PDA

View Full Version : Dunlop JH-1 Wah



dhgveldhuizen
19 juni 2012, 16:44
Beste mensen,

Ik heb een 2de-hands JH-1 wah gekocht. Op zich prima, lekker geluid enzo, maar de 'sweep' is nogal beperkt, d.w.z., er is maar een klein stukje waar je je voet kunt bewegen en waar 'ie wahwahwahwah doet. Als je je voet ver naar boven houd en 'bovenin' die beweging maakt, komt er geen geluid uit. Omdat er op internet nogal wat threads hierover zijn neem ik aan dat het standaard is en dat de vorige eigenaar niet eraan heeft zitten klooien. De meeste threads bieden geen oplossing, of alleen één waarbij je de soldeerbout ter hand moet nemen. Maar dat doe ik liever niet. Graag jullie oplossing :)

Gearjunkie
20 juni 2012, 16:16
Beste mensen,

Ik heb een 2de-hands JH-1 wah gekocht. Op zich prima, lekker geluid enzo, maar de 'sweep' is nogal beperkt, d.w.z., er is maar een klein stukje waar je je voet kunt bewegen en waar 'ie wahwahwahwah doet. Als je je voet ver naar boven houd en 'bovenin' die beweging maakt, komt er geen geluid uit. Omdat er op internet nogal wat threads hierover zijn neem ik aan dat het standaard is en dat de vorige eigenaar niet eraan heeft zitten klooien. De meeste threads bieden geen oplossing, of alleen één waarbij je de soldeerbout ter hand moet nemen. Maar dat doe ik liever niet. Graag jullie oplossing :)

Experimenteer eens met terugdraaien van de potmeter tov je 'aandrijving' aan het bewegende deel.

madman
20 juni 2012, 18:25
Waar woon je anders? Ik kan wel overweg met een soldeerbout ;)

dhgveldhuizen
21 juni 2012, 09:39
Dat terugdraaien van de pot enzo helpt inderdaad wel! Nog eventjes uitvogelen op welk punt 'ie perfect staat. Dank voor de tip!

@Madman: ik wil ook nog wel een keer een true-bypass-mod, maar ik woon in Nijmegen, dus dat is nogal een stuk ;) Dank voor het aanbod, als ik een keer tijd over heb, kom ik wel naar Breda.

Bernardduur
21 juni 2012, 11:48
Als je minder voor wilt reizen kan ik mijn soldeerbout ook wel aanbieden hoor :D