PDA

View Full Version : MXR Super comp die sto- sto- stottert



guile
7 juni 2012, 22:16
Ik heb een super comp compressor van MXR met kuren. Er is op de achtergrond een vreemd rommelig geluid en met grote regelmaat valt het signaal helemaal weg. Het lijk erger te zijn met een batterij.
Hij is dus niet te gebruiken zo. Er blijkt van binnen ook een mod gedaan te zijn met een draadje van een punt naar een ander punt op het pcb (kan helaas geen fotootje plaatsten op het forum)...

Heeft iemand een idee? Hoor graag!

Groet,
Guile

HaroldA
7 juni 2012, 23:17
2 opties: fatsoenlijke foto's plaatsen, of dirk_hendrik (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?851-Dirk_Hendrik) inschakelen! ;)

HaroldA
8 juni 2012, 00:47
Dubbelpost: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?topic=6522.0

Comfortably Daniel
8 juni 2012, 07:38
Aan de hand van de foto is alleen te zien dat het draadje misschien die koperbaan kan raken aan het rechter uiteinde. En anders zou het nog je jack input kunnen zijn.

guile
8 juni 2012, 07:46
Kun jij dan zien aan foto's wat het kan zijn? Wat heb ik nou aan zo'n reactie?

guile
8 juni 2012, 07:49
Ik heb het draadje al verwijderd. Dan gebeuren er nog vreemdere dingen, hij verliest dan veel toon.
Ik zal de jack input checken, bedankt.

Dirk_Hendrik
8 juni 2012, 08:27
Kun jij dan zien aan foto's wat het kan zijn? Wat heb ik nou aan zo'n reactie?

Kalm kalm. Rome is ook niet in een dag gebouwd.
Nee. Aan de foto op het newtone forum kan ik ook niets zien. te klein. Ik kan er niet eens uit opmaken of die draad er vanuit de Dunlop productie al in ligt.
ja, het kan aan de jack-input liggen. Het kan ook aan 100 andere factoren liggen. Een beetje onderdelen roepen helpt dus niet veel.

Heb je dat ding nieuw gekocht of 2e hands? Deed hij het eerst normaal en wanneer (en wat is er toen gebeurd) begon hij raar te doen? Deed hij ineens raar of werd het langzamerhand steeds erger?

guile
8 juni 2012, 09:26
Kalm kalm. Rome is ook niet in een dag gebouwd.
Nee. Aan de foto op het newtone forum kan ik ook niets zien. te klein. Ik kan er niet eens uit opmaken of die draad er vanuit de Dunlop productie al in ligt.
ja, het kan aan de jack-input liggen. Het kan ook aan 100 andere factoren liggen. Een beetje onderdelen roepen helpt dus niet veel.

Heb je dat ding nieuw gekocht of 2e hands? Deed hij het eerst normaal en wanneer (en wat is er toen gebeurd) begon hij raar te doen? Deed hij ineens raar of werd het langzamerhand steeds erger?

Ha Dirk, dank voor je reactie. Ik heb dit pedaal gekocht via Marktplaats (zal z'n naam maar niet noemen) en het pedaal was meteen vanuit de doos niet goed. Ik heb je net al gemaild trouwens.

pasqual
8 juni 2012, 22:30
Laat me raden: de sensitivity potmeter kraakt ook als je 'm verdraait? Zo ja, deze compressor heb ik geruild zo'n 2 maanden geleden tegen een Behringer vintage phaser terwijl ik 'm duidelijk adverteerde als defect. Jammer dat hij 'm dan aan jouw heeft verkocht als werkende. Dan valt me nog mee dat het pedaal dat ik van hem heb gekregen het wel goed doet. Dat draadje heb ik erin gesoldeerd omdat de koperbaan die deze twee punten verbind is beschadigd. De krakende potmeter heb ik erin gezet omdat ik een andere supercomp had waar ik deze van heb omgezet omdat jouw compressor toch al defect was. Helaas was na mijn "reparatie" of "mod" het probleem niet verholpen. Jammer dat het op zo'n manier moet gaan met sommige mensen. Ik heb in ieder geval wél open kaart gespeeld, hij jammer genoeg niet. Ik moet trouwens zeggen dat ik niet zeker weet of de persoon waar jij 'm van gekocht hebt, dezelfde persoon is als waar ik mee geruild heb. Kan best nog wel iemand tussen zitten hoor. Ik heb trouwens zijn naam ook niet meer, ik bewaar zelden de mailtjes na verkoop of aankoop. Misschien toch maar eens doen....

guile
8 juni 2012, 22:40
Pasqual, Ik heb je een pm gestuurd.

guile
11 juni 2012, 14:04
Het blijkt inderdaad de bewuste compressor te zijn. Ik heb van hem als doekje voor het bloeden na veel aandringen en 15 emails, twintig euro teruggekregen om maar van me af te zijn. Hij vindt dat de koper verantwoordelijk is voor de transactie en dat het pedaal waarschijnlijk door de postbezorger is beschadigd...
Onbegrijpelijk dat je voor zo'n klein bedrag je naam te grabbel wilt gooien. Ik zal zijn naam maar niet noemen.

Dirk_Hendrik
11 juni 2012, 14:38
Ik heb je berichtje even aangepast. Het noemen van namen doen we niet, hoe begrijpelijk het wel doen met dit soort shit ook is.

Ik zie niet in hoe de koper van een apparaat verantwoordelijk gesteld zou kunnen worden voor het functioneren van het ding. Hij kan daar geen enkele invloed op uitoefenen. De verkoper daarintegen is wel in staat te beoordelen of het verkochtte deugdelij is. Lekker preken voor eigen parochie dus. Idemdito is het wel heel gemakkelijk om het defect aan een apparaat wat is gemaakt om op te trappen af te wimpelen op de post. Ook in dat geval kun je dat dus meteen weer doorspelen op een klaarblijkelijk ondeugdelijke verpakking door... de verkoper. En als er écht postschade was geweest, had je dat aan de buitenkant van de zending kunnen zien.

pasqual
12 juni 2012, 22:55
Wat de verkoper ook beweert: Dit apparaat is eerst van mij geweest, daar zijn we het inmiddels wel over eens en ik heb het als defect ( met genoemde storing ) verkocht aan die persoon. M.a.w.: hij liegt dus! Hij wist namelijk dat de compressor defect was en het feit dat hij 20,- euro heeft terugbetaald is ook een bevestiging van zijn ongelijk.

Gitaar4LifeDude
13 juni 2012, 14:53
Wat een rotstreek. Ik heb het zelf met een strymon timeline op het moment.
De timeline kwam kapot aan, deed gewoon helemaal niets. Paar keer heen en weer gemaild met de verkoper en gelukkig was dat een schappelijke man en leek het echt alsof het bij de post stuk was gegaan. De man heeft me in contact gebracht met de winkel waar hij gekocht was en daar gaan ze het nu hopelijk regelen.
Toch blijft het allemaal een hoop gedoe, ik doe ook nooit meer blind zaken voor zoveel geld.

Comfortably Daniel
13 juni 2012, 16:22
Kan ook alleen maar zeggen dat het een klotestreek is.

Nou ben ik sowieso altijd erg voorzichtig geweest met dit soort dingen en ben altijd naar de verkoper toe gegaan om het apparaat te proberen...maar ach, dat kan ook niet altijd, helaas.

pasqual
13 juni 2012, 17:08
Kan ook alleen maar zeggen dat het een klotestreek is.

Nou ben ik sowieso altijd erg voorzichtig geweest met dit soort dingen en ben altijd naar de verkoper toe gegaan om het apparaat te proberen...maar ach, dat kan ook niet altijd, helaas.

Ook dan was je in dit geval de boot in gegaan: Pas na een kwartier geeft dit apparaat problemen. Hoe lang speel je gemiddeld als je bij een vreemde thuis bent? Misschien met een versterker wel wat langer maar met een effect pedaal: aansluiten, effetjes proberen of het werkt, betalen en wegwezen.

Comfortably Daniel
13 juni 2012, 17:55
hmm...true...al heb ik de keren dat ik bij iemand een pedaal gekocht ervoor gezorgd dat het iets langer duurde en tijdens het spelen gewoon een praatje maken. Dan lijkt het ook niet of je naar problemen loopt te zoeken.

Maar inderdaad...het gaat soms ook niet goed.

pasqual
14 juni 2012, 22:51
Nogmaals: jammer dat zoiets moet gebeuren maar aan de andere kant heb ik nog nooit een pedaal opgestuurd gekregen dat defect was en ik heb er al een hele kudde laten opsturen. Wel heb ik regelmatig pedalen gehad die ronduit tegenvielen maar dat ligt niet aan de verkoper:). Dus: terug op Marktplaats... Helaas heb je altijd gasten ertussen zitten die zich denken te moeten verrijken over iemand's rug.