PDA

View Full Version : Musicstore, Fame Forum



tankard
10 juni 2012, 10:56
in mijn zoektocht naar een soort PRS kloon ben ik bij de Fame Forum uitgekomen.
Ik heb een Micheal Kelly patriot custom en sinds een jaar een LTD H-400 (cockstock) met SD pickups. Sinds ik de LTD heb speel ik nauwelijks/niet meer op de Micheal Kelly. Ik vind de LTD comfortabeler.

Nu ben ik op zoek naar iets wat er tussenin valt in de richting van een PRS. Echter de PRS gaat me ook 2 de hands boven het budget (ong. 1000,=). Wat ik zoek is comfortabele gitaar (rock, blues en beetje oude Metallica sound)

De recensies van de Fame Forum zijn prima. Iemand nog alternatieven ?

Mijn 2 de vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden is of je in Musicstore de gitaren vrij kunt uitproberen zonder dat er een verkoper op 1 meter afstand staat ?...of gaat alles onder begeleiding van een verkoper.

Verder is de Mayones Setius voor wat betreft specs.en looks ook nog een optie. Ik heb de Mayones nog niet in de hand gehad, maar is die vergelijkbaar inde richting van de LTD h400 ?


Hoop op jullie respons,

groet Tankard

Ijselrobo 07
10 juni 2012, 13:46
Je kan eens kijken naar Schecter Guitars. laatst op een Hellraiser en een Jeff Loomis 7-string gespeeld en was positief verrast.
In de musicstore kan je al het spul gewoon uitproberen zonder dat er iemand bij staat. als je versterkt wil en je wilt in de Head + Cab. room spelen moet je wel iemand van daar de amp laten aansluiten.

ER!K
10 juni 2012, 18:35
Mayones is wel een aantal stappen hoger wat betreft kwaliteit dan die LTD die je nu hebt. Je zou kunnen kijken voor een PRS uit de SE serie, die worden in Korea gemaakt en zijn bijzonder goed voor die prijs (tweedehands vaak rond de €400). Ik denk ook dat die kwalitatief ongeveer gelijk al dan niet beter zijn dan je H400. Ik heb hier een PRS SE Custom en een ESP Eclipse staan en ze krijgen allebei ongeveer even veel speeltijd, dat zegt wel iets over de kwaliteit natuurlijk.

Een nieuwe Mayones Setius is denk ik ook net iets boven je budget, die zitten ergens rond de €1500 zie ik op de site van de musicstore, maar het zijn dan ook wel prachtige gitaren en als je er echt graag één wilt, zou ik gewoon daarvoor doorsparen.

tankard
10 juni 2012, 20:42
@ER!K, of ik die Mayones wil is natuurlijk afhankelijk hoe hij voelt. Mooi vind ik ze, goed klinken geloof ik ook wel. De PRS SE heb ik bij Feedback wel eens bespeeld, prettige hals voor mij.

Mayones bij Zjons(veel te ver voor mij) ligt rond de 1350,=. Budget is wel wat op te rekken met inruil/verkoop van de Micheal Kelly.

Positieve reakties over de Mayones zijn er voldoende, maar zoals zo vaak komt die respons van iemand die er 1 heeft, anders had hij hem ook niet gekocht.

@Ijselrobo, kun je bij Musicsore de Mayones ook zo uitproberen ?

elke input is welkom

groet

Thyrif
10 juni 2012, 22:07
Uiteindelijk ga je toch voor die ene gitaar die je graag wilt, of je nou eerst een goedkoper alternatief haalt of niet. Tenminste, zo gaat dat bij mij xD
Dus het ligt een beetje aan je budget denk ik. Rond de 5-600 euro? Dan zijn PRS SE-tjes heel erg leuk voor het geld! (Fame Forum schijnt ook leuk te zijn, maar kan ik niks over zeggen) Kun je het oprekken tot ~1300? Dan is een Mayones of tweedehands PRS zeker het overwegen waard. Zo ook nét mijn amerikaanse PRS CE3 kunnen halen binnen budget, en die gaat (waarschijnlijk) nooit weer weg!

Maar vooral: kies iets wat je enorm aanspreekt, en anders is het zo weer verkocht.