PDA

View Full Version : Beginnersgitaar



ChiemPeters
10 juni 2012, 14:15
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet niet of mijn vraag hier goed staat.

Ik wil graag gaan beginnen met gitaarspelen, en dan vooral: Coldplay, Dire straits, Eric clapton, Pink Floyd en andere Pop/rock nummers.

Nu hebben verschillende mensen mij geadviseerd voor een elektrische gitaar te gaan omdat akoestische nummer op een elektrische ook nog wel klonken maar maar andersom helemaal niet.

Ik zit nu te twijfelen tussen een strat en een les paul, welke past het beste bij de muziek die ik wil gaan spelen? Of zou ik toch eerst voor een akoestische moeten gaan?

Groetjes Chiem

JohnLord
10 juni 2012, 16:41
Lekker voor elektrisch gaan. Gezien de artiesten die je noemt Strat(achtig).

Joreeen
10 juni 2012, 17:39
Strat, en eventueel met een humbucker (dubbelspoels element) in de brug! en gaan! :D

VLP
10 juni 2012, 18:45
Een elektrische gitaar is veel toffer en veelzijdiger.
Voor een beginner vind ik het ook belangerijk om naar het uiterlijk van de gitaar te kijken.
Nu zal een strat wss wel beter in de hand liggen.

ChiemPeters
10 juni 2012, 21:35
Een strat lijkt me dan wel gepast.
Kun je hiermee dan ook redelijk een akoestische gitaar nabootsen?

Aangezien ik linkshandig ben, en echt niet van plan ben rechtshandig te gaan spelen (ik kan niet eens normaal aanslaan zo, ben ik al achter), zal het een linkshandige strat gaan worden.

Welke raden jullie mij aan?

En als versterker had ik een VOX VT20+ in gedachte vanwege de veelzijdigheid, zijn jullie het hiermee eens?

piker
11 juni 2012, 08:54
Die strats van london city zijn wel goed. Ik heb zo een spitfire en ben er tevreden over. Ze kosten rond de 300 euro's denk.

VLP
11 juni 2012, 13:00
Een strat lijkt me dan wel gepast.
Kun je hiermee dan ook redelijk een akoestische gitaar nabootsen?

Aangezien ik linkshandig ben, en echt niet van plan ben rechtshandig te gaan spelen (ik kan niet eens normaal aanslaan zo, ben ik al achter), zal het een linkshandige strat gaan worden.

Welke raden jullie mij aan?

En als versterker had ik een VOX VT20+ in gedachte vanwege de veelzijdigheid, zijn jullie het hiermee eens?

Of een Roland cube, line6spider. Om hier achter te komen ga je gewoon naar de winkel probeert ze alle drie en maak dan je keuze.
Ze hebben alle drie veel effecten, headphone aansluiting,...

lefthandstrat
12 juni 2012, 00:53
Hoi, ik weet niet welk budget je hebt maar wat naar mijn mening een prachtige startersset is waar je ook voor langere termijn iets aan hebt:

Gitaar :
http://www.leftyguitars.be/prod01electric/SquierCV50sStrat.htm
Versterker 1:
Fender Mustang II : http://www.leftyguitars.be/prod04accessories/FenderMustangII.htm
Prima modelling versterker met ingebouwde effecten. Zeker als je nog zoekende bent naar je eigen geluid en moet leren wat effecten met je geluid doen, dan is modelling een prima oplossing om daarachter te komen. De door jou genoemde VOX VT zal ook prima voldoen.
Versterker 2:
Epiphone Valve Junior met cabinet: http://www.leftyguitars.be/prod04accessories/EpiphoneValveJunior.htm
Prima buizenversterker met prima cabinet waar je langere tijd plezier van zult hebben. Ideaal om te experimenteren met diverse pedalen of met een multi effect, want er zit slechts een volumeknop op.

Voor ergens rond de 500 euro heb je zo een prima startersset waar je nog lange tijd plezier van zult hebben.
Natuurlijk kan je ook via de diverse 2ehandssites een set op de kop proberen te tikken. De gitaar kan je nieuw doen en versterkers staan er volop gebruikt te koop.

Succes ermee en veel plezier met het selecteren van je nieuwe spullen. Altijd leuk, om daarmee bezig te zijn :-)

BamBuFan1
12 juni 2012, 02:45
Die strats van london city zijn wel goed. Ik heb zo een spitfire en ben er tevreden over. Ze kosten rond de 300 euro's denk.

+1, en ook lefties zijn tweedehands voor weinig te vinden. London City heeft een prima prijs/prestatieverhouding.