PDA

View Full Version : Fleetwood mac need your love so bad intro cover youtube



tomheerkens8
16 juni 2012, 20:36
Heey iedereen dit is mijn cover van de intro van need your love so bad, Het is niet noot voor noot maar veel geimproviseerd wat vinden jullie ervan?

http://www.youtube.com/watch?v=OqwJuyIRA80





met vriendelijke groet tom heerkens

bass blom
16 juni 2012, 20:43
hangt er vanaf hoe lang je speelt :D

veel van je opdrukkers zijn net iets te laag.

Cubone
17 juni 2012, 08:50
Echt een heel mooi nummer heb je uitgekozen !! Ben er zelf ook mee bezig !!!

Als ik je wat tips mag geven zonder, de indruk te wekken dat ik een gitaar meester ben of wat dan ook :seriousf:

Ik vind je vibrato net iets te nerveus voor dit nummer...terwijl dit juist zo,n mellow tune is !! ook zodra je begint te improviseren, merk ik dat je ook gelijk wat minder ruimte over laat tussen de noten (de stiltes) Dat maakt dit juist voor mij persoonlijk 1 van de mooiste blues solo's die ik ooit heb gehoord. wordt gelijk druk zodra je begint te improviseren. De timing vind ik af en toe ook een beetje off (te snel).

Voor de rest wel leuk en goed gedaan !! (ook goede smaak qua muziek :cheerup:)



Greetz,

:rockon:

tomheerkens8
17 juni 2012, 12:24
Dankje voor je tips, ja ik snap wat je bedoelt het is zeker niet perfect, maar ik kan ook nog veel leren, want ik speel pas 1,5 jaar
Succes met jou opname van dit nummer.
Groetjes

bass blom
17 juni 2012, 12:39
voor 1,5 jaar is het helemaal niet verkeerd :D

EBOUE
17 juni 2012, 19:17
Het begin is er, leuk dat je het post! Misschien past een minder overdrive tone beter bij het nummer? Ik vind'm aan het karakter van het nummer nog niet raken, maar dat komt zeker wel. Een Les Paul klinkt met clean met een mini-randje zo geweldig mooi, al eens geprobeerd? Ik zou ook meer articuleren of noten korter doen.. ook af en toe niet spelen tussen twee noten door worden de noten krachtiger van, zo eigenlijk ook de originele zanglijnen gaan (waarmee ik niet bedoel dat je die per se moet kopiëren)

tomheerkens8
17 juni 2012, 23:22
Ja inderdaad ik had mischien iets te veel overdrive gebruikt, nog niet maar ga het zeker proberen
bedankt voor de tips.