PDA

View Full Version : Oor aangenaaid door Dolphinmusic ?



benwave
15 juni 2012, 14:02
6 juni een Marshall JTM1 C besteld bij Dolphinmusic in Liverpool Engeland,
Tot op heden niets gehad, ze zeggen daar dat ze geen geld hebben ontvangen, zón 700 euro
Nu heb ik al zo veel dingen besteld in het buitenland, en op marktplaats Ebay en zo , en nog nooit is er iets fout gegaan.
Ik moet zeggen niet veel ervaring met spullen bestellen in Engeland jullie ?

Besteld in het buitenland omdat ze in Nederland volgens de Marshall importeur niet op voorraad waren.
Inmiddels ben ik er wel achter dat ze hier en daar wel liggen.
De Rabobank is een onderzoek begonnen naar waar het geld is

Oranjeaap
15 juni 2012, 14:25
Tja zou zo maar kunnen. Behalve die website en een facebook pagina is er weinig te vinden over die winkel.

bat
15 juni 2012, 14:35
Dolhpin Music is volgens mij toch wel een vrij bekende zaak. Adverteren regelmatig in de engelse muziekbladen en als je wikipedia mag geloven is het ook bepaald geen kleine zaak. http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin_Music

Er kan helaas nog steeds van alles mis gaan bij het overmaken van geld naar het buitenland. Persoonlijk zou ik daarom liever met creditcard betalen, ook omdat je dat toch wat betere zekerheid hebt dat wanneer er wat mis gaat, je je geld terug krijgt.

Succes benwave, vooralsnog gewoon even afwachten denk ik.

Jay75
15 juni 2012, 14:46
Bij Feedback Eindhoven staat zo'n combootje, € 499 in de outlet!

benwave
15 juni 2012, 14:50
Bij Feedback Eindhoven staat zo'n combootje, € 499 in de outlet!


Mosterd na de maaltijd zou ik zeggen.
Zoals ik al zei ..ik was er inmiddels achter dat ze toch hier en daar in Nederland liggen

Oranjeaap
15 juni 2012, 15:00
Tja als het via de bank is overgemaakt moet het toch ergens zijn terecht gekomen.

benwave
15 juni 2012, 15:17
Ja inderdaad, Van de Rabo naar de Barcleybank, twee grote banken, daar zou het toch niet aan kunnen liggen zou je zeggen.
Dus ik ben ook benieuwd, waar is geld, in cyberspace zeker ???

Erik70
15 juni 2012, 15:48
Waarschijnlijk is, door de devaluatie van de euro, bij de omrekening naar Ponden je geld in rook opgegaan ;-))

Mitch
15 juni 2012, 16:06
Da's mooi kut zeg. Ik hoop van harte dat de bank dit echt gaat uitzoeken. Dolphin is een grote tent, ik verwacht daar geen kwade opzet.

benwave
15 juni 2012, 16:11
Da's mooi kut zeg. Ik hoop van harte dat de bank dit echt gaat uitzoeken. Dolphin is een grote tent, ik verwacht daar geen kwade opzet.

Ik kan het mezelf ook eigenlijk niet voorstellen, daar zijn ze gewoon te groot voor.

almarvk
15 juni 2012, 16:15
Ik vind de titel nogal misleidend...

macwilliams
15 juni 2012, 16:20
Er staat toch een vraagteken in de titel?

@benwave,
Succes met de afwikkeling van dit "drama".

benwave
15 juni 2012, 16:22
Ik vind de titel nogal misleidend...

Ik wil hem wel veranderen ! er staat een vraagteken achter.
Ik vroeg me af zou ik een oor aangenaaid worden door Dolphinmusic, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen

Fiendish
15 juni 2012, 16:28
Lijkt me niet Ben, denk eerder dat er tussen de banken iets is fout gegaan, barcleys wil nogal eens dingen verkeerd doen.
Ik heb zelf 2 gitaren en een amp besteld bij Dolphin de afgelopen 2 jaar, nooit problemen gehad.

Oranjeaap
15 juni 2012, 17:14
Misschien heb je niets vermeld bij je transactie zodat ze het geld wel hebben maar dat ze geen idee hebben dat het van jou gekomen is?

benwave
15 juni 2012, 17:17
Misschien heb je niets vermeld bij je transactie zodat ze het geld wel hebben maar dat ze geen idee hebben dat het van jou gekomen is?


