa Boogie of een ENGL amp.
Ik speel zelf op een Gibson Lespaul met p90's, maar ben toch wel fan van een wat zwaardere oversturing. Die moet ik dus uit de amp halen.

Mijn oog viel nu op een Mesa Boogie nomad 45 Head.
Ik kan hem voor een zacht prijsje overnemen en daar komt ook nog eens bij dat alles in super staat verkeerdt!

Verder kan ik ook een 2x12 cabinetje van hem overnemen met Celestion Vintage30 speakers.

Met dit alles kom ik totaal uit op 725 euro! (Head: 575) (2x12: 150)

Dit klinkt mij in de oren als een prima deal. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening over de amp/deal.

Verder moet ik wel bekennen dat ik nog nooit op de Nomad serie heb gespeeld. Ik weet dat het niet heel slim is, maar ik had niet verwacht dit aanbod tegen te komen en ik heb dus zo snel ook geen kans gehad om deze amp uit te testen. Als ik de amp overneem, test ik hem alsnog wel eerst bij de koper en natuurlijk heb ik ook mijn research gedaan op internet naar de amp.

Nogmaals, al met al lijkt het mij een prima deal :).

Groetjes.

PS: Ik heb lichtelijke dyslectie, dus ik hoop dat jullie door de spelfoutjes heen kunnen kijken :)

Mr. Dynamite
19 juni 2012, 17:37
Lijkt mij ook geen slechte deal! Weet je ook om wat voor cabinet het gaat?
Nomad zelf nooit bespeeld maar lijkt me ook wel een toffe amp :ok:

Hoogie
19 juni 2012, 17:39
Gewoon gaan testen en hij is niet echt duur. Ik heb al veel nomads gezien waar ze veel meer voor vroegen.

mezelf
19 juni 2012, 17:42
Ik weet het merk van het cabinetje niet, maar hij heeft een foto gestuurd en dat zag er zeker strak uit! Het matcht precies met de amp. Het is iig geen zelfbouw, dat is wel te zien. Maar met die Celestion vintage speakers, kan ik me er haast geen slechte klank bij voorstellen. :)

bass blom
19 juni 2012, 17:42
heel goeie deal denk ik ja :p

muziekschuur
19 juni 2012, 17:46
Doen...
Wel even op spelen... Dat je niet naar huis gaat (aan de andere kant van de wereld) met een Nomad met een kapotte eindtrafo..

mezelf
19 juni 2012, 18:36
Ik heb zojuist te horen gekregen dat het cabinetje een Fame cabinet is.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Cabinets-2x12-/Fame-GN212-Vintage-30-Cabinet-/art-GIT0017545-000;pgid=U29AGLqM85JSR0USh_2O4iFQ0000qICZCE9S;sid= pvMOVd8jQ_4MVZDDD6-EsdHgJveswV8nBGc=

Deze dus.

Ik heb wel vaker gehoord dat Fame miscihen niet het beste cabinet merk is, maar alsnog.. het gaat om wat erin zit toch? En die Celestion Vintage30 speakers zijn zover ik weet niet verkeerd.

Philippe
19 juni 2012, 18:48
Over 150 euro voor een cab met V30's hoef je je niet druk te maken. Doen!

Mitch
19 juni 2012, 18:58
Het effect van de kast op de sound wordt altijd onderschat helaas. Het maakt een wereld van verschil. Maar met goeie speakers heb je natuurlijk wel een prima basis. De deal op zich is op prima.

Mr. Dynamite
19 juni 2012, 22:24
Het effect van de kast op de sound wordt altijd onderschat helaas. Het maakt een wereld van verschil. Maar met goeie speakers heb je natuurlijk wel een prima basis. De deal op zich is op prima.

I'll second that :ok:

Ik dacht eerst altijd, mwoa als je een een stel v30 kasten hebt.. zoveel kan daar niet tussen zitten.
Nou wel dus, kijk maar eens t verschil tussen een oversized bogner open back of strakke steriele ENGL. Kijk je van op hoeveel dat scheelt, met toch de zelfde speakers. Maar om te beginnen kun je met een v30 kastje denk ik nooit mis zitten.

mezelf
20 juni 2012, 21:28
ik moet zeggen dat bij mij steeds meer GAS begint te vloeien naar deze amp! Ik heb de verkoper gemaild wanneer we eventueel een afspraak kunnen maken :). Het blijft aan de ene kant wel spannend aangezien ik nog niet echt heel bekend ben met deze amp in de zin van: Ik heb er nog nooit op zo'n een gespeeld. Maar aan de andere kant lees ik in vele reviews dat deze amp heel erg veelzijdig is en het wel even duurt dat je eigen sound vind. Dat kun je als negatief zien, maar ik zie dat positief. Dat betekend dus dat mijn sound vast wel ergens in die amp verstopt zit ;). Al met al wacht ik het af en hoop ik dat dit de amp is waar ik naar zocht. En zelfs kom ik later achter dat het niet de juiste amp voor mij is, dan verkoop ik hem voor dat geld vast wel weer door en ben ik alleen maar een ervaring rijker :)

Tristan
20 juni 2012, 21:37
Poeh, best duur zeg voor die combi met zo'n Fame 1x12 cab.
Ik heb de Nomad 55 1x12 combo een tijdje gehad, gelukkig niet al te lang want het is echt de slechtste Boogie die ik ooit heb gehoord, veel slechter dan de voorgaande DC serie.

muziekschuur
21 juni 2012, 00:41
Zaten goeie buizen in? Verse amp? Of tweedehands en degelijk nagekeken? Ik ken ook bergen Marshalls die echt de mazelen hebben.. Maarja... Een beetje tlc en ze kunnen weer mee...

Nocki
21 juni 2012, 10:08
Gewoon goede prijs hoor. Lekker doen.
De Nomad is anders dan de andere Boogies. Ik heb er niks tegen maar het is geen mark of recto ofzo...
de 55 (6l6) die ik ken had bakken met laag en lekker veel mid. Niet schel in het hoog ds voor mij een fijne bak. De 45 (el84) heb ik nog nooit gehoord. Zit er een footswitch bij? Dat is wel belangrijk denk ik....