PDA

View Full Version : Probleem met G-Lab Guitar System Controller GSC



Brum
13 juni 2012, 11:34
Het is wellicht een crosspost, waarvoor mijn excuses, maar ik heb een gerichte vraag, die ik in een ander topic niet beantwoord krijg.

Mijn vraag is het volgende:

Ik kan een G-Lab GSC overnemen, waar een probleem mee is. Eigenlijk had ik 'm al overgenomen, maar bij het testen voor versturen kwam de verkoper er achter dat er een defect in het pedaal zit. Heel vervelend, ook voor hem en hij heeft netjes eerst m'n geld terug gestort.

Nou komt hij met het volgende voorstel, waar ik in geneigd ben het apparaat alsnog over te nemen, echter nu tegen een zeer laag bedrag. Alleen wil ik wel weten of het apparaat überhaupt nog wel te maken is uiteraard.

Dit is het probleem volgens de verkoper:

"Het probleem is dat de controlelampjes "power fail" en "9v overload" al bij een geringe belasting van de 9volt outputs gaan branden. Bovendien maakt één van de schakelrelais binnen in het apparaat af en toe een vreemd geluid. Mocht je zelf een dergelijk defect kunnen verhelpen of de gok willen wagen dat een reparatie niet te duur is dan mag je 'm alsnog overnemen voor huppeldepup Euro" (huppeldepup heb ik er maar even van gemaakt).

Bij Thomann zie ik dit ding te koop staan voor €371,- Ik kan 'm echt voor een spotprijsje overnemen nu, echt tientjeswerk. Mijn vraag is dan ook, is dit goed te repareren en doe ik er goed aan het ding over te nemen?

Nielsje
13 juni 2012, 11:41
Als het voor een spotprijs is, kan je het altijd proberen toch?
Verder zit hier op het forum volgens mij wel een effectengoeroe die je wellicht zo gek krijgt dat 'ie er even naar wil kijken.

Mijn simpele redenatie: alles wat kapot is, kan gemaakt worden. Of dat het geld waard is, is een andere vraag.
Nieuw kost het ding 371 euri, je weet vast nog wel wat je er 2e hands voor zou betalen. Je hebt hem nu voor een prikkie.
Overleg even met de effectengoeroe wat de mogelijke kosten zouden zijn, en je weet of je het wel of niet moet doen.

Brum
13 juni 2012, 11:51
Is ook zo, maar ik heb totaal geen verstand van dit soort apparaten en als ie niet meer te maken is, dan is ook tientjeswerk wel erg sneu geld... Mocht het nou zo zijn dat het niet veel voorstelt en de kosten gaan niet over het oorspronkelijke afgesproken bedrag heen, ja dan neem ik 'm meteen over uiteraard.;) Ik kan me alleen voorstellen dat veel zaken hun vingertjes niet branden aan dit soort apparaten. Digitaal en midi en zo.

Geld is nu wel even een kwestie helaas, m'n versterker staat ook uitgerekend nu ter reparatie bij een gitaarwinkel. Iets met de Wet van Murphy en zo... Dit telt voor mij dus ook mee.;)

Het liefst heb ik ook graag een adresje in West Brabant, of omgeving Rotterdam of zo desnoods, om het apparaat zelf af te geven en op te halen...

Nielsje
13 juni 2012, 12:10
Zoals de nuts reclame eerder ook al vermeldde: no guts, no glory!


Overigens is versturen toch altijd gewoon de goedkoopste optie?
Als in: dat kost 6.75 euro. Brengen en halen kost sowieso meer dan een uur tijd (op z'n minst) en ik neem aan dat als je een uur werkt je meer verdient dan 6.75 euro, daarmee is versturen goedkoper (ook als die 10 minuten in't postkantoor er weer aftrekt).

The Lo Lands
13 juni 2012, 12:26
Ik heb de eerste versie van de G Lab GSC en volgens mij (ben hier niet 100% zeker van) wordt de 9V voeding voor de pedalen geleverd door de adapter van de G Lab. Het is misschien mogelijk dat de adapter defect is of de aansluiting naar de controller? Je zou eventueel eerst even de G Lab adapter kunnen doormeten met een multimeter!?

Je zou uiteraard ook even de technische dienst van G Lab kunnen vragen wat het probleem kan zijn?

Brum
13 juni 2012, 12:29
Er op gokken heb ik toch wat moeite mee, helaas door ervaringen uit het verleden...

De reiskosten moet je anders doen. Je neemt gewoon je vriendin mee voor een dagje shoppen. Twee vliegen in één klap. Voor het geval ze meeleest, is een grapje hoor moppie...:lovelove:

Zonder gekheid, als het adresje in Breda is, ben ik helemaal blij, dan kan ik het op de fiets doen. Ik zal overigens ook even bij Dijkmans vragen. SOL Muziekhandel wil het in ieder geval niet doen (wat ik al verwachtte).

Brum
13 juni 2012, 12:33
Ik heb de eerste versie van de G Lab GSC en volgens mij (ben hier niet 100% zeker van) wordt de 9V voeding voor de pedalen geleverd door de adapter van de G Lab. Het is misschien mogelijk dat de adapter defect is of de aansluiting naar de controller? Je zou eventueel eerst even de G Lab adapter kunnen doormeten met een multimeter!?

Dat is inderdaad een goed idee. Ik zal de verkoper vragen of dit het geval is en kan 'm dan wellicht even laten doormeten.


Je zou uiteraard ook even de technische dienst van G Lab kunnen vragen wat het probleem kan zijn?

