PDA

View Full Version : Nieuwe liefde: Bluesbreaker in the house!



Mr. Dynamite
18 juni 2012, 23:36
Hey allemaal,

Nieuw speeltje in huize dynamite! Een bluesbreaker uit '96 in werkelijk nieuwstaat :crazyhappy:
Kreeg hem als ruil aangeboden op de stiletto en daar had ik wel smaak naar.

Crappy istagram pic voor de leuk:

https://lh3.googleusercontent.com/-9dDoCCnZE8w/T9-dTFHi25I/AAAAAAAAAX0/7ietMHBTHXE/s777/IMG-20120618-WA0009.jpg

Echt een super sound, heel mooi vol en warm clean. Jacks jumpen voor een smerige rand over het geheel. Errug lekker.
Zitten nu wel wat leuke lampjes in: een 4tal NOS Telefunken voor de preamp en twee NOS Amerikaanse Fender RCA 6L6 eindbuizen. Helemaal top :ok:

Morgen debuut in de band, ben benieuwd! Ook maar eens proberen samen met de 1936, kijken hoe dat uitpakt.
Me is happy! Mijnheer Marshall wist wel waar ie mee bezig was destijds :satisfie:

Edit: meer plaatjes:

https://lh5.googleusercontent.com/-pG6-DnXWSs4/T-Bc_XzmbUI/AAAAAAAAAYc/QQIolaM2Z9s/s777/IMG_2273.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-0x-lCD1foJM/T-Bc_tiOW5I/AAAAAAAAAYg/tTIfxeIF8eA/s777/IMG_2274.JPG

muziekschuur
18 juni 2012, 23:39
Zijn die wielen er gewoon ingeschroeft? Of is het echt netjes gedaan (en misschien standaard)?

jutter
18 juni 2012, 23:45
Gefeliciteerd man, die ziet er lekker uit! Dit geeft vast een heel andere sound dan je Mesa! Ik heb deze Marshall nog nooit gehoord; kun je het geluid omschrijven?

Mr. Dynamite
18 juni 2012, 23:57
Zijn die wielen er gewoon ingeschroeft? Of is het echt netjes gedaan (en misschien standaard)?

Geloof dat het standaard is, zitten in die plastic voetjes gedraaid dus lijkt me wel ;)


Gefeliciteerd man, die ziet er lekker uit! Dit geeft vast een heel andere sound dan je Mesa! Ik heb deze Marshall nog nooit gehoord; kun je het geluid omschrijven?

Thanks! Inderdaad heel wat anders, maar vind het erg lekker.
Morgen nog even goed testen, heb hem nu vlug geprobeerd.
Met die 6l6's erin heeft ie iig een erg mooi warme clean. Heel veel definitie.
Opendraaien geeft een smerige rand, blijft ie alleen niet strak.

Reageert verder echt prima op mn shiba drive. Dan word het ineens een deftige schreeuwert :D

muziekschuur
18 juni 2012, 23:59
Gefeliciteerd man... Vind ik de leukste Marshall ooit... (haha zat me gewoon druk te maken over die wielen... aandoenlijk...)

jutter
19 juni 2012, 00:09
Geloof dat het standaard is, zitten in die plastic voetjes gedraaid dus lijkt me wel ;)



Thanks! Inderdaad heel wat anders, maar vind het erg lekker.
Morgen nog even goed testen, heb hem nu vlug geprobeerd.
Met die 6l6's erin heeft ie iig een erg mooi warme clean. Heel veel definitie.
Opendraaien geeft een smerige rand, blijft ie alleen niet strak.

Reageert verder echt prima op mn shiba drive. Dan word het ineens een deftige schreeuwert :D

En strak? +10

bass blom
19 juni 2012, 00:20
vette shit man :D

halfmouw
19 juni 2012, 00:39
Mooi bak! Ik speel al jaren met veel genot op een Bluesbreak 1962 RI.
Heb er een Koch Loadbox in, zodat ik geen pedaaltjes meer nodig heb voor een vet geluid.
Echterrrrrrrr......voor een lekker sologeluid zit hier de beperking. Als ik mijn volume opkrik (door een Tubescreamer, of een booster van wat voor soort dan ook), dan gaat de Marshall alleen maar meer over zijn nek, ipv dat het volume toeneemt. Eigenlijk zou de Loadbox regelbaar moeten zijn, want die knelt de volume juist af. Volume regelen vanaf de gitaar gaat weer ten koste van het vette geluid tijdens slagpartijen. Dilemma's!!!
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? (Of weet iemand een goede versterkerpimp in Noord-Holland die mijn Marshall kan customizen?) Ik ben zelf een beetje door mijn mogelijkheden heen.

