PDA

View Full Version : pickup akoestisch gitaar



Rohtagran
8 juni 2012, 14:57
Ik zat gister een beetje te pingelen op m'n akoestische gitaar en zat te denken om hier een pickup voor te gaan halen. Aangezien ik natuurlijk geen rooie cent heb en nog 2 pickups over heb van een verbouwde strat (cheap ass ding). Zat ik er aan te denken om 1 van deze pickups te gebruiken. En nu mijn vraag.

Is dat mogelijk ? Ohja ik wil natuurlijk ook geen gaten gaan zitten boren in mn gitaar.Dus als iemand daar een oplossing voor heeft :seriousf:

groets

Ike57
8 juni 2012, 15:22
Als het maar geen nylon snaren zijn want dan werkt het niet.

Je zou kunnen proberen om het element op één of andere manier vast te klemmen in het klankgat. Ik heb echter geen idee hoe het geluid zal zijn van een akoestische gitaar met een stratelement.

Rohtagran
8 juni 2012, 16:06
Nou Ike, ik weet over het algemeen niet veel maar dat nylon niet werk icm pickup dat wist ik dan wel :P.

Zelf zat ik te denken om het eerst te proberen met ductape. Mooi projectje om daar achter te komen toch ?

stijnkenens
8 juni 2012, 17:03
Alles kan, en idd met duct tape kan je een mooie tijdelijke oplossing maken.
Het kan wel zijn dat je veel ruis gaat krijgen, dus eigenlijk zou je je snaren ook nog moeten aarden.
Doormiddel van een koperen plaatje onder de brug met 6 gaten in, kan dat perfect.
Dat soldeer je dan aan de aarding van de jack en klaar.
Dat is hetzelfde als wanneer je op een elektrische gitaar je brug aard.



s.

Plant
8 juni 2012, 18:27
Ik weet niet wat voor je gitaar je hebt, maar duct tape plakken zou ik nooit doen.
Waarom niet aan beide bevestigingsgaten van de single coil naar buiten toe 2 reepjes zacht hout (b.v. stukjes van een ijsstokje) bevestigen en daar je klankgat tussen klemmen. Dan krijg je een beetje dit principe:

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/misiduo.jpg