PDA

View Full Version : Moet je een Floyd Rose brug ook opnieuw afstellen als......



EmgMaster
13 januari 2002, 16:56
als je hem anders stemt, bijv. drop d of drop c??

JV
13 januari 2002, 16:58
waarschijnlijk moet je de veren iets vaster draaien, bij mijne iig wel, maar ik doe het niet omdat ik toch altijd weer terugstem. kwa intonatie valt het mee

idono
13 januari 2002, 16:59
je moet een keer bepalen welke stemming je gaat gebruiken, anders moet je telkens al je snaren weer stemmen, als je er een strakker zet/of losser, doet de rest het tegelonvergestelde.

Gr Henk

EmgMaster
14 januari 2002, 17:37
En als je de brug vast zet/laat zetten??

anoniem
14 januari 2002, 22:03
Waarom koop je gitaar met een floyd als je hem daarna vast gaat laten zetten ?
Stem hem gewoon anders en laat je brug met rust voor die paar nummers , stem hem daarna weer terug .
Als je veel nummers achter elkaar in een andere stemming gaat spelen kan je met je tremveren de brug horizontaal stellen , zoniet dan laat je hem gewoon iets uit balans.
What is het probleem ?

EmgMaster
15 januari 2002, 17:10
Omdat bijna alle betere ibanezzen of Jacksons uitgerust zijn met Floyd's misschien?????

Casey
15 januari 2002, 20:05
Is dat een probleem ?

Ic3gl0vE
16 januari 2002, 18:27
wel als je een betere ibanez of jackson wil ja! ik zit er nl. zelf ook aan te denken om een jackson te kopen maar ik denk dat ik geen FR trem erin wil.... das een probleem

anoniem
16 januari 2002, 22:41
De duurdere Jackson en Ibanez gitaren hebben juist een perfecte Floyd .
De ellende is juist dat de goedkopere versie's stem problemen geven na verloop van tijd.
Koop je bijv. een dure Ibanez met een Edge trem dan staat ie rotsvast gestemd wat je er ook mee doet.
Drop D tunig is geen probleem zoals je boven al kon lezen .
Wil je constant van tuning wisselen dan moet je geen Floyd gitaar kopen of meerdere gitaren.
Stemmen van een Floyd is simpel zodra je weet hoe !

Phizer
18 januari 2002, 22:57
Ik heb een Ibanez JS100, met een Floyd Rose TRS-2 tremolo.....is deze echt slecht ? kan ik deze veranderen als het nodig is ?

gershwin5150
18 januari 2002, 23:06
Nou het gaat er meer om of jij hem slecht vindt. Als hij voor jou voldoet, zou ik er niks aandoen. Vervangen voor een andere trem (bv Lo-Pro) is vaak een dure grap (trem alleen kost al 550 ofzo).

gershwin5150
18 januari 2002, 23:06
ik bedoel dan 550 gulden :wink: