PDA

View Full Version : krassen op klassieke gitaar



jan_bervoets
15 juni 2012, 20:01
Dag mede gitaristen ,

Omdat ik mijn klassieke gitaar uitleende aan iemand die er graag met zijn plectrum op speelde:angry: ... heb ik krassen waar normaal een pickguard is. In het licht zijn ze behoorlijk zichtbaar.

Ik vroeg me dus af hoe je deze krassen weg krijgt.
Lukt dat met een polish of iets dergelijks ?

Alvast bedankt ,

jan
http://i1241.photobucket.com/albums/gg509/jan_bervoets/DSC_0005.jpg

Jeroen_K
15 juni 2012, 21:00
Heb je al geprobeerd je gitaar om te draaien? Dan zie je ze niet meer als het goed is.

aaronstonebeat
15 juni 2012, 21:53
Als de gitaar met schellak is afgewerkt, kun je boenen met een lapje met een klein beetje alcohol. Schellak lost op in alcohol, langzaam weliswaar maar overdaad schaadt.

En vergeef me, wat een barbaar! Je zou de gitaar ook opnieuw kunnen laten politoeren en de rekening aan die 'gitarist' presenteren :D

d1rk
15 juni 2012, 21:54
Hoe onbenullig heeft die onverlaat op je klassieke gitaar zitten rammen? Ik heb vroegah altijd met plektrum gespeeld op een klassieke gitaar en daar zit nog steeds geen krasje op.

Ik zou hem/haar gewoon aansprakelijk stellen.

Beetje autopolish of commandant kan helpen, maar pas op voor glansverschillen of oplossen van de lak. Voorzichtig uitproberen dus.

DIrk

Mr.Fingers
15 juni 2012, 22:01
Ik vrees dat het echt "in het hout" zit, dat het plectrum krassen gemaakt heeft in het hout (het ziet er me een oude(re) klassieke uit, en die lak van de top is echt dun)...

Git Aar
15 juni 2012, 22:57
Zo te zien hebben ze een spijker als plectrum gebruikt, want dit is echt niet van een plectrum. Misschien kan je het via de WA van betreffend persoon vergoed krijgen.

-Martijn-
16 juni 2012, 00:43
Ik weet niet wat er allemaal met je gitaar gebeurd is, maar dat zijn geen krassen die je met normaal (plectrum) gebruik krijgt.

Riny
16 juni 2012, 07:31
Mijn reactie draagt niet bij maar wilde het toch even kwijt.

Dergelijke instrumenten zijn niet om uit te lenen.
Enige tijd geleden liet mijn buurman een gitaar zien en mocht ik deze wel een tijdje in huis hebben om uit te proberen.
Met dank voor het aanbod heb ik dit toch afgewezen, ik wil voor dergelijke dingen geen verantwoording hebben of nemen.
Er kan altijd iets gebeuren, ook buiten mijn schuld om en dat terwijl ik zeer zuinig ben op mijn eigen spullen en nog meer op die van een ander.

Zelf leen ik iets dergelijks dan ook beslist niet uit.
Wanneer men graag zou willen proberen zijn er genoeg aanbiedingen om er zelf een aan te schaffen.

Verder zou ik gewoon verhaal halen bij diegene die hem geleend heeft.
Het goed zijn van karakter hoeft niet van een kant te komen.
Een dergelijk iemand zou uit zich zelf al aan moeten geven dat hij eventueel de kosten voor zijn rekening neemt.

Muzieknono
16 juni 2012, 08:00
Als ik bekijk met welk een lompigheid dit instrument is behandeld zal het werkelijk niet bij de lener opkomen om uit zichzelf aansprakelijkheid te nemen.
Ik leen nooit een instrument uit overigens.
Mvgr. Dirk Jan :B

mesaman
25 juni 2012, 12:47
even een serieus gesprek aan gaan met de DADER! paar oplossingen voor leggen, dit is moedwillig kapot maken.
speelt hij met een bos autosleutels?tuingereedschap?powertools? Deze man moet worden aan gepakt!

Hou ons op de hoogte aub

Makaai
25 juni 2012, 14:26
even een serieus gesprek aan gaan met de DADER! paar oplossingen voor leggen, dit is moedwillig kapot maken.
speelt hij met een bos autosleutels?tuingereedschap?powertools? Deze man moet worden aan gepakt!

Hou ons op de hoogte aub

Een heél serieus gesprek zou ik zeggen.

Ik zou die gitaar niet eens durven terug brengen....
Maar misschien dacht hij zoiets van "Wat een k.t gitaar, niet eens kras proef..." :seriousf: