PDA

View Full Version : Brug verhogen Fernandes LSA 65



Morio66
13 juni 2012, 11:56
Ik heb een hele fijne Fernandes LSA 65 kunnen kopen. Heb er Martin snaren op gezet (.11), er zouden snaren voor een electrische gitaar op kunnen, maar gekozen voor "akoestische snaren".

De actie is heel mooi voor een electrische gitaar (1.7) maar voor het mooie wil ik de actie toch wat hoger.
Er is aardig wat af te stellen (ook gedaan), maar hoe ik de brug (zadels) wat hoger zou kunnen krijgen weet ik niet. Nog niets losgehaald, zit een piezo element in en ik heb geen verstand van dit type gitaar.
Iemand ervaring met dit "probleem" en type gitaar?

LaurentB
13 juni 2012, 15:35
Ik had er even een plaatje van opgezocht en kwam op deze site http://mysite.verizon.net/resxmgbt/spindizzy/LSA%2065.html terecht. Dat is wel een aparte, ja. Normaal gesproken zet je een nieuw brugzadel erin als je de actie hoger wil hebben, maar ik kan hier niet goed zien wat de afmetingen ervan zijn, of dat wel standaard is.

Ook moet je, als je een brugzadel vervangt bij een gitaar met een piëzo-element, zorgen dat de onderkant van het nieuwe zadel zo recht mogelijk is zodat het mechanisch contact met het element overal even goed is. Anders klinken sommige snaren minder dan andere.

Muzieknono
15 juni 2012, 07:25
Je schrijft dat de actie heel mooi is, waarom zou je er dan aan gaan zitten rommelen?
Mvgr. Dirk Jan :B