PDA

View Full Version : versterker kapot



green_day
11 juni 2003, 14:19
hallo mensen.. ik wou gisteren even haastig alle kabels aansluiten en toen viel ik half over de input kabel naar de versterker en die flipte er uit.. ik hem er weer indouwen en ik kreeg hem er niet echt lekker in. Toen ik hem aandeed begon hij te zoemen.. echt keihard. Als ik de kabel iets omhoog druk kan ik gewoon spelen maar af en toe krijg ik toch die irritante ZOEM er door. Ik heb 2 inputs High en Low.. speel altijd met high. Ik kijk even met een zaklamp in die high input.. nou dies dus fucked up als ik dat vergelijk met de low input. Maar allebeide storen goed. Met mijn versterker is zelf nix mis denk ik, want als ik de gitaar in de effectloop return stop doet hij het primaa. Dus moet ik hier slechts de inputs vervangen of zit ik met een ander probleem

pimmetje
11 juni 2003, 14:27
Gewoon ff de inputs vervangen. Als je een beetje kan solderen, heb je dit vrij snel gedaan. Je merkt dan snel genoeg of dat 't enige probleem is :D.

green_day
11 juni 2003, 14:46
Gewoon ff de inputs vervangen. Als je een beetje kan solderen, heb je dit vrij snel gedaan. Je merkt dan snel genoeg of dat 't enige probleem is :D.
ja bedankt voor je post, maar als de versterker normaal functioneerd over effectloop dan is er met de amp toch niets mis? mijn vader kan wel solderen dus dat komt wel goed :)

andy
11 juni 2003, 20:10
Ala je de kabel omhoog duwt kun je gewoon spelen???? Kan dus ook aan de kabel liggen, als je hem omhoog duwt, kan net iets wat afgebroken is in de kabel weer kontakt maken. Andere kabel geprobeerd???

green_day
11 juni 2003, 21:08
ik heb hem enigzins gefixed.. niet met een nieuwe input noch met een nieuw kabel.. gewoon 1 zoon stukje in die input omhoog gedrukt.. nu kan ik zonder problemen weer spelen.. het probleem van die enorme zoem is er alleen nog als ik aan een kabel draai (en wat andy zegt.. misschien ligt dat aan de kabel). Maar ik kan nu eerst weer even vooruit.. hoewel die inputs nog wel even vervangen worden.. allen dank voor reply