PDA

View Full Version : Lil' Night Train van Vox



EDV
16 juni 2012, 19:30
van m'n vrouw gekregen...omdat ze me lief vind, niet omdat ie maar weinig vermogen (en dus herrie) heeft :)

http://www.sticks-n-strings.com/new/wp-content/uploads/Vox-Lil-Night-Train.jpg

bass blom
16 juni 2012, 19:31
whoeii :crazyhappy:

Mitch
16 juni 2012, 21:17
Geen idee hoe hij klinkt, maar schattig is -ie zeker! En als cadeau al helemaal!

EDV
16 juni 2012, 21:54
ik zal niet ontkennen dat dat schattige een factor is geweest. Ben nog niet zo thuis in de wereld van versterkers maar ik zocht iets simpels en iets dat niet zo luid is. En ik wilde eigenlijk ook wel iets met buizen. Ik heb 'm wel even geprobeerd en vergeleken en deze klonk wel lekker. Helder, klinkt evenwichtig over alle snaren, vervormt al vrij snel, zeker in de thick-stand maar blijft dan toch mooi klinken. Het moest er wel een zonder ingebouwde effecten zijn zodat het voor mij een beetje overzichtelijk blijft. Ik moet al die nuances nog een beetje leren herkennen.

Helaas is mijn spelniveau er nog niks beter door :)

Tabula Rasa
16 juni 2012, 22:13
Heerlijk simpel ding. Hoe minder knoppen hoe beter, maar klinkt dat ding niet al knetterhard voordat ie lekker gaat klinken?

EDV
16 juni 2012, 22:30
Knetterhard zeker niet...ik heb 'm nog niet 'alles vol open' getest maar op 'normaal' volume klinkt ie al best prettig

Mitch
16 juni 2012, 22:35
Potverdikkeme :chicken:


http://www.youtube.com/watch?v=OI_qQCrQLqk

Chris Winsemius
16 juni 2012, 22:43
ziet er cool uit

(jemig, veel van die kleine metalen ampjes na 2003 :D )

Sinner1980
16 juni 2012, 23:10
Cool! Tof van je vrouwtje!
En wat zijn die Pro guitarshop filmpjes toch geweldig hè? Je krijgt een perfecte indruk van de gear die ze showen; hij kan lekker spelen ook die Andy!

Congrats en veel plezier ermee!

EDV
17 juni 2012, 13:37
ik heb ook een aantal filmpjes bekeken. Ook die van Andertons waarin ze 't ding aan een 4x12 Marshall hangen. Maar op de Youtube-filmpjes kun je qua geluid natuurlijk niet echt een keuze baseren.

Ik heb dus ook alle knoppen maar eens helemaal rechtsom gedraaid en dan is 't volume nog steeds niet knetterhard, je hoeft geen doppen in en 't blijft een mooi geluid maar 't is mij eigenlijk net te luid om mee te oefenen

Mitch
17 juni 2012, 13:55
Die is dus écht voor thuis. Goed gedaan, Vox...

Want dat is wel zo met die PGS demo's: je hebt geen idee van 't volume. Ik heb ze al meerdere keren sounds zien demonstreren op amps die achteraf oorverdovend blijken te zijn. En dan bedoel ik ook echt te hard voor repetities of het gemiddelde podium :dontgeti:

smullie
1 augustus 2012, 14:37
Ik heb deze nu ook thuis staan. Ik kan em vergelijken met mijn VHT Special 6. Uit die laatste zijn ook zeer mooie klanken te halen, maar dan wordt het toch redelijk luid.
Het voordeel van de Vox is dat deze een Gain EN volume knop heeft. Je kan echt een mooie crunch krijgen aan zeeeer aanvaardbare volumes. Je hebt niet ongelooflijk veel headroom, maar alweer meer dan genoeg om clean te spelen op normaal huiskamervolume...

Ik vind het echt een waanzinnig leuk versterkertje (want hij is idd heel schattig. Hij mocht zelfs van mijn vrouw beneden op de kast staan als ik wou... ) dat heel fijn klinkt door een 112 greenback cabje... Het overdrive pedaaltje heb ik eigenlijk al niet meer nodig. Dat haal je op heel aanvaardbaar volume allemaal wel uit de versterker zelf. De Metal Muff heb ik wel nog nodig als ik echt metal wil spelen. Verder hangt er nog een reverb (holy grail) voor omdat ik nu eenmaal fan ben van een reverb.

Binnenkort eens naast een Fender Greta (op 112 cab) en een AC4TVH + 112 cab zetten om eens te vergelijken, maar ik ben niet zeker dat ik dan objectief kan zijn. :harmony:

Montecristo
3 augustus 2012, 09:33
Gefeliciteerd! Klinkt heel lekker clean, qua drive zou ik hem nog iets boosten. Die dingen schijnen pedalen wel goed te lusten, dus dat is geen probleem. Laag wattage buizenamps ruleren voor thuis!

humbucker
3 augustus 2012, 09:56
Ik heb hem eergisteren ook eens heel kort getest. Klonk best fijn! Vooral over een 2x12 met blues. Op het bijgeleverde 1x10 kastje was het toch een pak minder. Qua volume niet eens zo heel hard, heb hem even opengedraaid en voor thuis ideaal, harder hoeft het echt niet en hij kan ook echt wel zacht!

Nog een bijkomend voordeel is de headphone out, dat maakt hem helemaal geschikt voor thuis.

Ik ben in dubio, ik zou het topje wel voor thuis willen en dan mn ac30 als kast gebruiken. Klonk alvast helemaal niet verkeerd! Vooral de headphone out is een prachtige toevoeging!

smullie
3 augustus 2012, 10:43
Ik heb hem eergisteren ook eens heel kort getest. Klonk best fijn! Vooral over een 2x12 met blues. Op het bijgeleverde 1x10 kastje was het toch een pak minder. Qua volume niet eens zo heel hard, heb hem even opengedraaid en voor thuis ideaal, harder hoeft het echt niet en hij kan ook echt wel zacht!

Nog een bijkomend voordeel is de headphone out, dat maakt hem helemaal geschikt voor thuis.

Ik ben in dubio, ik zou het topje wel voor thuis willen en dan mn ac30 als kast gebruiken. Klonk alvast helemaal niet verkeerd! Vooral de headphone out is een prachtige toevoeging!
Omdat ik in het verleden al ondervonden heb dat ik versterkers meestal pakken beter vind klinken door een 12" speaker, dus heb ik ineens maar een 12" greenback eronder gezet (Palmer 112 GRBK 8Ohm, dus versterker op 1,5W).
Gaat goed samen... :ok: