PDA

View Full Version : HNGD Gibson Les Paul Deluxe 1980



SvenRBradley
15 juni 2012, 12:03
Vandaag mijn Gibson SG verruild voor deze Les Paul; lekker gitaartje maar retezwaar. Wel kraakt de versterker als je aan de tone knob draait bij het Rhytm element voor de rest een prima (gebruikt) gitaartje maar wat wil je als die uit 1980 komt. Alles is origineel behalve de tuners. Nu FOTOS:

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/aa768e34.jpg
http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/f6011f88.jpg
http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/52cd6ad4.jpg
http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/470aa5ea.jpg
http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/5be5321a.jpg

Venlonaer
15 juni 2012, 12:22
Mooi mooi! Gefeliciteerd ermee!

Oranjeaap
15 juni 2012, 12:24
Tof ding! Wat vind je van die minihumbuckers? Ik heb er geen ervaring mee maar de holtes voor die elementen passen ook precies p90's in dus als je een keer iets compleet anders wilt proberen zou je die er in kunnen zetten.
Tis de grote broer van mijn Les Paul. 20 jaar ouder maar de zelfde vader :p

http://img266.imageshack.us/img266/243/cimg2264j.jpg

SvenRBradley
15 juni 2012, 13:07
de minihumbuckers bevallen mij wel :)

Maar heeft iemand er een idee van hoeveel ik voor deze gitaar nog kan krijgen als ik deze nu 2ehands zou verkopen? Iemand die er misschien meer van af weet?

bass blom
15 juni 2012, 13:19
das niet gek, ruilen voor een SG. wat voor een SG?
waarde van deze? moeilijk te schatten.. 1200 tot 1600 ofzo?

oh en die krakende pot, gewoon ff flink wat open en dicht draaien, keer of 30, kijken of hij dan minder kraakt.
zoja, dat regelmatig doen, anders vervangen. als je hem al ooit gebruikt :D

Oranjeaap
15 juni 2012, 13:20
Das moeilijk te zeggen. De 2ehands gitaarmarkt is een beetje erg waardeloos, voor verkopers dan. Ik zou zeggen +/- 1500 euro.

Over de gitaar zelf kan ik je alles vertellen wat je wil weten, dus als je daar verder nog vragen over hebt.

Robdop
15 juni 2012, 13:40
is de lak nou van die hals afgeschuurd?

bass blom
15 juni 2012, 13:43
is de lak nou van die hals afgeschuurd?

gespeeld, wellicht met behulp van een capo.

Oranjeaap
15 juni 2012, 13:50
Je ziet wel vaker dat de halzen uit die tijd volledig kaal gespeeld zijn. O

Braindead
15 juni 2012, 14:03
Mooi gitaartje! Heeft een maple neck toch? Maken die minihumbuckers nou nog uit voor het geluid? Ik bedoel vergeleken met normale humbuckers?

bass blom
15 juni 2012, 14:07
Mooi gitaartje! Heeft een maple neck toch? Maken die minihumbuckers nou nog uit voor het geluid? Ik bedoel vergeleken met normale humbuckers?

klinkt iets dunner.
ik zou er ook P90's in gooien als ie mijn was :p

Agent_Smith
15 juni 2012, 17:31
SG geruild voor deze Deluxe omdat je niet van je SG afraakte maar eigenlijk iets anders wil?
Maakt verder niet uit, maar opmerkelijk dat je een hngd hebt en m meteen weg wilt doen.

Anyway, een Deluxe is nogal een liefhebbers gitaar. Ik heb er toevallig twee ('72 en '73). De laatste weken toevallig bezig geweest met twee mensen die hun Deluxe wilden verkopen (ik denk dat deze er één van is; is het toevallig stiekum een 81-er?), maar deze ook maar niet kwijt konden. Daar ging het om bedragen van 1000 - 1200 euro.
Vooral de Deluxes vóór 1975 zijn redelijk veel geld waard; daarna niet echt. Het is gewoon een erg slechte tijd om (wat duurdere) gitaren te verkopen.
Als het echt niet je ding is moet je m wegdoen. Maar het is een mooie gitaar en er zijn veel mogelijkheden om er eventueel iets aan te wijzigen qua elementen (P90, Duncan mini's, Dimarzio superdistortions in p90 formaat).

SvenRBradley
15 juni 2012, 20:43
De Les Paul komt van 1980 serial (81130647) (volgens guitar dater project 27 april 1980) En is gewoon goed gebruikt (zoals het hoort!) En daarom is de lak achter op de nek gewoon weggespeeld :punk: Voor de rest ziet de gitaar er hier en daar nou eenmaal inderdaad uit alsof die uit 1980 komt:P niks mis mee dus.

Ik heb mjin SG Standard ervoor ingeruild en heb hier 650 euro bijbetaald voor deze Les Paul en ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel ik nou voor deze gitaar zou kunnen krijgen als ik deze nu weer zou verkopen.

maarr... Dit is echt een heerlijk topgitaar dus dat ga ik zeker niet doen:sssh:. Wel ga ik de gitaar niet laten herlakken oid want stel dat ik de gitaar toch onverhoopt ooit nog verkoopt brengt ie origineel toch het meeste op. Sowieso is het nu geen goede tijd om een gitaar te verkopen en een gitaar als deze verliest op de lange termijn niet zoveel waarde.

En wat betreft die mini-humbuckers; ik vind ze wel lekker klinken dus voor nu laat ik ze er in zitten maar er zijn genoeg opties mogelijk:) Wat mij het meeste opvalt is dat de gitaar echt enorm zwaar is maar er komt dan ook een verbluffende sound uit dat stuk hout

Orpheo
15 juni 2012, 23:35
Soms zijn minis echt geweldig. Goldtop met minis is een van mijn wensen. Moet dan altijd denken aan tom schultz, ondanks dat hij er een superdistortion in ramde. En die gast van iron maiden natuurlijk. Naam is even ontschoten.

peter_heijnen
16 juni 2012, 00:55
Tom scholz... ;)

Orpheo
16 juni 2012, 08:20
Ach... dat éne lettertje. Heb een mega slaapgebrek en giga jetlag ;)

Agent_Smith
16 juni 2012, 09:07
Ah okee gelukkig dat je de Deluxe een kans geeft :) De miniHBs zijn idd wat anders dan de standaard, gebaande wegen, maar zeker heel goed (al ken ik de 'nieuwere' die jij hebt eigenlijk niet). Vooral als halselement is een miniHB onovertroffen imo.
Je moet even je versterker anders instellen dan met grote HBs, maar als je dat voor elkaar hebt is het top! Luister maar eens naar het oude werk van Thin Lizzy (als je ervan houdt natuurlijk). Hard to beat imo!

Idd nooit laten herlakken of schuren hoor. Dan is de waarde meteen weg.

Ik hoop dat je er heel lang veel plezier van hebt!

E-J
16 juni 2012, 11:44
Ah okee gelukkig dat je de Deluxe een kans geeft :) De miniHBs zijn idd wat anders dan de standaard, gebaande wegen, maar zeker heel goed (al ken ik de 'nieuwere' die jij hebt eigenlijk niet). Vooral als halselement is een miniHB onovertroffen imo.
Je moet even je versterker anders instellen dan met grote HBs, maar als je dat voor elkaar hebt is het top! Luister maar eens naar het oude werk van Thin Lizzy (als je ervan houdt natuurlijk). Hard to beat imo!

Idd nooit laten herlakken of schuren hoor. Dan is de waarde meteen weg.

Ik hoop dat je er heel lang veel plezier van hebt!

Zie hier... deze DVD al gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=UT5xWyH9YcU

EDIT: geweldig geluid heeft Brian Robertson hier!

Agent_Smith
16 juni 2012, 13:00
Zie hier... deze DVD al gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=UT5xWyH9YcU

EDIT: geweldig geluid heeft Brian Robertson hier!

Ja, dat zijn mijn favo opnames; ook al voor de DVD uitkwam.
Heerlijk geluid idd! Je hoort de speakers gewoon grommen bij sommige nummers!

ACSlater
16 juni 2012, 14:16
Een Les paul is altijd goed hoewel ik niet zo'n fan ben van clownburst. Die spuiters die Gibson in de jaren zeventig/tachtig aan het werk had, hadden de zak moeten krijgen.

GibsonDC
17 juni 2012, 23:51
Je bent de gitaar wel heel snel beu, zie ik op marktplaats. Ik zie dat je er 2000,- voor vraagt, dat ga je er met alle respect niet voor krijgen.. Er is eerder in dit topic een richtprijs genoemd van 1200,- tot 1600,- . En dan moet je eerder aan 1200 denken dan 1600. Dat lijkt mij een hele faire richtlijn. In ieder geval succes ermee.

Pepe
18 juni 2012, 00:05
Ach, gewoon weer iemand die een topic opent om wat aandacht te krijgen voor zijn handel... Niks bijzonders

Oranjeaap
18 juni 2012, 00:39
Topic was gestart voordat de gitaar op marktplaats stond, weinig moeite mee zelf.

Maar waar haal je vandaan dat het een zeldzame kleur betreft? Dit is zo mogelijk de meest voorkomende kleur op deluxes uit het Norlin tijdperk.

Agent_Smith
18 juni 2012, 09:00
Ach, gewoon weer iemand die een topic opent om wat aandacht te krijgen voor zijn handel... Niks bijzonders

Ja, mee eens. Mijn eerste gedachte bleek gewoon juist te zijn. Maakt mij verder niet uit. Men moet maar zien.
Maar succes met de verkoop. Dat zal niet meevallen zo. Ik zou maar in mijn handjes knijpen als er iemand te vinden is die bereid is 1200 euro neer te tellen voor deze gitaar.

guitarkid
18 juni 2012, 09:17
Zo "happy" is die nieuwe gitaardag dus ook weer niet..... ;)

almarvk
18 juni 2012, 09:49
Als de gitaar te koop staat gaat ie weer op slot.