PDA

View Full Version : Ibanez Master (L) Series problemen met IN- en OUTPUT rechtstreeks op pcb



guile
12 juni 2012, 13:22
Ik heb drie Ibanez STL Super Tube Overdrives van de Master (L) Series op mijn pedalen board (ja ik weet het, mjummie). Klinken fijn, maar groot nadeel van deze serie is dat de inputs rechtstreeks op het pcb zitten en soms opnieuw gesoldeerd moeten worden; meerdere keren gedoe mee gehad (ook live) en ik begin het vertrouwen erin een beetje kwijt te raken.
Weet iemand hier iets op? In-outputs met een langere schacht?

Hoor graag je ideeën:grouphug:

Groet,
Guile

HaroldA
12 juni 2012, 14:20
groot nadeel van deze serie is dat de inputs rechtstreeks op het pcb zitten en soms opnieuw gesoldeerd moeten worden

Wat de F doe jij daarmee?!? Trap je continu tegen de jacks aan, of trek je aan de kabels? :???:

Geen stress = geen breuk.

Dirk_Hendrik
12 juni 2012, 15:01
Het is een zwak punt maar niet zo zwak als het bij jou lijkt te zijn. Daar vraag ik me dan ook af hoe goed dat opnieuw doorsolderen wordt gedaan.
Daarnaast zijn de aansluitlippen van de jacks (die je dus vastsoldeert) bij Masters en 10 series wel heel vaak heel kort afgeknipt. daarmee heb je relatief weinig oppervlak voor een goede soldeerlas. Vervangen en niet afknippen (en dus meer lengte voor een betere las) is dan een betere optie. Banzai en Smallbear verkopen deze jacks.