Nee alle order nummers zijn gecheckt, en het IBAN nummer ook, ook door de bank, alle nummers kloppen

Fireburst
15 juni 2012, 17:54
IBAN is een rekeningnummer, als dat verkeerd was zou de overschrijving nooit gelukt zijn.
Oranjeaap bedoelt wellicht dat je geen 'referentie/verwijzing/ordernummer' of iets dergelijks vermeld hebt en (per ongeluk) gewoon een blanco overschrijving gedaan hebt?

JazzBass
17 juni 2012, 23:12
Ik heb zelf ook wel eens wat bij Dolphin besteld, duurde toen ook behoorlijk lang voor het geld over was. Denk dat je je niet zo snel zorgen hoeft te maken, het is een betrouwbare winkel volgens mij.

muziekschuur
18 juni 2012, 01:12
Als Dolphin Music jouw details heeft verkregen zoals het iban nummer waarvan is overgemaakt, zullen ze best navraag doen. Wellicht kun je hen vragen na welke termijn dat plaatsvindt. Komt vast goed. Transacties tussen banken duurden een paar jaar geleden nog maar zeker enkele dagen tot weken. Met andere woorden jouw transactie wordt heus wel nagekeken.

benwave
18 juni 2012, 10:46
Het is nu twee weken geleden dat het geld is overgemaakt,
woensdag wordt het een week dat de Rabo navraag (onderzoek opgestart) heeft gedaan bij Barcleysbank,
Bank 1 vraagt aan bank 2 waar een boeking is , en vervolgens zijn we al weer een week verder voordat er antwoord is.
En dat in een computer tijdperk. Wat een trage malloten

muziekschuur
18 juni 2012, 10:51
He kijk nou. Jij woont in Zeeland... Ah. Ik ook....

terrasbeest
18 juni 2012, 10:57
Weet je zeker dat het rekeningnummer waar je het geld naar hebt overgemaakt wel degelijk dat van Doplhinmusic is ? Een IBAN nummer kan van iedereen zijn, en fake websites maken zijn er ook genoeg.

Nooit geld overmaken is de boodschap IMO. Paypal en Visa zijn veiliger. Kies desnoods voor levering onder rembours, ook al kost dat wat extra.

bat
18 juni 2012, 11:02
Het is nu twee weken geleden dat het geld is overgemaakt,
woensdag wordt het een week dat de Rabo navraag (onderzoek opgestart) heeft gedaan bij Barcleysbank,
Bank 1 vraagt aan bank 2 waar een boeking is , en vervolgens zijn we al weer een week verder voordat er antwoord is.
En dat in een computer tijdperk. Wat een trage malloten
Tsja, zodra het iets afwijkt van normaal, is het ineens een groot probleem.

benwave
18 juni 2012, 11:11
Weet je zeker dat het rekeningnummer waar je het geld naar hebt overgemaakt wel degelijk dat van Doplhinmusic is ? Een IBAN nummer kan van iedereen zijn, en fake websites maken zijn er ook genoeg.

Nooit geld overmaken is de boodschap IMO. Paypal en Visa zijn veiliger. Kies desnoods voor levering onder rembours, ook al kost dat wat extra.

Alles klopt, en is goed gedaan, het IBAN nummer, het ordernummer alles correct ingevuld, gecheckt, en ook nog door de bank gecheckt

muziekschuur
18 juni 2012, 11:31
Wanneer je een IBAN nummer invult in je banksysteem dan geeft het banksysteem op basis van het nummer meteen weer aan welk bedrijf of persoon je overmaakt. Dit zou dan moeten kloppen met de webwinkel informatie. En als er een valse website is en de gegevens kloppen/wel/niet dan is de bank zeker genegen de zaak aan te pakken. Ik heb pas geleden een aanbetaling gedaan voor een onderdeel van een buizen versterker bij een prive persoon. De persoon nam me in de maling. Via Marktplaats de zaak gemeld. Die gaven aan even contact op te nemen met de politie. Via een website digitaal aangifte gedaan. De persoon in kwestie is gepakt. Helaas geen geld teruggezien... Maar goed...

Rafke Pafke
18 juni 2012, 11:53
Zou je niet best gewoon eens contact nemen met Dolphin Music zelf? Misschien in de eerste plaats met de boekhouding om te zien of ze weet hebben van je betaling.

terrasbeest
18 juni 2012, 11:58
En als er een valse website is en de gegevens kloppen/wel/niet dan is de bank zeker genegen de zaak aan te pakken.

Als je ' koopt' op een valse website, is dat niét het probleem voor jouw bank IMO. Die is enkel verantwoordelijk voor het betalingsverkeer,niet voor de bestemmeling van de transactie, die heb jij gekozen.

Hotpepper01
18 juni 2012, 12:58
Ik hoop op een goede afloop. Dat er een neutron die dag dat jij je betaling verrichtte met zijn verkeerde been uit bed is gestapt en het betalingsverkeer daarom vertraagd is; dat iemand jouw betaling terugvind in de digitale pay-space en dat ook de door jou bestelde gitaar uiteindelijk veilig en wel aankomt. Ik ben wel razend benieuwd wat er nu de oorzaak van is dat ze de betaling niet kunnen vinden. Hou ons op de hoogte, daar kunnen we allemaal van leren.

benwave
21 juni 2012, 13:16
Ruim twee en een halve week verder
Vandaag gebeld en gedreigd met een aanklacht voor diefstal cq verduistering dat ik lang genoeg heb gewacht. " of ik de manger te spreken kon krijgen"
Moeilijk doen, " ja we verbinden zomaar geen mensen door naar de manager".
Ik zei dan neemt de politie wel contact met de manger op, misschien vind hij dat leuker.
" Ik ga wel even kijken of er een uitzondering gemaakt kan worden" zei die lieve mevrouw, " ik zet je even in wacht"
even later was de mevrouw toevallig net die persoon die het behandeld tegen gekomen, en ze wisten waar het geld was.
Dat zou tijd worden na 8 dagen

Het geld is dus nu bij de engelse bank , daarmee is ook gelijk de kous af voor de Rabobank,
" zoek het nu zelf maar verder uit het is nu hun verantwoording" , ( vrij vertaald ) was het antwoord.

Inmiddels al drie keer aan Dolphin gevraagd of zij contact op willen nemen met hun Barclaysbank.
Vanuit Nederland is dat niet te doen, ze geven geen informatie, tenzij je een brief schrijft, ook beantwoorden ze geen email, van een particulier uit Nederland die daar geen account heeft.
Waarbij ik op wil merken dat ik sommige dingen ook nog wel kan begrijpen.
Op de vraag aan de Rabo wat er gebeurd als de Barcleybank het geld niet door stuurt wat dan ? was het antwoord, " dat gebeurd niet als ze hun werk goed doen " Ja daaar ben ik mee geholpen

Wordt vervolgd, voorlopig nog even verder spelen op mijn Princeton

stikel
21 juni 2012, 14:08
Paypal. Was je versterker allang binnen geweest. Lokale bankjes en betalingen anders dan aan het energiebedrijf :stop:

Fiendish
21 juni 2012, 14:30
Tja, Barclays is met recht een KUT bank.
Google maar eens de woorden barclays shit bank en kijk je ogen uit...
Daar ben je helaas niet mee geholpen, maar misschien kun je er wat troost uit putten dat je niet de enige bent met dit soort problemen dankzij deze 'bank' (lees : rampenplan).

Comfortably Daniel
21 juni 2012, 14:43
Knap lullig inderdaad...Ik heb zelf ook al eens een "probleem" gehad met die Barclay bank. Was ook erg moeilijk te achterhalen wat nu precies het probleem was, maar uiteindelijk is de verkopende partij maar eens bij de bank langs gegaan en heeft daar flink de boel op stelten gezet. Politie en belasting erbij en al...best wel humor achteraf. Het ging hierbij dan ook om een aanzienlijk groter bedrag...zo'n €7000,- dus de verkoper had er ook wel belang bij.

Hoop dat dit netjes wordt opgelost.

benwave
21 juni 2012, 15:43
Net een mail ontvangen van de Rabo, met daarbij een bijlage waarop staat dat Barclays het geld twee dagen na mij heeft overgemaakt naar Dolphin .
Het lijkt er nu dus toch op dat ze er bij Dolphin een zooitje van hebben gemaakt.

wordt vervolgt

Sinner1980
21 juni 2012, 16:36
Lang leve American Express!

Nooit geen gezeur en mocht er iets zijn dan wordt het direct opgelost.
Als het blijkt dat ze bij Dolphin een fout gemaakt hebben zou ik een korting bedingen ter compensatie of je geld terug vragen. Succes!

benwave
21 juni 2012, 17:03
Wat nou als ze bij Dolphin vol blijven houden dat ze het geld niet hebben ontvangen ?
Ik heb nu bevestiging via de RABO dat Barclays het geld overgemaakt heeft naar Dolphin.

Wat moet mijn volgende stap zijn, iemand goed advies ?

