PDA

View Full Version : Problemen EMG HZ H4



gibsonfreak7
9 juni 2012, 17:34
Hello gasten!

Zonet de EMG HZ H4 pickup gekocht voor in mijn Gibson SG te zetten.
Het probleem is echter dat ik deze pickup niet kan aarden.
Het is de enigste pickup in mijn gitaar. Ik heb via de schema's van EMG geprobeerd om via de meegeleverde bus de gitaar te aarden maar dan krijg ik een verschrikkelijke brom en geen geluid.
Heeft er iemand nog dit probleem gehad?

Groetjes

caliban
10 juni 2012, 13:41
Wat voor een gitaar wil je de pickup op installeren? Hoe was de vorige pickup geaard?

gibsonfreak7
11 juni 2012, 16:52
Zoals gezegt hier boven is hij voor mijn gibson SG :D.
De vorige pickup was door middel van solderen aan de potmeters bevestigd.
Maar het systeem van EMG is toch soldeerloos? :???:

caliban
12 juni 2012, 16:56
Shit sorry, overheen gelezen (waarschijnlijk ook omdat ik 1 pickup niet associeer met sg's)... Was er bij het vorige systeem geen draadje van de brug naar een van de potmeters of zo, naar de behuizing van de potmeter?

gibsonfreak7
12 juni 2012, 19:29
Shit sorry, overheen gelezen (waarschijnlijk ook omdat ik 1 pickup niet associeer met sg's)... Was er bij het vorige systeem geen draadje van de brug naar een van de potmeters of zo, naar de behuizing van de potmeter?
Jup de aarding is er bij. Deze steek ik dan in de meegeleverde bus van emg, en connect de draadjes dan volgens het schema. (het probleem is dat het schema eigelijk voor 2 pickups is. EMG geeft geen schema voor een enkele pickup MET aarding :S)

caliban
12 juni 2012, 20:15
Zit er op de behuizing van de pots metaal 'vrij'? Je kunt altijd proberen direct daarop te solderen. En om wat meer hulp te krijgen met je probleem, post je het topic ook best onder pickups (subforum in elektrische gitaren)