PDA

View Full Version : Strat Upgrade. Seymour Duncan JB Jr pick up?



SRV2000
11 juni 2012, 22:42
Hallo Netters,

Ik speel in een classicrock coverband en naast mijn strat ben ik meer geneigd om mijn Les Paul te pakken.

Momenteel heb ik een setje customshop 69`PU in mijn strat maar ik merk dat er te weinig output in de bridge PU zit en ik daardoor vaak de gitaar laat staan.
Nu was ik zaterdag bij de band genoemd: Classicrock show en sprak daar met gitarist: Ralle Rudnik.

Voor die gene die hem niet kennen misschien wel leuk om te weten:
http://www.youtube.com/watch?v=IoQwCySjJT0

Na een gesprekje backstage te hebben gehad vroeg ik aan hem welke PU ik het beste in mijn strat kon zenden om lekkere rocksound te krijgen.

Hij adviseerde mij de Seymour Duncan JB JR in de brug te zetten.

iemand hier ervaring mee.

alvast bedankt

Gitaar4LifeDude
11 juni 2012, 22:50
Hallo Netters,

Ik speel in een classicrock coverband en naast mijn strat ben ik meer geneigd om mijn Les Paul te pakken.

Momenteel heb ik een setje customshop 69`PU in mijn strat maar ik merk dat er te weinig output in de bridge PU zit en ik daardoor vaak de gitaar laat staan.
Nu was ik zaterdag bij de band genoemd: Classicrock show en sprak daar met gitarist: Ralle Rudnik.

Voor die gene die hem niet kennen misschien wel leuk om te weten:
http://www.youtube.com/watch?v=IoQwCySjJT0

Na een gesprekje backstage te hebben gehad vroeg ik aan hem welke PU ik het beste in mijn strat kon zenden om lekkere rocksound te krijgen.

Hij adviseerde mij de Seymour Duncan JB JR in de brug te zetten.



iemand hier ervaring mee.

alvast bedankt

Ik herken je probleem, ik heb met mijn strat precies hetzelfde!
Neck pickup klinkt geweldig, middenstand is ook wel tof en al die tussenstandjes zijn geweldig dus ik durf m'n brugelement niet te wisselen eigenlijk maar als ik 'm alleen op de brug zet dan vind ik 't echt helemaal zomaarwat.
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van dit topic

SRV2000
11 juni 2012, 22:59
Ik hoop dat door middel van deze topic dat dit je zoektocht helpt naar een geschikte element.

Ik speel zelf over een Vox AC50 en als ik hem op de bridge pick up zet klinkt het erg dun en schel,

Ralle Rudnik gebruikt zelf een Hot Rails element maar hij gaf toch de voorkeur aan een JB JR PU. Deze had hij in 1 van zijn andere gitaren zitten.

Misschien niet onverstandig om een aantal artiesten te noemen die wij met de band spelen.

DON'T STOP BELIEVIN' - JOURNEY
HOLD THE LINE - TOTO
WHY CAN`T THIS BE LOVE - VAN HALEN
SHOW MUST GO ON - QUEEN
THE BOYS OF SUMMER - DON HENLEY
IS THIS LOVE - WHITESNAKE
HERE I GO AGAIN - WHITESNAKE
YOU GIVE LOVE A BAD NAME - BON JOVI
TIE YOUR MOTHER DOWN - QUEEN
JUMP - VAN HALEN.

Dit is een kleine greep uit onze setlist

arjanb01
11 juni 2012, 23:03
Een jb jr klinkt zeker lekker als lead sound. Het risico is alleen dat je tussenstandje minder gaat klinken. Daarom zou ik de 69er set zo laten en de brug pu oppeppen met een booster die meer mids geeft zo heb ik dat probleem opgelost, plus tone knob tot de helft dichtdraaien.

allochthomas
11 juni 2012, 23:07
Tussenstandje klink juist erg lekker met een humbucker imo.

Heb een tijdje een fullsized jb in mijn strat gehad. Mij strat is erg aanwezig in het mid hoog wat door de jb nog eens flink werd versterkt, voor mij dus geen goeie combo.

Sinner1980
12 juni 2012, 19:53
Ik hoop dat door middel van deze topic dat dit je zoektocht helpt naar een geschikte element.


Zo dan...omgeving Friesland zeker?