PDA

View Full Version : Waar vind ik de Transformer Match in mijn Axe...?



MaBeCo
16 juni 2012, 12:44
Ben al een tijdje aan het zoeken in mijn Amp block maar kan de Transformer Match niet vinden. Of is dit de XFormer Drive draaiknop in de Dynamics tab van mijn Amp block? En als ik het dan goed begrijp is een down stand ( 0 ) voor een OPEN sound en feel en een up stand ( 10 ) voor een more compressed sound en feel. Hoor inderdaad wel het verschil maar weet dus niet zeker of ik aan de juiste knop aan het draaien ben. Martin

prinspatrick
17 juni 2012, 11:30
Ben al een tijdje aan het zoeken in mijn Amp block maar kan de Transformer Match niet vinden. Of is dit de XFormer Drive draaiknop in de Dynamics tab van mijn Amp block? En als ik het dan goed begrijp is een down stand ( 0 ) voor een OPEN sound en feel en een up stand ( 10 ) voor een more compressed sound en feel. Hoor inderdaad wel het verschil maar weet dus niet zeker of ik aan de juiste knop aan het draaien ben. Martin

XFormer Match bedoel je waarschijnlijk.
Dit is de enige advanced knop die ik gebruik sinds Firmware 6.
Standaard staat die op 1. als ik die gebruik zet ik die rond 0.75-0.8 om een 'tighter' sound te krijgen.

MaBeCo
17 juni 2012, 12:57
Bedankt voor je reactie! De tekst ( en de het woord Transformer Match ) die ik heb gebruikt is van Internet ( Axe forum ), net even zelf gekeken en zie inderdaad staan in de Dynamics tab van de Amp de draaiknoppen Xformer Match en Xformer Drive. Ze staan in al mijn eigen presets allemaal op 1. Dan blijft mijn vraag aan welke knop ik moet draaien om een minder compressed geluid te krijgen, dus een meer open sound. moet ik de Xformer Match naar beneden draaien ( in jouw reactie naar 0.7-0.8 ) of de Xformer Drive...?

MaBeCo
17 juni 2012, 13:08
Hierbij de tekst die mij aan het twijfelen heeft gebracht...
Als ik het lees moet ik dus voor een opener sound ( minder compresed ) de Xformer Match ( niet de Xformer Drive ) wat terug draaien...

"The Transformer Match internal values have been reduced. This may be detectable as a slightly more open and less compressed tone. If you desire the slightly more compressed sound of Version 6.00, this can be obtained by increasing the Transformer Match to a value of 1.1."

prinspatrick
17 juni 2012, 13:27
Hierbij de tekst die mij aan het twijfelen heeft gebracht...
Als ik het lees moet ik dus voor een opener sound ( minder compresed ) de Xformer Match ( niet de Xformer Drive ) wat terug draaien...

"The Transformer Match internal values have been reduced. This may be detectable as a slightly more open and less compressed tone. If you desire the slightly more compressed sound of Version 6.00, this can be obtained by increasing the Transformer Match to a value of 1.1."

dat is duidelijk: hoger dan 1 is more compressed sound
maar zoals dat altijd is met die dingen: gebruik gewoon je oren.