Is dat niet Pools, G-Lab? Dat wordt m'n Engels even opschroeven... Nee, maar goed idee!:)

Dirk_Hendrik
13 juni 2012, 12:42
Als je van je Brabant idee af bent mag je me PM-en ;-)

Nielsje
13 juni 2012, 14:00
Als je van je Brabant idee af bent mag je me PM-en ;-)

Hey wat grappig! Ben jij misschien die effectengoeroe waar ik op doelde?
Nee toch? Zou het dan toch? ;)

Erikt
13 juni 2012, 14:31
Dus als je de GLab gebruikt met een externe voeding om je pedaaltjes mee te voeden doet het ding het prima?

The Lo Lands
13 juni 2012, 15:12
Dus als je de GLab gebruikt met een externe voeding om je pedaaltjes mee te voeden doet het ding het prima?
Behalve nog het probleem met het relais wat ook door een voeding (adapter) probleem zou kunnen komen!?

Brum
14 juni 2012, 14:08
Ik heb toch de gok gewaagd en toch die G-Lab GSC gekocht. Wat ik ga doen, of t.z.t. heb gedaan qua reparatie laat ik hier nog even weten.

Tot zover in ieder geval bedankt voor de input!

Tankman
14 juni 2012, 16:27
Ik heb ook zo'n ding en sinds kort dus ook problemen met een 9v overload. Het probleem moet ik dus in de adapter zoeken?

Brum
16 juni 2012, 13:41
Ik heb het ding vandaag binnen gekregen. Bij aansluiten zonder pedalen blijkt inderdaad, na eventjes aanstaan, de 'power overload' beginnen te flikkeren. Nou heb ik via een mede-bandlid waarschijnlijk al een adresje gevonden om het ding te maken, dus komt waarschijnlijk goed.

Erg vet ook dat er een wah pad functie in zit, waardoor ik m'n Ernie Ball wah weer kan gebruiken, die niet op m'n eigen wah pad paste. Vet!:) Hij is ook kleiner dan ik dacht, dus alles past waarschijnlijk perfect op m'n Pedaltrain 2.

edit: Ik heb nu heel sterk het vermoeden dat het inderdaad de adapter is

Brum
16 juni 2012, 23:21
Ik ben er nu bijna zeker van dat het de adapter is en heb het waarschijnlijk zelf opgelost. Er was duidelijk al eerder naar gekeken, ik kan namelijk zien dat ie al 's open is geweest. Mocht ie weer beginnen te haperen, dan zal ik 's naar een andere adapter kijken denk ik. Ik denk dat ik 's mazzel heb en een G-Lab GSC echt voor een prikkie heb kunnen overnemen.:)

Dat van die wah pad heb ik verkeerd begrepen en zit dus wel nog aan m'n losse wah pad vast. Dat wordt kabels langer laten maken aan dat ding, zal ook de grootste ingreep niet zijn.

Kan niet wachten tot ik m'n versterker weer thuis heb om dat ding in te gaan stellen. Lijkt op een 'eind goed, al goed'!

mattihafler
13 augustus 2015, 17:47
Bump!
Ik heb deze unit inmiddels van Brum overgenomen... Helaas bij 1e aansluiting werd de adapter vrij heet en begon flink te stinken..
Nu doet ie eigenlijk niets meer..
Iemand die hier naar kan kijken? Als ik m open zie ik dat op het printplaatje wat schroei plekken zitten. Op de printplaat staat er C5 bij.
Iemand die hiernaar zou kunnen kijken?


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Brad
13 augustus 2015, 17:55
Is dat dat Bob Bradshaw achtige systeem waar je pedaaltjes in een loop kunt plaatsen en kunt programmeren?

mattihafler
13 augustus 2015, 18:02
Geen idee wie bob is..maar het issue is met de adapter...wat gewoon een standaard 12V adapter waar een kabel met een '4 pins Mike plug' aan gemaakt is.
Maar de adapter is nu dus stuk, dus kan helaas mijn vers aangeschafte switch pedaal niet proberen..
Dus als iemand een oplossing heeft? ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Brad
13 augustus 2015, 18:09
Bod Bradshaw is degene die voor veel gitaargrootheden geavanceerde schakelsystemen heeft gebouwd zodat ze met één druk op de knop elke door hun gewenste effect en/of versterker combinatie kunnen oproepen.
Ik meen me te herinneren dat dat G-lab ding ook zoiets was. Sorry dat ik geen oplossing voor je heb. Ik ben vooral een gebruiker van apparaten en geen technicus.

mattihafler
13 augustus 2015, 18:15
Geen probleem hoor!
Mocht iemand anders me verder kunnen helpen...gaarne!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

mattihafler
13 augustus 2015, 23:10
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/f0b95572d48be25f4064f7a0f50a5fb1.jpg

Plaatje van het verschroeide plaatje...
Volgens mij heeft de fabrikant een standaard adapter gepakt (http://www.tatarek.com.pl/index.php?produkt=T27XX&kat=z&podkat=z3) en hier een kabel met 'mic 324' connector opgezet.

Wellicht dan mogelijk om een zelfde type adapter te kopen, en het snoer dan om te zetten?

Zit wel n flink bak ijzer in deze adapter..

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/3c01832b7bf0374735ace3f2d29226e2.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

mattihafler
16 augustus 2015, 08:24
Gefikst!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Brum
16 augustus 2015, 16:04
Blij te lezen dat het goed is gekomen!:) Ik las je smsje vanochtend al, mooi man.:ok: Was het apparaat ook kapot geweest, dan waren we er ook wel uitgekomen.

mattihafler
17 augustus 2015, 05:54
Blij te lezen dat het goed is gekomen!:) Ik las je smsje vanochtend al, mooi man.:ok: Was het apparaat ook kapot geweest, dan waren we er ook wel uitgekomen.
Thnx man!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk