PDA

View Full Version : Nieuwe rock/metal versterker



safu
17 juni 2012, 21:51
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar versterker. Ik ga volgende maand(juli) een maandje werken. Hopelijk verdien ik minstens 1350 euro.

Voorkeur:
Ik speel vooral post rock(And So I Watch You From Afar) en metal (System Of A Down,...)
Niet hoger dan 50 watt
Minstens 2 channels (clean and distortion)
Moet een mooie clean hebben(fender clean) en zeker een dikke distortion.
Niet duurder dan 1450 euro


Ik had zelf gedacht aan een Orange Rockerverb 50 head met een Harley Benton G212 Vintage cab.
Wat denken jullie?

Bedankt,
Dries.

allochthomas
17 juni 2012, 22:25
Mesa mark III combo of een head+een goedkope cab. Balls to the walls distrotion met fender clean :)

Zijn echt verschrikkelijk veel goeie versterkers te krijgen met dat budget, misschien is het beter om eerst gewoon een set willekeurige versterkers proberen zodat je ongeveer weet waar je naartoe wil kwa sound.

Tankman
18 juni 2012, 00:18
Rockerverb is een fantastische keuze. Ik zou alleen in plaats van de Harley Benton 212 voor een Palmer 212 gaan. Die heb ik nu staan met Vintage 30's en hij is echt te gek.

Sanderltd
18 juni 2012, 00:28
Normaal nét binnen budget en zeer veelzijdig: een Axe FX Ultra + Peavey classic eindtrap

EDIT: Denk er wel net aan dat je er dan nog geen cab bij hebt! Maar alleszins toch het vermelden waard met zo'n budget. :)

muziekschuur
18 juni 2012, 00:52
Jet city 100 watt top met 4x12.

Bijl
18 juni 2012, 01:37
Mesa mark III combo of een head+een goedkope cab. Balls to the walls distrotion met fender clean :)

Zijn echt verschrikkelijk veel goeie versterkers te krijgen met dat budget, misschien is het beter om eerst gewoon een set willekeurige versterkers proberen zodat je ongeveer weet waar je naartoe wil kwa sound.

Dan wel een Mark III met Electro Voice speaker (EVM12L) als je voor de combo gaat. En de F50 top van Mesa is ook mindblowing.

Ace 1.15.19
18 juni 2012, 02:05
Waarom geen Marshall 6100? Ze kunnen van echt goed clean (en dat is niet de karakteristieke 'Marshall-clean') tot zeer bruut. Thiez die tipte hem, geheel terecht, in het 'tweedehands tips' topic voor 475 euro. Koopje man! Hou je de rest nog over voor een chique gitaar.

[edit] Het is wel een 100 watt'er, maar hij is te schakelen naar 50 watt.

big dooley
18 juni 2012, 08:14
Waarom geen Marshall 6100? Ze kunnen van echt goed clean (en dat is niet de karakteristieke 'Marshall-clean') tot zeer bruut. Thiez die tipte hem, geheel terecht, in het 'tweedehands tips' topic voor 475 euro. Koopje man! Hou je de rest nog over voor een chique gitaar.

[edit] Het is wel een 100 watt'er, maar hij is te schakelen naar 50 watt.

sterker, hij is nog verder terug te schakelen naar 25 watt dmv de penthode/triode switch in combinatie met de power selection switch

en 475 is een erg lage prijs, ook al schijnen de eindbuizen aan vervanging toe te zijn... (maar dat bepalen we zelf wel, hahahaha)

arcane
18 juni 2012, 13:26
Bogner Alchemist. Fender clean en lekkere scheur. 40 Watt. Verkrijgbaar als combo (2e hands) en top (ik meen nog wel te koop in de winkels). Heel erg betaalbaar, dan ou je ook nog geld over.

safu
18 juni 2012, 16:27
Bedankt voor de reacties. :)
Ik twijfel zelf tussen de Rockerverb/Single Rectifier/Jvm 205/Jcm 800
Ik denk dat die Mark 3 redelijk moeilijk is om te vinden, hier in Belgie. Ik ben ook niet zo aan tweedehands versterkers die ver van huis zijn. (Maar deze (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-6100-lm-lampenhead-footswitch-114748368.html?qq=marshall+6100&pcpl=&pc_id=&afd=)kan ik wel even gaan testen )