PDA

View Full Version : near field monitors ergens te huren?



sleep_to_saturate
11 juni 2003, 14:57
Weten jullie misschien een zaakje die nearfield monitors verhuurt, ik ga dit weekend namelijk een album afmixen, maar heb geen monitors. Heb ook lage cashflow op dit moment, dus aanschaffen gaat op dit moment nog niet.

Bates15
11 juni 2003, 19:16
waar zit je ?

sleep_to_saturate
16 juni 2003, 10:34
den haag.. maar laat maar ik heb van het weekend een mooi Tannoy Reveal setje aangeschaft bij de feedback. :D Vervolgens het weekend gevuld met masteren en nou is ie af. :)
Me cashflow is nu wel 0, maar ja dan maar effe crackertjes eten, hehe.

Bates15
16 juni 2003, 16:40
hehehe, leven als muzikant is hard....

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 21:57
en als je weer van je reveals af wilt heb ik misschien wel interesse. Ik heb namelijk nog steeds een setje nearfields nodig om m'n synths mee te versterken hier in m'n kamertje, maar het kost allemaal zoveel :-(

sleep_to_saturate
23 juni 2003, 11:12
:D dacht het niet. ben er meer dan tevreden over. die dingen zijn top. :)

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 23:53
klinken ze goed transparant? Krijg je ze niet aan het clippen? Komt er ook nog een beetje fatsoenlijk volume uit? Geen last van luistermoeheid na lange tijd? (dit laatste schijnt bij de Behringer Truth erg het geval te zijn...)
Ik ben zelf dus op zoek naar een paar goede nearfields voor een lage prijs... Ik hoop dat je m'n vragen wilt beantwoorden :)

sleep_to_saturate
24 juni 2003, 12:47
tja in hoeverre ze transparant zijn kan ik nog niet zeggen, ik heb geen vergelijking. Ik heb ook geen transparante versterker op dit moment dus het geluid zal nu wel wat gekleurd zijn.
Luistermoeheid is miniem, ik heb gewoon 8 uur achter elkaar vrij hard lopen mixen. Is wat minder voor je gehoor natuurlijk dus moet je ook wel mee oppassen. Ik heb ze niet aan het clippen gekregen met m'n huidige versterker. Qua volume hoef je je geen zorgen te maken.
Ze zijn zeker wel een kijkje waard, als je gaat kijken moet je een cd meenemen die je heel erg goed kent qua geluid en wat setjes uitproberen in de winkel.

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 13:21
ik ga sowieso voor actives, want dan zit de combinatie versterker/speaker sowieso wel goed.
Heb je ze nog met andere speakers vergeleken?

sleep_to_saturate
24 juni 2003, 14:14
ja met de Alesis MtkII en een Samson active setje.
de alesis vond ik erg licht, de samsons klonken wel ok, maar ik vond de prijs te laag om er genoeg vertrouwen in te hebben, ik kende er ook niks van. ik had liever ook een active setje gekocht, maar ik had al voor de Tannoys gekozen en vond de prijsverhouding te groot tussen passief en actief. Ik zou namelijk als ik later nog een losse versterker koop veel goedkoper uit zijn.

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 14:21
holy smackers! klopt die feedback site???

€65 voor een GENELEC speaker? daar mist vast een nul...

maar goed, ik zie dat de passieve reveals een stuk goedkoper zijn geworden. Die waren eerst zo'n 200 euro per stuk namelijk. Voor maar €129 per stuk kan ik daar wel een setje van kopen! Voor €199 zo'n alesis versterker erbij... hmmmmm lijkt me wel wat :)

nu nog even werken.

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 14:22
die ESI nEar 5 dingen zijn trouwens ook wel supergoedkoop.. actief en maar 150 euro per stuk.

sleep_to_saturate
24 juni 2003, 14:24
ja daarom heb ik ze ook maar gehaald, ik had toevallig een setje heel erg nodig en opeens waren ze 129 per stuk, dat was dus wel te doen.. :)

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 16:46
oeh ze zijn nu 222 euro per paar bij musik produktiv.....
ik hoop dat ik binnenkort weer eens loon krijg :D