PDA

View Full Version : Klein bedrag met een klein probleempje



Dennis Bikker
11 juni 2012, 04:47
Hallo lezers,

ik heb voor een prikkie (€100,-) een BC Rich Kerry King V Signature Special overgekocht. Zat een versterker bij, vrij groot ding en klonk nog aardig ook.

Zit echter wel met een klein probeempje: de hals zit los. De schroeven hebben losgelaten en nu maakt de hals een buiging omdat de bovenste twee dus te dun zijn(?). Ook de achterste begeven het langzamerhand. Is er misschien een mogelijkheid om er dikkere schroeven in te draaien, of kan de hals evt. gelijmd worden?

Hierbij een foto van het beestje: http://www.mijnalbum.nl/Album=IS8FOD7Q.

Tot horens!

Midwolda
11 juni 2012, 07:34
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8QE63VQ.jpg

Dat ziet er uit alsof het hout van de schroefgaten "versleten" is.
Dikkere schroeven maken het hout van de body of de hals wellicht te zwak, die gaten worden dan ook groter.
Lijmen is zo definitief, je hebt dan geen mogelijkheid meer om de halshoek aan te passen (shimmyen).
Ik zou de gaten in de hals uitboren, een hardhouten deuvel er in lijmen, twee dagen wachten,
een nieuw schroefgaatje voorboren en de boel weer in elkaar zetten zoals het hoort (maar dan goed).

Wat is dat grijze en dat rode spul bovenaan op de foto?
Daar hoort een metalen plaatje met 4 gaten te zitten, om de druk te verdelen (neckplate).

wietse
11 juni 2012, 07:35
dikkere schroeven kan natuurlijk altijd maar ik zelf zou de hals er af halen, tandenstoker in de gaten met wat houtlijm, en dan de hals weer vastdraaien met ontspannen snaren of zonder snaren laten drogen.
pas weer snaarspanning er op als de lijm droog is, dagje wachten dus.

Midwolda
11 juni 2012, 07:40
Hoi Wietse. :D

Hendriks
11 juni 2012, 08:57
Wat Midwolda zegt , uitboren , deuvel erin en nieuwe gaten boren.

bass blom
11 juni 2012, 09:01
midwolda nog niet wakker herkent een grolsch rubbertje niet :D

Midwolda
11 juni 2012, 09:05
midwolda nog niet wakker herkent een grolsch rubbertje niet :D

Ik drink niet Bass, ook niet 's morgens vroeg... :eek:

bass blom
11 juni 2012, 09:10
:crazyhappy: joh :D

mesaman
11 juni 2012, 10:10
wat is er mis met een rubbertje op de de vroege ochtend? ik zeg, gewoon de gaatjes vullen!

Dennis Bikker
11 juni 2012, 14:02
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8QE63VQ.jpg

Dat ziet er uit alsof het hout van de schroefgaten "versleten" is.
Dikkere schroeven maken het hout van de body of de hals wellicht te zwak, die gaten worden dan ook groter.
Lijmen is zo definitief, je hebt dan geen mogelijkheid meer om de halshoek aan te passen (shimmyen).
Ik zou de gaten in de hals uitboren, een hardhouten deuvel er in lijmen, twee dagen wachten,
een nieuw schroefgaatje voorboren en de boel weer in elkaar zetten zoals het hoort (maar dan goed).

Wat is dat grijze en dat rode spul bovenaan op de foto?
Daar hoort een metalen plaatje met 4 gaten te zitten, om de druk te verdelen (neckplate).

Dat rode is een rubbertje van een Grolsch beugelflesje! Houdt de band vast! :) Dat grijze is de band zelf! Er zit wel degelijk een neckplate op hoor! ;-)