PDA

View Full Version : AGS, RG3120



Maiden Michiel
11 juni 2003, 14:11
Net bij American Guitarstore geweest.
Ik ging voor een vraagje over mijn Jackson, over fretten afvlakken. 100 euro, had ik niet verwacht. En ik ben hem dan ook nog eens een week kwijt...

Maar goed, daarginds eens even een RG3120 (Prestige) bespeeld. Goden, vet ding!! Fijne actie, fijne brug, goede bereikbaarheid van de 24e, mooie kleur (die oranje achtige).
Ik wil aan het eind van dit jaar een nieuwe ax kopen, deze moet ik eens in gedachten houden, al was die JEM7D ook geniaal!

Ibanez RuleZ
11 juni 2003, 15:16
die heb ik ook wel eens bespeeld. leuk gitaartje...

bedankt overigen voor de informatie over hoelang dat redressen duurt, want ik heb mijn charvel gisteren daar gisteren ook gedropt voor een afvlakbeurt en het monteren van een nieuwe floyd, en ik was vergeten te vragen hoelang dat ging duren :p

harrald

Phoenix Rising
11 juni 2003, 16:02
RG3120 zijn echt super vette gitaren ja, ik heb laatst ook op een gespeeld. ff en vraagje, hoe duur was die daaro?

Die Rg3120 is mijn nr1 als ik nu een nieuwe gitaar zou gaan kopen trouwens. Gewoon een beest en helemaal voor de prijs. Ze hebben nu ook een neck thru maar die is meteen 600 euro meer ofzo...

Maiden Michiel
11 juni 2003, 17:38
1533 was hij geloof ik

Ibanez RuleZ
12 juni 2003, 11:59
ik zou ook echt verder kijken dan Ibanez. Voor dat geld heb je ook een jackson sl3, neck through, schaller floyd, alleen de elementen zijn jammer, die zou je misschien moeten vervangen. Het zijn wel duncans, maar ik snap niet dat in een gitaar met hoog gevoiced hout (alder) ze er een Jeff Beck in stoppen, die ook hoog gevoiced is, maar dat is smaak.
Volgens mij heb je dan een veel leukere gitaar. dat neck though merk je namelijk zo goed (sustain van mijn charvel mod 6 tov van mijn ibanez JPM is misschien wel een factor 1,5!).

dit ff naar aanleiding van je opmerking over dat neck through :P

Harrald

Maiden Michiel
12 juni 2003, 13:33
Ja, maar ik zat al te denken aan doorsparen voor een SLH-2, gaaf ding. Maar die necks zijn weer een stukje dikker volgens mij.

Ibanez RuleZ
12 juni 2003, 13:51
zou je ff moeten kijken. ik denk idd wel dat ze dikker zijn dan die van Ibanezzen, maar die wizardhalzen van ibanez vind ik zelf te dun. Dat vind ik zo mooi aan die viper hals die op mn JPM zit, die is wat ronder.

3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850” voor de SL2H en voor de SL3, maar dat zegt niets over de dikte, alleen wat over de breedte.

overigens, als je die RGT3120 wilt, dan heb je alsnog dat die hals ook dikker is dan een wizard (d8 ik)

Harrald

Phoenix Rising
12 juni 2003, 14:00
Heb je wel eens op een RGT gespeeld dan? Ik ken geen een winkel waar ze er een hebben, het lijken me echt heerlijke gitaren, ik zou er graag is een uitproberen.

maarre, is jackson echt zoveel beter afgewerkt dan ibanez voor dezelfde prijs? kan ik me namelijk echt niet voorstellen, wat is precies het verschil in kwaliteit?

Maiden Michiel
12 juni 2003, 14:27
Zou bij Serlui toch wel moeten kunnen of niet?

SonicDeafMonkey
12 juni 2003, 14:35
op de feedback site staat een rgt2020 voor 1500 dus die zullen ze ook wel daar hebben.

Soulflyhigh
12 juni 2003, 14:37
Heb je wel eens op een RGT gespeeld dan? Ik ken geen een winkel waar ze er een hebben, het lijken me echt heerlijke gitaren, ik zou er graag is een uitproberen.

maarre, is jackson echt zoveel beter afgewerkt dan ibanez voor dezelfde prijs? kan ik me namelijk echt niet voorstellen, wat is precies het verschil in kwaliteit?
Ik heb op een RGT 42 gespeeld. Speelt inderdaad erg goed. Jammer dat ie crap stond afgesteld. :-( p.s. was bij Dirk Witte Amsterdam

Ibanez RuleZ
12 juni 2003, 15:33
nee, maar op alle gitaren die ik heb bespeeld (jacksons) neck through hebben een dikkere hals dan een bold on. alhoewel ik de site van ibanez zit te bekijken en volgens mij zou het wel eens zo kunnen zijn dat het inderdaad gewoon een wizard neck is.

harrald

Maiden Michiel
12 juni 2003, 15:39
Ik was zondag nog bij feedback, maar die Ibbies daar waren baggerdingen. Die rgt 2020 heb ik volgens mij niet geizen

Phoenix Rising
12 juni 2003, 16:44
ik zou echt nooit een gitaar bij feedback kopen, shit man volgens mij hebben echt veel mensen daarmee zitten klooie, ook veel mensen niet maarja dat is besides the point :). En trouwens, waarom zijn die dingen in winkels altijd zo crappy afgesteld? Soms lijkt het echt alsof ze ze niet kwijt willen.

Anyways, nog ff wat over die ultra neck op ibanez neck thru modellen, die hebben toch een nut with van 42 mm ipv 43 mm? Je leest overal tegenstrijdige info daar over.

Maiden Michiel
12 juni 2003, 19:35
Bij feedback adverteren ze over hoeveel gitaren ze wel niet hebben, maar wat er staat stelt weinig voor, behalve misschien die fenders