PDA

View Full Version : Even voorstellen met een topic Telecaster Gold (Fender) / clone waarde op mplaats



patrick0108
16 juni 2012, 18:01
Hoi Allemaal ik ben Patrick:strat: (nieuw hier) en speel zo'n 5 jaar gitaar en ben trots op mijn zogeheten gear en ben benieuwd naar jullie reaktie, zeker over de Telecaster daar ik deze heb besteld in onderdelen en hem door een gitaarbouwer heb laten samenbouwen.

De Telecaster is dus geen Fender omdat hij niet door Fender gebouwd is?? Is dit correct, vind het wel vreemd want zelfs de schroeven komen van All Parts en de Body is echt TOP.

En het vreemde vind ik dat zogeheten clone's haast niets waard zijn op oa marktplaats enzo de Telecaster van mij koste 1400 euro.

En Sound ja ben er na 5 jaar elke dag spelen ook achter de Sound haal je grotendeels uit je vingers.

Mijn Gear:

Fender Telecoustica
Fender Stratocaster Mex (20 Jaar)
Fender Telecaster Gold
Ibanez S5470 TKS

Boss GT 100

Fender Supersonic 22 Blond
Fender Superchamp XD

http://img40.imageshack.us/img40/5473/dsc04808k.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/1566/dsc01543gh.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/9048/dsc04809o.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/6863/teleaupp.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/6103/dsc04813m.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/9639/dsc04815i.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/8136/dsc04811lc.jpg

Groeten en bedankt,

Patrick:strat:

Tabula Rasa
16 juni 2012, 18:10
Zie ik het goed? Zit daar een Fender decal opgeplakt? Waarom als ie minimaal een Customshop waarde heeft?

EDIT: Ik bedoel, het is geen fender, en als ie echt zo goed is, waarom dan voordoen al fender?

Als ik in mijn schuurtje een ferrari bouw van toyota onderdelen, dan is het een knutsel-toyota-zelfbouw en niet een ferrari.

Of ik heb de decal niet goed gezien en staat er iets anders op de kop????

EDIT2: Heb zelf ook ooit weleens een decal geplakt... maar ben daar snel van terug gekomen.

benwave
16 juni 2012, 18:20
Ik heb er geen enkel probleem mee dat er Fender op staat.
Mooi gitaartje

patrick0108
16 juni 2012, 18:29
De Bouwer heeft de hals zelf gespoten en inderdaad de fender decal (in goudkleur )meegespoten ik heb er geen probleem mee daar hij nooit verkocht zal worden daar hij als erfstuk door gaat naar mijn Zoon.

Mr.Fingers
16 juni 2012, 18:40
Customshop waarde, nounou... Een allparts telebody, sunburst, met binding, kost 500$ (http://www.allparts.com/Telecaster-Sunburst-Finished-Body-With-Binding-p/tbf-3sbb.htm), een hals, als de bouwer die gelakt heeft 230$ (http://www.allparts.com/Unfinished-Ebony-Telecaster-Neck-p/teo.htm). Pakweg de rest van de hardware ook een 270$, dus je hebt voor 1000$ een gitaar... Dan ben je door de "bouwer" wel zwaar bedrogen, als je daar een Fender CS prijs voor neergeteld hebt, voor prefab onderdelen.

En Allparts is geen Fender, allparts is een bedrijf dat van Fender de licentie heeft om halzen en bodies te maken met vormen die door Fender gedeponeerd zijn (de vorm van de koppen en de body)...

bass blom
16 juni 2012, 18:58
klinkt een beetje goldspammerig dit ja.

keesss
16 juni 2012, 19:01
Waarom niet gewoon een CS Fender gekocht?

nickofzo
16 juni 2012, 19:05
Waarom niet gewoon een CS Fender gekocht? het is te makkelijk om hierop een grapje te maken....

________

maargoed mooie telecaster.

Oranjeaap
16 juni 2012, 19:13
Als iets niet gemaakt is door Fender dan is het geen Fender. Klaar.
Koop jij een losse Fender body en een losse fender hals en losse Fender onderdelen dan mag jij het resultaat van mij Fender noemen.
Koop jij Allparts of wat dan ook onderdelen dan mag je het een Telecaster noemen. Maar geen Fender.

En bladgoud is wat anders dan wat er op gitaar onderdelen zit :seriousf:

Leuke gitaren verder hoor

patrick0108
16 juni 2012, 19:33
De reden dat ik deze telecaster heb ipv een cs is dat ik wat apparts wou hebben en deze is door mij zelf samengesteld en voelt beter aan door mijn eigen voorkeur. ik heb verschilende gitaren geprobeerd ook andere modellen en merken maar hoe dan ook merk of geen merk als de gitaar niet lekker aan voelt klinkt tie ook voor geen meter.

Sinner1980
16 juni 2012, 19:49
Leuke gear man, DAAR mag je best trots op zijn! 😄

spirit
16 juni 2012, 19:51
Tja, plak dan een "GOLD" decalop je headstock, dan weet je zeker dat je een custom gitaar hebt.