Fiendish
21 juni 2012, 17:14
Mailen dat je bevestigd hebt gekregen van je bank dat barclays bevestigd dat het geld overgemaakt is naar Dolphin, en vriendelijk doch dringen verzoeken om nog eens goed door recente betalingen te spitten, omdat je je anders genoodzaakt ziet om juridische maatregelen te nemen.

benwave
21 juni 2012, 17:35
Mailen dat je bevestigd hebt gekregen van je bank dat barclays bevestigd dat het geld overgemaakt is naar Dolphin, en vriendelijk doch dringen verzoeken om nog eens goed door recente betalingen te spitten, omdat je je anders genoodzaakt ziet om juridische maatregelen te nemen.

Dat heb ik gedaan zonder het dreigement weleens waar, maar hoe maak ik dat dreigement waar.
Hoe onderneem ik dan juridische stappen, tegen een winkel in Engeland vanuit hier ?

YannickH
21 juni 2012, 17:38
naar ginder fietsen en de boel kort en klein slaan...

benwave
21 juni 2012, 17:54
naar ginder fietsen en de boel kort en klein slaan...

Met de waterfiets :)

muziekschuur
21 juni 2012, 17:59
Een klacht via de bank werkt vast wel. Maar ik vermoed dat Barclays zijn klant ook verwittigd heeft. Als jij met een Barclays banknummer en contactpersoon kan bevestigen dat een betaling is gedaan, dan is dat het type garantie waarop gewoon wordt verzonden...

Maar misschien krijgen ze een bepaald aantal bestellingen per week of twee weken binnen en scheelt het voor hen om het te bundelen... Affijn. Naar aanleiding van je navraag vraag je meestal hoe ze het af willen handelen en een datum noemen waarop je weer contact opneemt...

Hotpepper01
21 juni 2012, 20:51
ik zou een klacht indienen en vragen om korting wegens wanprestatie. Zeggen dat je niet boos zult zijn als ze hem morgen aan de deur laten afleveren door een knappe blondine en je je verzendkosten terugkrijgt.

benwave
22 juni 2012, 21:59
Het gaat er nu toch zeer op lijken dat ik een oor aangenaaid ben, door tja ik moet het nu toch zeggen dat kutbedrijf.
Het is nu meer dan drie weken geleden, en uit de bankafschriften blijkt dat het geld al na twee dagen bij Dolphin was.
Na herhaaldelijk aandringen dat ze eens goed bij de administratie moeten kijken gebeurd er niets.

Ik heb nu de gehele order gecanceld, en mijn geld terug geeist.
Gedreigd dat wanneer het nu niet met een paar dagen in orde is, ik een klacht bij het Europese Consumenten Centra (http://ec.europa.eu/consumers/ecc/services_nl.htm ) in dien.
Wat ik uiteraard ook ga doen, en als dat ook niet helpt maak er een rechtszaak van, ik laat het er niet bij zitten, ik heb de tijd.

Mijn advies nu aan jullie is toch koop er niets, Dolphinmusic is onbetrouwbaar

paulusdeBKB
23 juni 2012, 13:56
Goed dat je het zegt. Ik heb al een aantal maal serieus overwogen iets bij die gasten te bestellen maar zie daar nu vanaf. Ik geloof best dat ze het allemaal niet kwaad bedoelen, en dat het meestal goed gaat. En ik accepteer zelfs dat het soms gewoon fout gaat. Maar het gebrek aan moeite en medeleven dat ze aan de dag leggen als het een keertje niet loopt zoals het moet, doet voor mij de deur dicht: ik koop niet bij klootzakken.

arjanb01
23 juni 2012, 14:39
Voor die 700eu een rechtzaak aanspannen? Juristen zijn ook duur dus gewoon uithuilen en opnieuw beginnen!

paulusdeBKB
23 juni 2012, 16:49
@arjanb01: nee hoor - 700 euro betalen en geen dienst/product geleverd krijgen is gewoon diefstal cq fraude. Aangifte doen en het openbaar ministerie er op afsturen. Of eventueel aanhangig maken bij een consumentenorganisatie. De UK zal toch ook wel een thuiswinkel waarborg keurmerk o.i.d. kennen?

Tunes
23 juni 2012, 17:20
Volgens jouw bankafschriften wel, maar ook volgens die van hen ?

Ben je al bij jouw bank geweest om te vragen of zij kunnen checken op welke rekening het nu is gekomen.
Natuurlijk is het lullig en mogelijk is de communicatie kut, maar het geld moet natuurlijk wel zeker daar zijn aangekomen willen ze leveren.
Btw heb je al geprobeerd ze te bellen ? zo moeilijk of duur is dat toch ook niet.

Gitaar4LifeDude
23 juni 2012, 17:30
Volgens jouw bankafschriften wel, maar ook volgens die van hen ?

Ben je al bij jouw bank geweest om te vragen of zij kunnen checken op welke rekening het nu is gekomen.
Natuurlijk is het lullig en mogelijk is de communicatie kut, maar het geld moet natuurlijk wel zeker daar zijn aangekomen willen ze leveren.
Btw heb je al geprobeerd ze te bellen ? zo moeilijk of duur is dat toch ook niet.

Ga anders eerst even het verhaal eerder lezen.

Tunes
23 juni 2012, 17:41
Ga anders eerst even het verhaal eerder lezen.

sorry, je hebt gelijk ik zag het nu ook.
Maar dan blijft het nog steeds de vraag of het ook op hun bankafschrift/rekening staat, als ik e.a. zo lees dan is die barclay ook niet zo'n fijne bank.
Ik zou bellen, dan is de communicatie direct en snel.

doctormetal
23 juni 2012, 18:02
Deze situatie lijkt me erg frusterend en tijdrovend. Zelf gebruik ik voor betalingen in het buitenland mijn visa card. Als er dan iets misgaat kun je de creditcard maatschappij inschakelen en gewoon je geld terugvragen. Banken doen daar een stuk moeilijker over. Gelukkig heb ik daar nog geen gebruik van hoeven maken.

bat
23 juni 2012, 19:05
In de UK hebben ze de het net iets beter geregels qua bescherming van de consument: je kunt it soort zaken aanmelden bij de Trading Standards. Voor liverpool is dat:

Liverpool City Council
Trading Standards Licensing and Enforcement
Community Services
Room 219, Municipal Buildings
Dale Street
Liverpool
Merseyside
L2 2DH


t: Citizens Advice consumer helpline on 08454 04 05 06
f: 0151 225 3493
e: consumer.advice@liverpool.gov.uk
w: Liverpool City Council Trading Standards website (http://www.liverpool.gov.uk/business/trading_standards/index.asp)

http://www.tradingstandards.gov.uk/search/postcode-search.cfm


Tip: over het algemeen zijn bedrijven behoorlijk gevoelig voor de melding dat je ze gaat melden bij de Trading Standards.

benwave
23 juni 2012, 20:23
Bat... top man daar heb ik wat aan, van het weekend eens even op het gemakje bekijken.

benwave
23 juni 2012, 21:09
Hier voor het betere nieuws..!!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155524-Nieuwe-amp-Marshall-JTM-1C&p=2858198

muziekschuur
24 juni 2012, 19:40
Ik hoop dat je je geld terug krijgt...

benwave
25 juni 2012, 12:49
Net een email gehad, " het geld is boven water "
Wel altijd typisch met dit soort dingen dat wanneer je dreigt met van alles en nog wat dat het dan wel ineens gevonden wordt.
" Of ik de amp nog wou of mijn geld terug wou hebben,? " ik heb beleefd gevraagd om mijn geld maar terug te storten .
benieuwd hoe lang dat gaat duren.

YannickH
25 juni 2012, 14:25
ik hoop het dat je je geld terug krijgt man! dat verdien je nu wel zonder problemen te krijgen na dit hele gedoe!

Fiendish
4 juli 2012, 23:12
Heb je intussen je geld al terug benwave ?

benwave
5 juli 2012, 17:26
Nee nog niet, ik wacht nog steeds

benwave
18 juli 2012, 07:37
Wel degelijk een oor aangenaaid dus.
Ik word van kastje naar de muur gestuurd en heb nog steeds mijn geld niet terug.
Klote bedrijf, nogmaals bestel er nooit niets.
Van de week wordt er een klacht ingediend bij de Liverpool City Council Trading Standards Licensing and Enforcement
Dan maar weer verder kijken

arjanb01
18 juli 2012, 07:48
Lullig voor je zeg ! 700 euro ben je foetsie of niet ? Ach, kom je wel weer overheen toch ? Maar netjes is het niet van dit bedrijf.

Rutger Molenberghs
18 juli 2012, 17:57
Als je dan toch klacht neerlegt bij een Britse organisatie, waarom dan niet gelijk ook bij de politie? Het dit heeft toch alle schijn van pure diefstal en dat is een bij mijn weten een misdrijf.

benwave
19 juli 2012, 15:27
Eindelijk, het geld is terug, ze waren blijkbaar toch gevoelig voor de dreiging van een klacht bij het
Liverpool City Council Trading Standards.

