PDA

View Full Version : Staand spelen: moeite met picking hand



Metalhead6661
16 juni 2012, 21:55
Hey,

Ik speel nu zo sinds mn 5e dus 9 jaar, dus ik dacht een maand of 2 geleden laat ik eens beginnen met staand spelen want ik heb altijd zittend op een stoel gespeelt. Met mn linker hand ging t prima, geen moeite met akkoorden, kon gwn dingen voor gevorderde doen daarmee, maar toen ik uiteindlijk van die hele snele metal dingen begon te doen merkte ik dat mijn picking hand(nederlandse woord is...?) het niet bijhield en dat het slechter klonk, dus ik dacht ff wennen...

Nu 2 maanden later lukt het me nog steeds niet goed, ietsjes beter, heb een beetje geprobeerd met strap van hoogte veranderen enzo en als die op Beatle hoogte was was het eigenlijk normaal, maar ik wil geen beatlehoogte :p.

Maargoed... gaat dit gewoon heel lang duren omdat ik zoveel jaar zittend heb gespeeld of moet ik techniek veranderen...?

Alvast bedankt :)

aaronstonebeat
16 juni 2012, 22:02
Als ik zittend speel, zit ik rechtop; sowieso zit ik rechtop. Staand heb ik de gitaar op dezelfde hoogte; dat is geen 'Beatlehoogte' of 'begin-jaren-'60-hoogte'. Een prima compromis; het spelen voelt altijd hetzelfde aan.

piker
17 juni 2012, 09:39
Wat aaron zegt is waar. Zolang je je gitaar min of meer als in zitpositie houdt valt het goed mee. Als je james hetfield-achtig je gitaar op je knieen laat hangen... En het is natuurlijk ook oefenen en handig worden.

Riny
17 juni 2012, 09:47
Al het bovenstaande is juist.
Staand je gitaar op zit- positie is normaal en heeft niet met bepaalde uitdrukkingen te maken die in het leven geroepen zijn in de loop der tijden.
Je gitaar laag hangen kan wel stoer en cool staan of zijn maar is beslist niet de lichaam- verantwoordelijke manier.
Persoonlijk raad ik het je af en de gitaar dus gewoon op zithoogte te nemen, ook bij het staan.
Maar ook niet vlak onder je kin natuurlijk.;)

Robin...
17 juni 2012, 13:17