PDA

View Full Version : Editten van een line 6 pod pro.



ruudjes
16 juni 2012, 14:01
Beste forumgenoten, ik heb na enige twijfel een line 6 pod pro gekocht. Alleen niet zo goed opgelet i.v.m. de toch wel fijne usb aansluiting. Zit er dus niet op. Nu is het editten van effecten niet zo makkelijk als op mijn boss. Nu lees ik dat er via de midi van de line 6 edit programma's te gebruiken zijn. Ik heb een audio interface van roland met een midi aansluiting. Kunnen jullie me enig advies geven voor een programma. Het line 6 programma line 6 edit kan ik wegens problemen een een java installatie niet draaien. Ik gebruik windows vista. Ik zie het liefst een overzichtelijk scherm met een soort van stomp box lay out. groetjes,

harrie-beton
17 juni 2012, 12:43
Ik kan je twee tips geven: lees de manual van de pod pro van a tot z. Je kunt dan snel editen zonder pc.
Tip 2, java en midi op windows vista moet kunnen, dat heeft niets met de pod te maken, flikker je pc eens leeg en zet er vista opnieuw op plus nieuwe java (www.java.com (http://www.java.com)) - dat moet werken.

Een pod pro is niet zoveel meer waard, er zijn inmiddels 3 nieuwere generaties pod's gebouwd.

EDV
17 juni 2012, 13:24
Windows Vista eraf gooien en Windows 7 erop...elke pc die Vista aan kan, moet ook 7 kunnen draaien.

harrie-beton
17 juni 2012, 17:26
maar windows 7 is 80 a 90 euro en hij heeft hopelijk voor de pod pro minder betaald. De verschillen tussen Vista en Win7 zijn kleiner dan je denkt. De kernel is hetzelfde.

ruudjes
18 juni 2012, 09:42
Beste forumgenoten, bedankt voor de reacties. Het probleem is opgelost. Na vlijtig zoeken en verschillende versies van java proberen heb ik de juiste gevonden. Ik kan nu het editprogramma van line 6 openen en via midi verbinding maken. Bedankt voor het meedenken,groetjes Ruud.;)

harrie-beton
12 juli 2012, 22:30
De pod is uit 2000 dus 12 jaar oud, heeft alleen midi en de pod xt versie heeft USB. Ik zou niet onder de xt modellen zoeken. Die zijn ook al 8 jaar oud. En als je dit weet zou ik niet zomaar meer dan 100 euro voor een pod neertellen. In 12 jaar is een hoop verbetert.
De pod xt pro is weinig aangeboden, de xt is volop. In patches en klank is er geen verschil. Dat geldt ook voor de nieuwere x3. De allernieuwste lijn is de HD serie, daar zit wél verschil tussen de pro en de gewone versie.

Op marktplaats zou ik voor 100 euro een pod xt halen. Of voor 300 een pod hd scoren.

De X3 is wel leuk als je die kan krijgen, die heeft ook goede basgitaar simulaties. Als je ook een bas hebt zou ik dat doen.

ruudjes
14 juli 2012, 14:36
Beste harrie, ik had de pod pro dus al gekocht. 160 eur0 voor betaald. Misschien iets te veel maar ja, achteraf kijk je een koe in zijn kont. Ben best tevreden met het apparaat[ na alle presets van de vorige eigenaar gewist te hebben]. Speel over een kitty hawk 50 in de effectsloop en vind goed bruikbare sounds. Na enig zoeken kan ik nu de effecten goed editten met midi. Wissel af en toe met mijn boss multieffect of lekker clean geluid. Ben dus niet teleurgesteld met mijn aankoop.gr.ruud

harrie-beton
14 juli 2012, 17:59
Mijn bericht was ook niet voor jou, hier stonden berichten over aanschaffen van pod xt tussen maar die zijn verwijderd.

160, euro, LOL. Witte raaf