PDA

View Full Version : Carvin Belair



Randolph
12 juni 2012, 22:49
Hoi!

Ik ben erg geïnteresseerd in de Carvin Belair 2x12 'vintage' buizencombo. Ik zag dat Dijkmans in Breda ze verkoopt, maar ik schrok een beetje van de prijzen. Daar kost deze versterker 900 euro. Dat terwijl ik op internet alleen maar dollar (nieuw)prijzen voorbij heb zien komen van niet hoger dan 600, dat is in euro's niet veel meer dan de helft... Ik begrijp dat ze geïmporteerd moeten worden, etc, maar dan nog komt het een beetje oneerlijk over. Niet dat ik dat geld voor zo'n versterker niet over heb, een nieuwe Twin Reverb is duurder, zeg maar ;)

Weet een van jullie of Carvin amps elders in de benelux/duitsland goekoper te krijgen zijn? Heeft iemand ervaringen met het kopen van een nieuwe Carvin amp? Hopelijk stel ik geen nutteloze vragen.

Groeten,
Randy

Eko
13 juni 2012, 09:01
Transport en importheffingen doen nog wel iets met de prijs. Ook moet de winkelier nog iets over houden.

Rutger
13 juni 2012, 10:20
Het hangt ook van het type speakers af dat erin zit, met Celestion V30's is ie zo'n E900, met Carvins een stuk minder.

Hier (http://www.klundertmuziek.nl/33697-Gitaar-Versterkers-Carvin-Belair-212-combo/.html) bijv. is ie E700, verschil valt mee toch?

Het is een amp met een eigen karakter dus je moet ervan houden, maar is zeker het geld waard. Eerst maar even aan de tand voelen dus.

Randolph
13 juni 2012, 22:37
Och ja, goed punt! V30's scheelt natuurlijk al snel een paar 100 euro.
Ben wel fan van die speakers dus misschien heb ik ze voor lief genomen.
Nou, doorsparen dan maar. M'n nieuwe setup zou eigenlijk een 2x12 Orange cab inhouden, ook met V30's.
Dus de Carvin gaat ze wel moeten hebben.

Ik ga wel informeren hoe het zit met de footswitch, die is wel een beetje onmisbaar...

Bedankt voor de reacties.

The Unforgiven
13 juni 2012, 23:00
Deze (http://link.marktplaats.nl/557637952) staat al een tijdje bij mijn marktplaatsfavorieten, al met een speaker upgrade. Sla je slag zou ik zeggen!

Randolph
13 juni 2012, 23:07
Heh, verdorie... Jammer dat ik het budget nog moet opbouwen. Zelf nog geen bod gedaan?

Stillborn
13 juni 2012, 23:22
Och ja, goed punt! V30's scheelt natuurlijk al snel een paar 100 euro.
Ben wel fan van die speakers dus misschien heb ik ze voor lief genomen.
Nou, doorsparen dan maar. M'n nieuwe setup zou eigenlijk een 2x12 Orange cab inhouden, ook met V30's.
Dus de Carvin gaat ze wel moeten hebben.

Ik ga wel informeren hoe het zit met de footswitch, die is wel een beetje onmisbaar...

Bedankt voor de reacties.
Ik heb een 2x12 Orange Cab (PPC212 Open back met Celestion Vintage V30's) te koop. Ik ben van Belgisch Limburg. Voor meer informatie, drop maar een PM'tje, zodat deze thread niet verziekt wordt met verkoopspraatjes.

Randolph
14 juni 2012, 00:20
Geen probleem!