PDA

View Full Version : November youtube solo cover



tomheerkens8
18 juni 2012, 12:10
Heey iedereen ik heb dit filmpje al eerder getoond maar heb deze nu opnieuw opgenomen
Het is wel ok maar zeker nog niet perfect wat vinden jullie ervan?

http://www.youtube.com/watch?v=dFTlJZMHEDQ
Groetjes tom

belfrink
18 juni 2012, 17:02
Helaas kan ik er weinig positiefs over zeggen. Het is heel erg vals en de laatste 20 seconden is behoorlijk uit de maat. Kwa bending en vibrato heb je de komende tijd nog genoeg te oefenen :)

Probeer bij je aanslag ook te variëren met up en downstrokes om het voor jezelf makkelijker te maken. Je gebruikt nu enkel downstrokes.

kaassie
27 juni 2012, 08:53
Hoi Tom,
Laat ik dan maar wat positiefs zeggen:) Belfrink heeft gelijk als je het over de laatste 30 seconden hebt. Toch zijn de eerste 20 seconden wel goed gespeeld:) en een ander positief punt is dat je gitaargeluid een mooie klank heeft en de overdrive op je versterker is ook goed, dus dat maakt een mooie warme sound die doet denken aan het originele geluid van Slash, dus dat doe je goed. Verder is dit een hele langzame(niet negatief bedoeld) solo(geweldige solo!) en die mag best met all downstrokes gespeeld worden als dat voor jou het lekkerst aanvoelt. Probeer goed te luisteren naar Slash, waar hij vibrato toepast en probeer dat te imiteren, is een goede oefening om je vibrato mee te verbeteren. En goed oefen op je pitch, dus als je bend van bijv een C naar een D noot (hele stap), dan kun je als oefening je zelf controleren door eerst de D te spelen, goed te luisteren naar de pitch. En vervolgens van C benden naar die D(en dan zal het een stuk beter gaan omdat die D nog fris in je geheugen zit), na de bend kan je dan nogmaals die D aanslaan om jezelf te beoordelen of je bend een beetje klopte. Als je dat regelmatig doet dan krijg je daar een gehoor voor en dan zal je niet zo snel meer een vals bendje maken:) Ik hoop dat dat lukt.