PDA

View Full Version : Maximizer ??



FNaRK
11 juni 2003, 21:01
Jawel,
ik ben ook met mijn rack bezig, momenteel bestaande uit een
KORG stagetuner
draadloos geval
Hafler 2x80W ss poweramp
en een (jawel) Line6 POD Pro :D

straight in een Marshall 4x12 cab

Ik (let op: IK !!!!) ben er tevreden mee, dus geen discussies over digitale modelling troep graag...

Nu lees ik veel over de BBE Maximizer, als ik de verhalen moet geloven een wonderapparaat :???: Kan iemand mij in gewone termen vertellen wat 'ie precies doet (ik lees dingen zoals "wider stereo field / deep basses blablabla), of je er echt wat aan hebt en wat de alternatieven zijn (Behringer heeft een Virtalizer / Enhancer??)
En oh ja, wat kost e.e.a ?

Ik speel voornamelijk hardrock / metal met vrij veel clean gepingel....

Met dank,
Mario

morris
12 juni 2003, 01:09
tja, een maximizer is eigenlijk een soort equalizer. Hij voegt met name hoog en laag toe. Vergelijk het even qua effect met een loudness schakeling. De harmonischen worden versterkt. Je moet er van houden. Ik vind het een verschrikkelijk effect. De meeste "slaapkamergitaristen" (pardon my French) houden er wel van, maar ik moet er niets van hebben. Het effect gaat je op een gegeven moment vervelen, het is beter je eigen sound goed op orde te hebben. Keep in mind dat een gitaar niet voorbestemd is om alle ferquentiegebieden in een mix te beslaan.

wimmeltje
12 juni 2003, 09:56
Ik heb ook een tijdje een BBE in mijn rek gehad. Dat was voor de probeer. Ik weet dat die gast van disturbed er eentje in zijn fx loop heeft zitten. het is wel leuk om te hebben voor als je metal speelt. Ik speel ook wat metal een hardrock met gothic erbij, maar heb hem nooit meer aanstaan. De insane versterker op die pod is toch wel metal genoeg??? :zz: