PDA

View Full Version : Cabinet 1x12/2x12 info gezocht



Thomk
18 juni 2012, 15:12
Hallo,

Ik ben opzoek naar informatie betreft het bouwen van een 1x12/2x12 cabinet voor mijn Egnater Renegade 112 http://www.egnateramps.com/EgnaterProducts/Renegade/Renegade112/Renegade112.html

Waarom een 1x12/2x12 cabinet: Omdat ik geen zware/grote kast in mijn 3x2 kamer wil hebben. Ook lijkt het mij veel leuker om er eens één te maken dan gemakkelijk te kopen.

Alles leuk en aardig het belangrijkste is ervaring, op sommige punten is hier niet genoeg van en daarom graag jullie advies!

Wat is bekend:

-MDF/zwaluwstaart verbinding
-Tolex afwerking met bijpassende hor voor speaker
-gesloten achterkant

Wat is niet bekend:

Speaker
Zoals jullie in deze handleiding http://www.egnateramps.com/manuals/RenegadeManual.pdf kunnen lezen is dat de renegade een 65 watt versterker is met de mogelijkheid om verschillende ohmage cabinetten aan te sluiten(pag 14). Echter is mij dit verhaal nog niet helemaal duidelijk. Begrijp ik het goed als ik een 16 ohms speaker aansluit op de renegade en de interne switch ook op 16 ohm staat dat de totale ohmage 8 ohm wordt?

Als bovenstaand correct is klopt het dan als ik 2x 16 ohm speakers ??Parallel/Serie??(schema) aansluit op de renegade met de interne switch op 16 ohm dat mijn totale ohmage 16 ohm is?( en dus stereo?)



Ook ben ik zover dat niet alleen Ohmage belangrijk is maar ook de keuze van de wattage van de speaker. In mijn combo zit een Custom-Voiced Egnater Celestion™ Elite-100. De versterker produceert 65 watt moet mijn extension cabinet altijd een hoger wattage speaker bevatten? Want dan zou een Celestion vintage 30 (60watt)te weinig wattage leveren en dus niet geschik is voor een 1x12 cabinet, maar wel wel als je een 2x12 maakt(120watt).



Montage speaker/speakers hoe werkt dit precies?

Opvulling cabinet.
is er noodzaak om de kast op te vullen met geluiddempende wol of ander materiaal?


Dit zijn de vragen voorlopig hopelijk lijkt het jullie in interessant projectje om mij mee te kunnen ondersteunen.

alvast bedankt!

voxell
20 juni 2012, 14:14
waarom mdf? das grootste brol dat er is.. kan beter gewoon berken multiplex nemen

guitaraddict
20 juni 2012, 14:39
kan beter gewoon berken multiplex nemen

+ 1 . Heb beide gebruikt. Evenals linde multi.