PDA

View Full Version : Concerten Camel uitgesteld!!



Super Slinky
11 juni 2003, 20:35
Hopelijk wist je het al anders stond je straks voor een dichte deur!
Maar ik post het toch nog even , omdat ik dit in de afgelopen week zeker aan meerdere mensen heb verteld die het nog niet wisten!!

Alle Europese concerten worden uitgesteld tot Oktober, omdat de vrouw van de toetsenist met ernstige hartklachten in het ziekenhuis is opgenomen. Voor de concerten in Oktober zal onze Nederlandse toptoetsenist Ton Scherpenzeel mee gaan in zijn plaats.

Marshallover
12 juni 2003, 07:42
Kheb het op tijd opgemerkt jah, 3 kaarten gekocht voor Oktober nu dan maar !!!

Kheb er zin in !! 8-)

Groeten,

Marshallover
21 juni 2003, 12:40
En niemand verder die Camel kent ???

Hahahaha, das pas MUZIEK !!!

Groeten,

Super Slinky
21 juni 2003, 13:12
En niemand verder die Camel kent ???

Hahahaha, das pas MUZIEK !!!

Groeten,

Drie opmerkingen :

1) Toevallig is Camel een band die al 30 jaar mee draait en hier in Nederland nu nog 5 zalen uitvervoopt. o.a. 013. Ze behoren met het totaal aantal verkochte platen tot de millionsellers

2) Of er toevallig mensen op een gitaarfroum de band kennen zegt niets over de kwaliteit van de muziek. Eerder iets over die mensen.

3) Camel's gitarist Andy Latimer heeft meer invloed gehad dan je denkt. Luister naar de laatst verschenen CD Damnation van metalband Opeth en je hoort Camel overal. (maar misschien ken je die band ook niet. Blijf dan lekker naar mainstream muziek luisteren en MTV kijken)

Marshallover
21 juni 2003, 22:06
En niemand verder die Camel kent ???

Hahahaha, das pas MUZIEK !!!

Groeten,

Drie opmerkingen :

1) Toevallig is Camel een band die al 30 jaar mee draait en hier in Nederland nu nog 5 zalen uitvervoopt. o.a. 013. Ze behoren met het totaal aantal verkochte platen tot de millionsellers

2) Of er toevallig mensen op een gitaarfroum de band kennen zegt niets over de kwaliteit van de muziek. Eerder iets over die mensen.

3) Camel's gitarist Andy Latimer heeft meer invloed gehad dan je denkt. Luister naar de laatst verschenen CD Damnation van metalband Opeth en je hoort Camel overal. (maar misschien ken je die band ook niet. Blijf dan lekker naar mainstream muziek luisteren en MTV kijken)


Zeg Kerel ff voor de duidelijkheid he: Ik heb alle Cd's van Camel, heb 5 tickets voor al hun concerten in Nederland en heb een Pa die helemaal leip is van die lui en zelf bij het Live opname- Concert was in Enschede....

Ik zeg toch niet voor niets: Das pas Muziek..

Oftewel: Ga eens luisteren naar Camel voor de mensen die het hier niet kennen....., was de bedoeling om nog meer mensen die bekend zijn met camel uit te nodigen voor dit topic....

Maar met die stomme lulpraat van je weet je het weer aardig te verzieken...

En nog ff over je opmerking over de Mainstream muziek en MTV: Ik luister o.a. naar:

Dreamtheater
Steve Vai
Joe Satriani
Eric Johnson

Als iets geen Mainstream is........

DUS FLIKKER NOU EEN HEEL EIND OP, WANT OP DIT SOORT MENSEN WORDT IK NOU PISSIG !!!



Door dit soort mensen gaat dit Forum naar de tering !!!!


GRoeten aan allen die niet direct hun vooroordelen klaar hebben staan....

FNaRK
21 juni 2003, 22:44
Kaboem, die kan je in je zak steken :-D :-D

Maar wat is de link tussen Camel en Opeth's "Damnation" ?

andy
22 juni 2003, 01:29
Volgens mij begrijpen de twee Camel fans super slinky en marshalllover elkaar niet zo goed........ en als ze nog eens terug lezen dan snappen ze dat wel. handjes schudden dus. :lol:

Super Slinky
22 juni 2003, 02:20
Kaboem, die kan je in je zak steken :-D :-D

Maar wat is de link tussen Camel en Opeth's "Damnation" ?

Dat mag je zelf uitzoeken want ik waag me er niet aan hier op in te gaan.
Er zijn mensen die gaan schelden en pissig worden om niks en anderen die er van genieten.

Maar ik kom hier niet voor.

Super Slinky
22 juni 2003, 02:29
[quote="Super Slinky"][quote=Marshallover]En niemand verder die Camel kent ???

Hahahaha, das pas MUZIEK !!!

Groeten,

Ik zeg toch niet voor niets: Das pas Muziek..

Oftewel: Ga eens luisteren naar Camel voor de mensen die het hier niet kennen....., was de bedoeling om nog meer mensen die bekend zijn met camel uit te nodigen voor dit topic....

Maar met die stomme lulpraat van je weet je het weer aardig te verzieken...

En nog ff over je opmerking over de Mainstream muziek en MTV: Ik luister o.a. naar:

Dreamtheater
Steve Vai
Joe Satriani
Eric Johnson

Als iets geen Mainstream is........

DUS FLIKKER NOU EEN HEEL EIND OP, WANT OP DIT SOORT MENSEN WORDT IK NOU PISSIG !!!



Door dit soort mensen gaat dit Forum naar de tering !!!!

Het is nooit mijn bedoeling geweest om een Camel fan pissig te maken, eerder om mensen die Camel bespotten even wegwijs te maken.
Die eerste opmerking van jou kan ook cynisch worden uitgelegd. Als je gelijk had gezegd zonder hahaha dat je het goede muziek vond had ik het serieus genomen. Nu kon ik er meer spot in zien. En ik wil niet dat iemand met Camel zomaar spot. Dus volgens mij willen we allebei hetzelfde zeggen. Het pakte alleen verkeerd uit.
Ik heb hiermee hopelijk netjes op je woede gerageerd, ik heb helemaal geen zin in ruzies of iets dergelijks.

FNaRK
22 juni 2003, 11:47
maar nou weet ik nog steeds de link tussen Opeth en Camel niet :???:

Super Slinky
22 juni 2003, 13:12
maar nou weet ik nog steeds de link tussen Opeth en Camel niet :???:

Omdat je het toch graag wilt weten zal ik het proberen duidelijk te maken. :)
Op het nieuwe album van Opeth hoor je veel gitaarsolos die je direct aan Camel doen denken. De gitarist van Opeth moet wel goed naar Andy Latimer hebben geluisterd om die speelstijl zo dicht te kunnen benaderen.
Zelfde uitwerking van melodiën, vaak zelfde gitaargeluiden, zelfde achterrgrondbegeleiding/akkoorden als in dat typische camelstijltje. Dat hoor ik dus terug bij Opeth. Raar want deze band was echt heavy op hun andere albums maar op hun laatste is het van begin tot eind rustig.

FNaRK
22 juni 2003, 13:29
dus Camel klinkt een beetje als Damnation :???: Moet ik toch maar eens wat gaan luisteren, wordt wel benieuwd. IK vind Damnation trouwens erg op Porcupine Tree lijken...ook qua opbouw en sfeer. Dacht ook dat de gitarist van PT meespeelde of produceerde ?

Super Slinky
22 juni 2003, 13:44
Nou Damnation klinkt meer als Camel, bij tijd en wijle!
En Steve Wilson van PT heeft Damnation geproduceerd en ook toetsen gespeeld op dit album, vanddar dat het ook een beetje als PT klinkt, ja.

Goede aanraders van Camel:
The Snowgoose and Nude (wel erg oud maar zeer goed) ,
niewer materiaal: Rajaz, A Nod and a Wink.

Wil je vast wat downloaden van Camel waarin je die stijl hoort van Opeth probeer de volgende dan te vinden.
1) Sanctuary
2) Missing
3) Skylines
4) Echoes
5) Beached

Succes!

Marshallover
22 juni 2003, 15:00
[quote=Super Slinky][quote=Marshallover]En niemand verder die Camel kent ???

Hahahaha, das pas MUZIEK !!!

Groeten,

Ik zeg toch niet voor niets: Das pas Muziek..

Oftewel: Ga eens luisteren naar Camel voor de mensen die het hier niet kennen....., was de bedoeling om nog meer mensen die bekend zijn met camel uit te nodigen voor dit topic....

Maar met die stomme lulpraat van je weet je het weer aardig te verzieken...

En nog ff over je opmerking over de Mainstream muziek en MTV: Ik luister o.a. naar:

Dreamtheater
Steve Vai
Joe Satriani
Eric Johnson

Als iets geen Mainstream is........

DUS FLIKKER NOU EEN HEEL EIND OP, WANT OP DIT SOORT MENSEN WORDT IK NOU PISSIG !!!



Door dit soort mensen gaat dit Forum naar de tering !!!!

Het is nooit mijn bedoeling geweest om een Camel fan pissig te maken, eerder om mensen die Camel bespotten even wegwijs te maken.
Die eerste opmerking van jou kan ook cynisch worden uitgelegd. Als je gelijk had gezegd zonder hahaha dat je het goede muziek vond had ik het serieus genomen. Nu kon ik er meer spot in zien. En ik wil niet dat iemand met Camel zomaar spot. Dus volgens mij willen we allebei hetzelfde zeggen. Het pakte alleen verkeerd uit.
Ik heb hiermee hopelijk netjes op je woede gerageerd, ik heb helemaal geen zin in ruzies of iets dergelijks.


Ik ook niet, maar lijkt me de volgende keer verstandiger om niet direct met vooroordelen klaar te staan (mainstream en MTV; ik heb er een hekel aan) Mijn eerste reactie op jouw topic leek me duidelijk; ik heb echt kaarten voor Camel, omdat ik ze geweldig vindt. Maar doordat dit topic steeds meer naar onderen zakte wilde ik het ff weer onder de aandacht brengen met: "Hahahahah, Niemand anders die Camel kent?"

Oftewel: Laat me niet lachen, er zijn vast wel meer mensen die Camel kenden. :-D

met deze reactie wilde ik eigenlijk meer mensen die Camel kennen uitnodigen om te reageren, maar het werdt op een andere (totaal verkeerde) manier opgevat... :-?

Ik kan het begrijpen dat je mijn reactie op een ander manier hebt opgevat, maar das nog niet de reden om met allerlei zinloze vooroordelen en kreten te gaan rond strooien....

Groeten,

Super Slinky
22 juni 2003, 16:15
Ik ben blij dat we dit misverstand uit de weg hebben geruimd!
Ik had inderdaad even moeten kijken naar je eerste reactie, dan had ik kunnen zien dat je zelf ook naar een Camel concert ging. Ik reageerde eigenlijk te snel omdat ik zo verbaasd was. Daar zal ik volgende keer zeker voor oppassen. :oops:

PS. Bedankt dat je nog even reageerde zodat we hier weer zonder wroeging kunnen komen posten.

Groetjes!

Marshallover
22 juni 2003, 16:20
Ok, zand erover... :wink:

Groeten,