PDA

View Full Version : Cover Tommy Emmanuel - The Robin



Nekojiru
10 juni 2012, 15:36
Hey mensen,

Na het ontdekken van de stijl van Tommy Emmanuel, het kopen van een degelijke akoestische gitaar en veeel oefenen is hier dan eindelijk een (brak) filmpje! Audio komt van een degelijke microfoon af, dat dan weer wel!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Alle tips zijn welkom! De verlichting mn kamer was trouwens deels stuk, vandaar dat het zo donker is. En volgens mij moet ik de mc volgende keer dichterbij zetten. Anyway, genoeg gelult.

Hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=JD9wMk6boGM&feature=plcp

Groeten Christiaan

Triggy
11 juni 2012, 06:44
Ken het origineel niet maar ik vind het prima gedaan hoor.
Heeft overigens wel wat sfeervols, die lamp achter je.
Het filmpje leidt in ieder geval niet af van de muziek.:soinnocent:
Welke gitaar speel je op en welke mic. heb je gebruikt?

Jedeel
11 juni 2012, 17:29
Ken het origineel ook niet.
Maar je speelt een mooi stuk muziek!!!!

Riky
11 juni 2012, 20:16
Wow je dynamiek is erg lekker zeg! Ken het origineel ook niet, maar vond dit erg goed.

pasqual
11 juni 2012, 21:08
Hoi Chris,
Mooi gespeeld. Ik weet niet of je de mic anders moet neerzetten want alle frequenties komen goed door en de dynamiek is inderdaad lekker. Geluid is wat mij betreft dik in orde. Ook hoor ik niet/nauwelijks ruis dus wat goed is, hoef je niet te repareren....

Nekojiru
11 juni 2012, 21:37
Thanks voor de reacties! Goed om te weten dat jullie het geluid goed keuren :). Aangezien ik de mic en interface pas heb, ben ik nog veel aan het proberen/experimenteren.

De gitaar is trouwens een Taylor 424CE 2007 Fall koa edition. Mic is een Rode NT1A en de interface is een Native Instruments Komplete Audio 6!

Nu maar dooroefenen en nog een paar opnamen maken (met betere belichting!)

DTmaster
18 juni 2012, 15:08
Meestal als ik covers aanzet van Tommy E ben ik erg kritisch omdat meestal er meer technisch word gespeeld dan met gevoel!

Bij jouw vond ik dat je dat juist wel had. Hoelang speel je al acoustisch gitaar want daar ben ik wel benieuwd naar.

Top :)

Nekojiru
19 juni 2012, 20:31
Thanks alot! Heeft voor mij ook altijd de hoogste prioriteit; het gevoel. Kan me dan niet schelen dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten of dat ik een passage niet op het tempo speel ten opzichte van het origineel.

Ik heb mijn akoestische gitaar nu 2 jaar trouwens. Ben begonnen met deze stijl op een elektrische gitaar (3 jaar geleden) maar op deze manier komt het veel meer tot z'n recht.

Beste koop die ik ooit heb gedaan, een goede akoestische gitaar!!

Don Capo
20 juni 2012, 11:08
Knap hoor, mooi stukje muziek en mooi gespeeld!

Duhsjaak
23 juni 2012, 06:31
Hi
Lees ik dat nou goed? 3 jaar spelen en dan dit posten?

Zo durft straks niemand nog wat te doen.
Petjes allemaal af.
Inderdaad, meervoud.
Fijn weekend! Gus

Nekojiru
24 juni 2012, 00:07
Lol nee ik speel al 10 jaar ofzo, maar nu 3 jaar deze stijl! Haha :)