PDA

View Full Version : In het diepe: Thuisopnames



Heffie
11 juni 2012, 04:02
Hoi allemaal,

Ook ik moet er dan maar aan geloven: vier stukjes huisvlijt die ik o.a. met behulp van Reason 6 en een Tascam US1641 heb opgenomen op de computer. Ideaal wat mij betreft aangezien ik voor een band geen tijd meer heb en ik m'n vrije uren nu op deze manier met muziek kan bezig zijn. Commentaar is uiteraard van harte welkom. :hippie:

http://soundcloud.com/dashboard

Groet,
Marcel

forceps
11 juni 2012, 08:47
Je link werkt niet...

Heffie
11 juni 2012, 13:03
http://soundcloud.com/crm-114-1

Hopelijk deze dan.

B~Rock
11 juni 2012, 17:33
Ik ben even benieuwd naar de achtergrond van deze opnames; zijn het instrumentals, aanzetten tot volledige (vocale) nummmers...

Heffie
12 juni 2012, 07:53
Het zijn (uiteindelijk)instrumentale nummers geworden. Ik ben er ooit mee begonnen met het idee er nog wel eens een tekst bij te schrijven maar die inspiratie ontbrak en niemand wil mij uiteindelijk horen zingen:). Aangezien deze 4 nummers al dik een jaar op m'n computer staan vond ik het een keer tijd ze af te maken en te horen wat anderen er van vinden ipv versie nummer zoveel er van te maken. Dat jij (B~Rock) dat er in terug hoort, hoor je dus helemaal goed. Zou niet moeten natuurlijk maar het is voor mij ook een onderdeel van het leren nummers schrijven, opnemen, Reason leren, ect.
Het is zeker iets om rekening me te houden voor een volgende keer.

B~Rock
14 juni 2012, 15:32
Aha,

ik vind het bij tijd en wijle ambiente karakter wel al komen de synths niet overal even goed tot hun recht. De timing zou hier en daar beter kunnen, maar dat is detail. Het grootste gemis vind ik persoonlijk het ontbreken van echte krachtige melodien (vandaar ook mjn vraag hoe de nummers bedoeld zjn). Ik heb toch vooral het idee dat ik naar backing tracks luister. Daarnaast zou je wat meer contrast kunnen aanbrengen qua ritme en muzikale wendingen. Misschien iets voor de volgende reeks nummers...

Heffie
15 juni 2012, 08:20
Je hebt zeker een punt. Nadat ik besloten had de zang weg te laten heb ik niet erg nagedacht over wat daar dan voor in de plaats moest komen. In de tijd dat ik deze nummers opnam was ik ook nog bezig met het leren van de software, bassen, drumritmes leren programmeren, mixen. Alles tegelijk zo'n beetje en toen ben ik de melodie blijkbaar uit het oor verloren.
Zoals gezegd was ik er nu zolang mee bezig geweest dat ik ook geen idee meer had hoe het beter had gemoeten. Het werd in mijn oren op een gegeven moment alleen maar anders. Da's zeker een nadeel van alles alleen doen: niemand die je af en toe terug fluit:seriousf:.
Daarom heb ik ze dus nu dus maar gepost hier. Kan bv. jij dat doen:).
De zanger van m'n vorige band hoorde de nummers overigens en is er meteen proberen teksten erbij te gaan schrijven dus misschien komen er nog wel eens vocale uitvoeringen(Het onderstreept je kritiek in elk geval).
Voor het moment begin ik met nieuwe nummers en zal ik met je aanmerkingen in m'n achterhoofd houden.

Bedankt, B~Rock:punk:!