Mr. Dynamite
19 juni 2012, 12:01
En strak? +10

Mwoa redelijk, vergeleken bij die mesa niet. Dat was echt een strakke scheur met felle attack.
Speelde altijd op de bold setting met diodes op het od kanaal aan dus ja. Was te gek voor de (hard)rock coverband maar met de komst van een bluesband zocht ik wat anders. Tja Bluesbreaker.. hence the name


vette shit man :D

Zeker!


Mooi bak! Ik speel al jaren met veel genot op een Bluesbreak 1962 RI.
Heb er een Koch Loadbox in, zodat ik geen pedaaltjes meer nodig heb voor een vet geluid.
Echterrrrrrrr......voor een lekker sologeluid zit hier de beperking. Als ik mijn volume opkrik (door een Tubescreamer, of een booster van wat voor soort dan ook), dan gaat de Marshall alleen maar meer over zijn nek, ipv dat het volume toeneemt. Eigenlijk zou de Loadbox regelbaar moeten zijn, want die knelt de volume juist af. Volume regelen vanaf de gitaar gaat weer ten koste van het vette geluid tijdens slagpartijen. Dilemma's!!!
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? (Of weet iemand een goede versterkerpimp in Noord-Holland die mijn Marshall kan customizen?) Ik ben zelf een beetje door mijn mogelijkheden heen.

Hmm oke, jij jumpt hem zeker ook? Heb hem net even redelijk open getrokken, zit wel een lekkere malcom young crunch in maar stevig powerchord werk trekt ie niet. Dan is het hij wat te los en mist wat punch. Maar dat is dan weer goed op te lossen met een pedaaltje ;)

Wat ik wel merkte, als je hem jumpt en dus op z'n donder geeft dan heb je inderdaad geen headroom meer voor een boost.
Een mxr 6 band eq vlak boosten werkt wel als ik hem in een lage input prik. Dan geeft ie net even een boost, denk genoeg.
Vanavond weet ik of dat werkt in bandverband.

Mr. Dynamite
19 juni 2012, 13:08
Even nog wat kiekjes:

https://lh5.googleusercontent.com/-pG6-DnXWSs4/T-Bc_XzmbUI/AAAAAAAAAYc/QQIolaM2Z9s/s777/IMG_2273.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-0x-lCD1foJM/T-Bc_tiOW5I/AAAAAAAAAYg/tTIfxeIF8eA/s777/IMG_2274.JPG

Buzzel
19 juni 2012, 13:16
Kerel dikke dubbelpost maken met foto's :ok:

Ben benieuwt vanavond!

Helemaal leuk dat ik er ook 1 ga bouwen hebben we er 2 in de band.

Mr. Dynamite
19 juni 2012, 13:18
Kerel dikke dubbelpost maken met foto's :ok:

Ben benieuwt vanavond!

Helemaal leuk dat ik er ook 1 ga bouwen hebben we er 2 in de band.

Ik ook! Nja dit is wel een andere dan de 1974x he, 6l6jes achterin ;)

jutter
20 juni 2012, 23:13
Hey allemaal,

........
Morgen debuut in de band, ben benieuwd!


En????????

Mr. Dynamite
20 juni 2012, 23:26
En????????

Lekker hoor! Amp ongeveer tot de helft open staan, lekkere crunch erin, zeker met de p90s erdoor.
Dan snap je ineens de Marshall + Greenback + Tubescreamer verhalen die je wel vaker leest :satisfie:

Valt op dat de amp echt lucht verplaatst, zit toch best een bak laag in zo'n combo zeg.
Zal ook komen door de 6l6's die wat voller zijn dan de El34's denk ik.
Was wel even wennen en indraaien met pedalen, 't spul reageert hier heel anders op dan de mesa, ook speel ik nu zonder fx loop wat ook veel uitmaakt.

Maar overal, lekker ding :ok:

jutter
20 juni 2012, 23:30
Klinkt goed! Ook een tubescreamer gebruikt?

jutter
20 juni 2012, 23:32
En is hij wat te tillen/wat is zijn gewicht?

Mr. Dynamite
20 juni 2012, 23:47
Klinkt goed! Ook een tubescreamer gebruikt?
Yep, en soort 808 clone, heel iets ander circuit maar in een vergelijkingstest bijna identiek qua sound.
Ook met een shiba drive, die heeft wel een ander karakter, wat smoother. Stacken om een heel vette sound te krijgen ;)


En is hij wat te tillen/wat is zijn gewicht?
Hmm. 't is met 2 speakers niet de kleinste maar op zich is het te doen. Veel zwaarder had hij ook niet hoeven zijn van mij.

Edit: 30 kilo meende ik ergens gelezen te hebben

Dimitri92
20 juni 2012, 23:52
Nice! :ok: