PDA

View Full Version : Brom met condensator microfoons in Focesrite interface



vincent136
14 juni 2012, 18:10
Hoi,

Situatie is als volgt:

Mijn Focusrite Saffire Pro 26/26 interface heeft een nare brom in het geluid bij condensator microfoons. Wanneer ik de 48volt aanzet en een dynamische microfoon aansluit is het kanaal 'clean', wanneer ik dat zelfde kabeltje in een condensator stop, heb ik een bron.

Heb meerdere condensators geprobeerd (allemaal van Studio Projects) en allemaal die bron. Lijkt me niet dat het aan de microfoons ligt, want wanneer ik ze op mijn andere line6 interface aansluit is er geen probleem.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

guhlenn
15 juni 2012, 10:34
kabel of interface dan. Andere kabel zelfde probleem: dan de interface :)

vincent136
16 juni 2012, 19:51
Kabels heb ik ook gechecked, maakt niets uit. Heb meerdere geprobeerd op verschillende systemen. Dat het aan de interface ligt, moge duidelijk zijn.. maar wat kan er met dat ding zijn?

Plant
17 juni 2012, 23:13
Zo te lezen komt de brom uit je fantoomvoeding. Dynamische microfoons gebruiken deze voeding helemaal niet, vandaar dat je de brom niet met een dynamische microfoon hoort ook al staat de fantoomvoeding aan.

guhlenn
18 juni 2012, 10:10
Kabels heb ik ook gechecked, maakt niets uit. Heb meerdere geprobeerd op verschillende systemen. Dat het aan de interface ligt, moge duidelijk zijn.. maar wat kan er met dat ding zijn?

Het lijtk me niet een apparaat om zelf te gaan zitten repareren, dus wat maakt het verder nog uit? Heb je geen garantie meer?

vincent136
18 juni 2012, 11:14
Heb hem zo'n 2jaar geleden 2e hands gekocht... geen garanties dus.

muziekschuur
18 juni 2012, 11:26
Even het deksel er af halen (waarschijnlijk eerst uitbouwen dus). Het meest voor de hand liggende is een van de 3 polen van de aansluiting die los is. Waardoor de brom komt. En anders is er misschien intern een draadje los. Tot zover kun je het vast zelf oplossen. Zie je in het phantom circuit een capacitor bol staan of een weerstand die zwartgeblakerd is, dan is er in het circuit iets kapot. En dan heb je een technicus nodig om de interface te repareren.

Een andere goedkopere oplossing is een phantoom voeding te kopen. Die voedt de condensator met phantoom en die koppel je dan door naar je voor versterker. Als je een Di box hebt liggen is dat een tijdelijke oplossing...

(vergeet niet de phantoom voeding op de preamp uit te zetten...)

vincent136
22 juni 2012, 01:19
Hey dank! Heb van andere technici ook nog wat tips gekregen en ik ga er mee aan de gang