PDA

View Full Version : Welke te kiezen ?



Mathiasstal
16 juni 2012, 18:38
Ik ben een grote fan van de sound van David Gilmour en van Johnny Marr. Maar ik twijfel nog tussen de Hiwatt T40HD Head, Fender '65 Deluxe Reverb, Fender Hot Rod Deville III 212 en de Fender Vibrolux. Welke zou ik het best kopen ?

Rock Bottom
16 juni 2012, 18:45
Voor de sprankelende cleans zou ik gaan voor de Deluxe Reverb, de Hiwatt is naar mijn mening klinisch clean, De Deluxe Reverb met een goed overdrive pedaaltje en tubescreamer helpt je denk ik ook wel na de Gilmore sound.

Ben trouwens wel benieuwd hoe een hiwatt evt zou reageren op bv een Boss FDR-1 pedaal.

allochthomas
16 juni 2012, 18:48
Twee verschillende gitaristen met twee totaal verschillende sounds. Ik zou gewoon lekker gaan testen en kijken wat jij nou wilt.

Mathiasstal
16 juni 2012, 18:50
Het schijnt dat zie Hiwatt een beter amp is om met delay te spelen.. Maar wat denk je van de Vibrolux ?

allochthomas
16 juni 2012, 19:02
Hiwatt maakt versterkers die als meer hi-fi beschouwd worden wat betekend dat ze je geluid minder zullen kleuren. Dat kunnen mensen prettig vinden want dat heb je een neutrale basis voor bijv effecten(wat gilmour dus doet). Het is niet beter of slechter, het hangt gewoon af van je voorkeur.

Mathiasstal
16 juni 2012, 19:04
Wow, bedankt ! Naar wat zou jou voorkeur gaan ?

allochthomas
16 juni 2012, 19:09
Ik kies meer voor kleuring van de versterker maar dat ben ik en ik ben maar een willekeurige gitarist op het internet. Gaat er uiteindelijk om of jij het lekker vind klinken.