PDA

View Full Version : Roxanne



Roxanne Poeki
17 juni 2012, 12:30
Ik speel bijna twee jaar. Ik ben begonnen met tabs. Tabs van allerlei bekende films en liedjes. Sinds enkele maanden wil ik vooral akkoorden spelen. Ik heb ineens veel meer enthousiasme om te spelen, ik beleef er plots veel meer plezier aan. Ik kon plots zelf liedjes spelen. Hoewel waren ze niet altijd even herkenbaar? Door de uitbreiding van akkoordenkennis ben ik zelf combinaties beginnen maken. Muziek die ik mooi vind. Een heel erg mooi moment voor mezelf. Ik ben verre van een goede muzikant maar ik speel uit liefde voor mijn gitaar. Ik speel bestaande liedjes, speel random akkoorden tot een eigen vast patroon, ... Ik amuseer mij. Ik laat het plezier primeren. Ik ga jammen op de dijk, ik speel in het park, ik verwerk donkere momenten door het spelen op mijn gitaar. Mijn liefde zit dus vooral in het animatieve. In die twee jaar heb ik twee solo optredens gedaan ingekaderd in een toneelstuk. Memorabele momenten!

Mijn motivatie om op een forum te komen is omdat ik ooit een gitaarpartner had maar wegens omstandigheden gaan we niet meer met elkaar om. Hij was niet echt opbouwend over mijn getokkel, het was altijd 'slecht'. Toen heb ik eigenlijk niet zoveel geleerd en niet zoveel gespeeld. Hoewel ik altijd al gitaar wou leren spelen en toen uiteindelijk gewoon er eentje heb gekocht en begonnen ben... de liefde voor gitaar werd zwaar onderdrukt. Nu hij er niet meer is speel ik meer dan ooit. Ik vind van mezelf dat ik op die paar maanden veel meer heb bijgeleerd en veel meer plezier heb gehad. Door op dit forum te komen hoop ik terug contact te hebben met andere gitaristen. Niet om megaperfect te worden maar wel om mijn vragen te beantwoorden, mee te discussiėren, dingen bij te leren en nieuwe technieken te ontdekken.

Harry
18 juni 2012, 09:33
de classificatie 'slecht' is zelf behoorlijk waardeloos als motiverende en opbouwende kritiek. Als je zelf blij van je gitaarspel wordt doe je het toch niet verkeerd lijkt me. Hou lekker vol, en welkom op dit gezellige en soms zelfs leerzame forum.

lindstrom
21 juni 2012, 16:50
Harry heeft gelijk!

Welkom alhier :ok:

jutter
21 juni 2012, 16:57
Sommige losers moet je lozen, daar zijn ze voor! Goed van je dat je hebt doorgezet met de allerleukste hobby ( nou ja, ik kan er nog wel een paar verzinnen...!). Welkom hier!