PDA

View Full Version : Fender Stratocaster info / advies



patrick0108
10 juni 2012, 17:00
Goede dag ik ben nieuw hier dus zal mezelf even voorstellen voordat ik mijn simpele vraag stel hier.

Ik ben Patrick 44 jaar en 5 jaar geleden begonnen met een simpel setje en behulp van guitarpro en youtube mezelf het eea aangeleerd. Door mijn drukke baan speel ik vrijwel altijd thuis.

Nu is mijn voorkeur jammen op nummers van de Red Hot Chilly Peppers (Slane Castle) en Pink Floyd (the wall).

Ik speel momentueel op een Fender mex en via de Boss GT 100 naar de Fender Supersonic 22 in de zogenoemde 4-cable methode.

Ik ben het eea aan het opruimen en verkopen en wil dan graag een Fender Stratocaster aanschaffen.

Welke stratocaster zou voor bovenstaande het beste geschikt zijn?

Bij voorbaat mijn dank,

Patrick:cooler:

Oranjeaap
10 juni 2012, 18:21
Een zwarte met 6 snaren.

Tja het nu eenmaal niet zo dat een bepaald type stratocaster nou beter is voor die muziek dan een andere. Gewoon een strat met 3 singlecoils zou moeten volstaan. Wat is je budget?

Martin_
10 juni 2012, 18:35
Welkom. Als ik een bepaald geluid wil reproduceren, zou ik als eerste kijken naar wat de oorspronkelijke gitarist gebruikt. In het geval van Pink Floyd is er het nodige te vinden over de Strat van David Gilmour. Ik zeg niet dat je een signature moet kopen, maar de basis van die Strat kun je wel als uitgangspunt nemen. Hoe de electronica etc. specifiek is, zal ook wel te vinden zijn.

robert-gitarist
10 juni 2012, 18:38
Welkom!

Je hebt een Mexicaanse Fender, wat is daar mis mee dan? Opzich zal die gewoon moeten voldoen voor het geen wat je wilt lijkt mij :)

Succes met spelen en de zoektocht!

Gr. Robert.

patrick0108
10 juni 2012, 20:06
Bedankt voor de info, ik weet inmiddels dat een stratocaster gewoon ook lekker moet aanvoelen, maar door alle type's die er te koop zijn is het voor mij een doolhof.

En kwa budget 600-900 is er veel te koop op marktplaats.

Gr, Patrick

Oranjeaap
10 juni 2012, 21:27
Tja aangezien je al een strat hebt... Je zou eens kunnen kijken naar een Telecaster of Gibson Les Paul ofzo?