PDA

View Full Version : Beginnersjamsessie



Roxanne Poeki
15 juni 2012, 12:20
Ik speel ondertussen 2 jaar maar nog niet zo heel erg lang akkoorden. Ik heb nooit een medegitarist gehad, heb alles zelf geleerd. En nu hunker ik toch wel even naar wat opbouwende feedback en wat mensen om me heen ;)

Ik ben echt wel heel erg benieuwd naar reacties. Dit zijn een aantal akkoorden waarvan ik vond dat ze mooi samen klonken en ik ben gelijk een gek beginnen spelen met dit wederkerend resultaat. Was voor mij een enorm mooi moment... de eerste keer echt muziek 'maken'!


http://www.youtube.com/watch?v=3XUceyf5LDI

Cubone
15 juni 2012, 22:36
Klinkt wel okeej ! Maar 3 minuten lang dezelfde akkoorden aanhoren is ook een beetje ehmm.... hahahahaa

Zowiezo zou ik wel blijven werken aan je techniek want als ik echt kritisch ben dan is het af en toe natuurlijk wel slordig (dode noten, niet vloeiend, niet alle noten duidelijk hoorbaar)

Je zegt je speelt 2 jaar en nog niet zo heel lang akkoorden ? dan denk ik hierbij dat je wel veel soleert of zo ? Waarom speel je geen solootje over je akkoorden progressie ?


Greetz,

Rizz
16 juni 2012, 18:18
Buiten dat de geluidskwaliteit een beetje te wensen overlaat, is het zeker niet slecht, maar het is soms moeilijk te horen wat je doet.. Probeer wat meer accenten te leggen en je terugslag kan ook nog wel wat werk gebruiken.. Ik sluit me aan bij Cubone, ik mis ook wat vloeiendheid.. Misschien dat we wat meer kunnen horen als we een bestaand liedje of een uitgewerkt liedje horen ipv random akkoorden..

Roxanne Poeki
18 juni 2012, 10:06
Ik ben een leek, ik werk niet met professionele apperatuur ;)
Zelfs zo leek dat ik moet opzoeken wat akkoorden-progressie eigenlijk is en zelfs na het opzoeken ben ik niet helemaal zeker dat ik het juist voor heb.
Ik zou supergraag binnenkort een cursus willen volgen want zo op mijn eentje leren is ook maar... informatieloos.
Bedankt voor de reacties en hopelijk kan ik binnenkort helemaal meespreken met jullie vaktaal en kennis XD

Rizz
18 juni 2012, 12:44
Ik ben een leek, ik werk niet met professionele apperatuur ;)
Zelfs zo leek dat ik moet opzoeken wat akkoorden-progressie eigenlijk is en zelfs na het opzoeken ben ik niet helemaal zeker dat ik het juist voor heb.
Ik zou supergraag binnenkort een cursus willen volgen want zo op mijn eentje leren is ook maar... informatieloos.
Bedankt voor de reacties en hopelijk kan ik binnenkort helemaal meespreken met jullie vaktaal en kennis XD

Ach, ik heb ook het meeste in m'n eentje gedaan.. Nooit les gehad.. Als je het zo doet, leer je m.i. het meest van zoveel mogelijk verschillende bestaande liedjes te spelen. Zeker als je de slag exact probeert te kopieren, kom je een heel eind.. Als je dit veel doet, gaat dit ook steeds makkelijker en kan je ook een eigen stijl ontwikkelen..

Zoals Cubone akkoordenprogressie hierboven bedoeld: Je akkoordenschema wat je gebruikt.. En evt daaroverheen wat anders spelen..