Bat... nogmaals bedankt voor de tip

terrasbeest
19 juli 2012, 16:33
Moraal van het verhaal ?

benwave
19 juli 2012, 16:52
Moraal van het verhaal ?

Tja zeg jij het maar ??
Bij mij is Dolphin Music van mijn lijstje

Hotpepper01
19 juli 2012, 19:08
Eindelijk, het geld is terug, ze waren blijkbaar toch gevoelig voor de dreiging van een klacht bij het
Liverpool City Council Trading Standards.

Bat... nogmaals bedankt voor de tip


Pff, gelukkig. Er is niks aan om met samengeknepen billen en tandenknarsend te moeten afwachten of je je zuur verdiende geld ooit nog terug ziet....

terrasbeest
19 juli 2012, 19:43
Tja zeg jij het maar ??
Bij mij is Dolphin Music van mijn lijstje

Gebruik Visa of Paypal.

stikel
20 juli 2012, 02:16
Gebruik Visa of Paypal.

+1. Organisaties die het klappen van de zweep kennen met wereldwijde betalingen. En ook nog aankoopgarantie.

Fiendish
20 juli 2012, 08:28
Eindelijk, het geld is terug, ze waren blijkbaar toch gevoelig voor de dreiging van een klacht bij het
Liverpool City Council Trading Standards.

Bat... nogmaals bedankt voor de tip

Mooi zo, werd ook wel tijd ook.

Rutger Molenberghs
20 juli 2012, 10:38
Dan wisten ze dus dondergoed dat ze moedwillig het geld achterhielden. Dergelijke acties kunnen zo'n winkel veel geld kosten op termijn. Ik hoop dat de hele Nederlandstalige gitaarcommunity bij deze op de hoogte is van de praktijken die Dolphinmusic hanteert en dat Benwave ons behoed heeft voor verdere problemen met deze winkel. Als dit verhaal nu nog wat internationale aandacht krijgt onder muzikanten, dan hebben ze bij Dolphinmusic een serieus probleem.

bat
20 juli 2012, 11:21
Dan wisten ze dus dondergoed dat ze moedwillig het geld achterhielden.
Nee, dat hoeft niet. Vaak is dit soort dingen eerder het gevolg van ontzettende knulligheid dan van moedwil: mensen die niet weten wat ze ermee aanmoeten en het dus steeds maar even (een paar dagen) wegleggen, of proberen het op het bordje van een ander te leggen. Zolang het niet bij iemand terecht komt die daadwerkelijk kan beslissen, kan dit soort dingen lang dooretteren, omdat niet zelden medewerkers ook nog eens proberen hun fouten te verdoezelen in de hoop dat ze "verdwijnen".

Kortom: het kan net zo goed zijn dat het nu pas bij iemand terecht is gekomen die knopen door kon hakken. Dat blijft onprofessioneel en schreeuwt om aandacht voor het proces en het functioneren van de medewerkers, maar om op basis daarvan een bedrijf dat ook vele tevreden klanten kent (Dolphin is echt een hele grote winkel) in de pan te hakken, gaat mij wat te ver.

Maar ik snap ook dondersgoed dat benwave het wel voor gezien houdt. Als ik Dolphin was geweest had ik nog wel iets meer gedaan dan alleen het geld terugstorten...

terrasbeest
20 juli 2012, 12:33
Ik geef bat absoluut gelijk met zijn analyse.
Dit valt in de categorie ' niet-professioneel'. Mogelijk werd er gewoon geen rekening mee gehouden dat dit soort zaken kon gebeuren als , ik zeg maar wat, iedereen die zich met bankzaken kan en mag bezighouden in het bedrijf met vakantie was.
Dikwijls is de meest onnozele verklaring de meest waarschijnlijke.

Een bedrijf gaat niet moedwillig zijn reputatie op het spel zetten om ergens 750 euro achter te houden, herhaal 'niet moedwillig'.:seriousf:

benwave
20 juli 2012, 12:41
Ik denk zelf ook dat het een miskleun van hun was, en zeker geen gebruikelijke praktijk.
Maar frustrerend never the less.

Ik heb een woensdag spullen besteld in Duitsland bij Tube Town. Ook gewoon via da bank betaald.
Deze bestelling komt vandaag binnen bij mij.
Tja zo kan het dus ook, al met al drie dagen