Ik denk trouwens dat je de onderdelen erg duur gekocht hebt, omdat je het over een Custom Shop waarde hebt. Of heeft de "gitaar bouwer" een belachelijk hoog bedrag gevraagd voor het vastdraaien van de schroeven.

patrick0108
16 juni 2012, 20:08
hoi allemaal ik heb met 5 jaar ervaring nog een hoop te leren:chicken: ik wist niet dat er zo veel verschil was tussen Fender en de delen waar deze van is van All-parts, De text heb ik inmiddels aangepast daar de cs prijs wel wat overdreven is.

Tabula Rasa
16 juni 2012, 20:13
hoi allemaal ik heb met 5 jaar ervaring nog een hoop te leren:chicken: ik wist niet dat er zo veel verschil was tussen Fender en de delen waar deze van is van All-parts, De text heb ik inmiddels aangepast daar de cs prijs wel wat overdreven is.

Pas dat "bladgoud"-verhaal dan ook maar eventjes aan. Wel een mooie tele, dat dan weer wel.

patrick0108
16 juni 2012, 20:22
Pas dat "bladgoud"-verhaal dan ook maar eventjes aan. Wel een mooie tele, dat dan weer wel.

Bij deze:strat:

B-stone
16 juni 2012, 20:32
De reden dat ik deze telecaster heb ipv een cs is dat ik wat apparts wou hebben en deze is door mij zelf samengesteld en voelt beter aan door mijn eigen voorkeur. ik heb verschilende gitaren geprobeerd ook andere modellen en merken maar hoe dan ook merk of geen merk als de gitaar niet lekker aan voelt klinkt tie ook voor geen meter.

jij bent even bij allparts langs gegaan onderdelen uitzoeken op hoe ze aanvoelen??

waarom dan niet voor een geheel door een gitaarbouwer gebouwde gitaar gegaan ipv een bouwpakketje?


groetjes BRam

wietse
16 juni 2012, 20:32
Tja, plak dan een "GOLD" decalop je headstock

doe dat maar niet, dat is de naam die martien (staat veel op marktplaats met samengesteld spul) gebruikt voor zijn baksels, met custom scheef geplaatste stemmechanieken dat wel :D.

Hendriks
16 juni 2012, 20:46
Ik heb ook zo'n allparts assembleer tele gehad , zelfde bodie , die was nog niet voor 500 te slijten , goede gitaar hoor , maar geen cs ,eerder Fender made in Japan kwaliteit.
Maar als jij er blij mee bent makt de 2dehands prijs niets uit.

Luke-wannabe
16 juni 2012, 21:21
Tsja.. Is iets wel of geen Fender. Ik zeg nee, maar doet het er echt toe? Ik weet ook niet waarom het dan geen Fender is. Is gewoon niet zo.

patrick0108
16 juni 2012, 22:08
jij bent even bij allparts langs gegaan onderdelen uitzoeken op hoe ze aanvoelen??

waarom dan niet voor een geheel door een gitaarbouwer gebouwde gitaar gegaan ipv een bouwpakketje?


groetjes BRam

Dat is eigenlijk wel gebeurd op zijn advies de delen besteld en de tele is enkele malen terug geweest tot dat ik tevreden was.

Joreeen
17 juni 2012, 09:13
Maakt het uit of er nu Fender op de decal staat of niet? Neen, hij blijft toch bij je, dus als ie aanvoelt zoals Fender, dan is ie helemaal goed! Ik ben ook van plan om een basje zelf te bouwen (Fender USA P-bass neck, Fender USA brug, SD pick-ups in, Warmoth Jazz bass body met Pbass routing, custom pickguard van Warmoth, cts pots, control en neck plate van Fender, ... gewoon omdat ik voor het concept Precision in Jazz bass body ben, en een body van Mark Hoppus is dan weer groen, wat niet mijn favoriet is), maar mag ik hem "Fender" noemen? Hij zou uit meer dan 60% Fender onderdelen bestaan, en als ie even goed is dan een echte Fender, noem ik hem Fender! De decal zit al op de neck, dus ga ik die mooie neck niet verklooien voor een decal! Geniet maar van die lekkere tele!

Jan Buurman
17 juni 2012, 09:55
doe dat maar niet, dat is de naam die martien (staat veel op marktplaats met samengesteld spul) gebruikt voor zijn baksels, met custom scheef geplaatste stemmechanieken dat wel :D.

Zijn de bouwer en deze Martien niet één en dezelfde persoon? De werkwijze lijkt hetzelfde...

bass blom
17 juni 2012, 10:04
volgens mij wel ja

frekie
17 juni 2012, 11:37
OK dat Fender logo is misschien niet zo geslaagd verder een kicken Tele! :lovelove: Ik zelf 2 Strats met Allparts necks, beide uitstekend. Stevige stabiele halzen met goed fretwerk, vooral de ene daar zitten medium jumbo's op, kan ik lekker laag afstellen zonder gerammel, lekker snaren benden, heerlijk. Een Strat met zwevende tremolo met sustain, hat kan dus wel...

Het valt me altijd weer op dat samengestelde Strats en Teles uit goede onderdelen, Warmoth, Allparts, Vox Humana betrekkelijk weinig doen op MP. Ook qua hardware, elementen en electronica zijn ze over het algemeen dik in orde. Tip dus.

spirit
17 juni 2012, 13:03
doe dat maar niet, dat is de naam die martien (staat veel op marktplaats met samengesteld spul) gebruikt voor zijn baksels, met custom scheef geplaatste stemmechanieken dat wel :D.

Daarom zei ik het ook.

Snap anders ook niet waarom TS zich druk zou maken over een lagere verkoopprijs op MP als je de gitaar toch nooit verkoopt.

speedmusic
18 juni 2012, 02:04
Vind het altijd wel een mooi trademark van Martien, die scheve tuners. :seriousf:

Kwaliteits-onderdelen zeggen niets over de kwaliteit van de bouwer, het lijkt me vanzelfsprekend dat biedingen niet snel hoger zullen zijn dan de som van de (2de hands) onderdelen. Daarnaast heeft Martien nu niet bepaald een smetteloze reputatie (understatement), dus tel uit je winst.

Zou je bijvoorbeeld zo'n zelfde opdracht hebben gegeven aan Erik van Haar Guitars, zou je gitaar waardevaster blijken. (ook op zijn gitaren is er wel eens gemopper, maar dat is niet unaniem)

wietse
18 juni 2012, 07:19
Zijn de bouwer en deze Martien niet één en dezelfde persoon? De werkwijze lijkt hetzelfde...

martien is geen bouwer maar een samensteller, een foto van de achterkant van de kop biedt uitsluitsel :D want hier lijken de tuners er wel recht op te zitten.
als je de onderdelen hebt dan heb je in een half uurtje een tele of strat in elkaar geschroefd, stelt echt geen fuck voor, en nog geen half uur meer dan heb je hem goed afgesteld en dus goed bespeelbaar.
imho is er een heel groot verschil tussen wat een bouwer doet en iemand die een gitaar samenstelt van allerlei prefab onderdelen.

Harry
18 juni 2012, 09:40
hoe dan ook, het is een mooi gitaartje. En het gevoel wat je voor een bepaalde gitaar kan hebben is niet in geld uit te drukken.
(al is het geen Fender)

guitarkid
18 juni 2012, 10:04
ik heb verschilende gitaren geprobeerd ook andere modellen en merken maar hoe dan ook merk of geen merk als de gitaar niet lekker aan voelt klinkt tie ook voor geen meter.

Hallo Patrick. Allereerst welkom op het forum! :ok:
Hoewel ik me er van bewust ben dat dat wat je stelt zeer persoonlijk is, ben ik het toch niet met je eens! Ik heb wel op gitaren gespeeld die me bijv. qua hals niet lagen (meestal te dik), maar ze klonken werkelijk fantastisch. Neemt niet weg dat de feel van een gitaar natuurlijk goed moet zijn. De klank wordt er m.i. echter niet minder om!
Over jouw gitaar: mooie plank om te zien en als hij doet wat jij wilt, dan ga je daar nog veel plezier aan beleven! Ik hoop alleen dat je er niet veel te veel voor betaald hebt!

RS-Rik
18 juni 2012, 12:13
Zelfbouw of assemblage moet je niet doen voor 't geld!

Desalniettemin, de kwaliteit en waarde zijn uiteraard alleen voor jou te bepalen. Het zal in geval van assemblage tweedehands nooit meer opleveren dan de som van de onderdelen (en dan nog minder waarschijnlijk).

Muziekmensen en vooral gitaristen zijn doorgaans conservatieve lui wat gear betreft. En er lopen genoeg kerels rond die alleen een gitaar mooi vinden als er een Fender of Gibson plaatje op zit. (dit zijn doorgaans óf 15 jarige ventjes die net beginnen óf te dikke, iets te domme simpele mannen van een jaar of 55).


Voor de rest, mooie strat heb je daar! En een mooie Supersonic

patrick0108
18 juni 2012, 20:04
Hoi Allemaal, Bedankt voor de reakties daar ik er heel wat wijzer door ben geworden, De Tele speelt heerlijk en ik ben er verder blij mee, Hij is niet door de genoemde Martien maar door Auperlee samengesteld (goed?) Ik ben tevreden en weet inmiddels dat er wel meer opties waren geweest maar dat is uiteraard makelijk praten achteraf. In iedergeval Thanks voor de reakties:strat:
Ik weet niet of ik dit zo mag vragen maar met de ervaring van jullie hier zou ik het volgende willen vragen :ik kan een Fender California kopen maar lijkt nogal voordelig daar ik ze zelf zo rond de 700 heb gezien deze 2de eigenaar vraagt er 450 voor.
gr, Patrick